2015-02-03, 12:31
Medlem
Hade en liten för vild fest i helgen.Bor i ett stort kollektivs och mina ca 100 xanor 0 100 stess försvann..Ringde legen (är i norge) Dom sa att det bara va o komma in så skulle dom fixa det,men ä när de va min tur mötte hon mig bara i dörren o sa att jag var tvungen o göra en polisanmälan först.
inge konstigt med det .

Men nu till min fråga . tog rivotril ca 7st för 2 dagar sen. brukar polisen göra tester för att se om man missbrukar nå annat ? kan tänka mig att många missbrukar gör så för att få extra o knarka på..

det enda jag har är då rivotril som jag inte får ha.
2015-02-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken123
Hur länge skulle ni uppskatta att det går att se spår av Tramadol vid labbtest av urin?

Och gällande canabis, vad skulle ett labbtest kunna avslöja, "motsvarande ng/ml i urinen"?

Edit: Rökte typ 3 bloss över en månad sedan (typ 33 dagar), vet det e borta på sticka, men undrar om labb.

Hej alla, tänkte kolla om någon vet så jag inte sprider falsk information.

Jag undrade ovan vad labb kunde se motsvarande ng/ml i urinen (cannabis). Efter endeln sökande med ganska få svar och tveksamma källor kom jag fram till följande.

1. Stickan, 50 ng/ml.
-vid possitiv. =>

2.Första analys för att validera svaret, 15 ng/ml
-vid possitiv, om dom går vidare. =>

3. ner till 2 ng/ml och det är juridisk hållbart.

OBS! Jag vet inte om detta stämmer och det skulle vara bra om någon kunnig kan svara på detta.

Mvh
2015-02-03, 19:42
Medlem
Ökar chanserna att man är ren om man förbränner fett? Då det lagras i fettdepåerna låter det väl rimligt?

THC handlar det om.
2015-02-03, 22:51
Medlem
Hur länge kan kodein 12.8mg + ibuprofen 200mg synas på ett urinprov om det endast är taget vid ett tillfälle?
2015-02-04, 10:27
Medlem
Firefliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resp1
Ökar chanserna att man är ren om man förbränner fett? Då det lagras i fettdepåerna låter det väl rimligt?

THC handlar det om.

Ja, THC bryts ner snabbare om du är aktiv/motionerar mycket
2015-02-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireflies
Ja, THC bryts ner snabbare om du är aktiv/motionerar mycket
Gått på en diet och tappat väldigt mycket på kort tid men inte direkt varit något aktiv. Gått ner kanske 8 kg sen jag sist rökte och sista gången jag rökte var för 2-3 veckor sedan, då 3-4 röktillfällen i veckan under kanske 2 veckors tid.

Om jag pissar imorgon, skulle jag vara ren då?
2015-02-05, 19:12
Medlem
Hej!

Jag delade en joint på ungefär 0,6 gram på 3 person, det vill säga jag rökte ungefär 0,2 igår, var helt ren innan då jag inte rökt på över 3 månader, ska lämna urinprov på tisdag eller onsdag alltså 6 eller 7 dagar efter, hur ser mina chanser att klara mig ut om jag dricker mycket och motionerar? tänkte bege mig till gymmet nu och springa en halv mil eller något.
2015-02-07, 14:57
Medlem
Amarantis avatar
Om ett urinprov skickas till labb för vidare analys, är skillnaden enbart att dom kan leta efter fler substanser? Det gör väl ingen skillnad på spårningstiderna vid ett vanligt stickprov jämfört med om det skickas till analys?
2015-02-07, 22:06
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
Om ett urinprov skickas till labb för vidare analys, är skillnaden enbart att dom kan leta efter fler substanser? Det gör väl ingen skillnad på spårningstiderna vid ett vanligt stickprov jämfört med om det skickas till analys?
Jodå man kan se lägre gränsvärden på analys och därav är det faktiskt längre spårningstid.
För att ta ett exempel upptäcker urinstickor THC ned till 50 nanogram per ml medan du kan se ynka 25ng/ml på analys. I realiteten handlar detta om något dygn hit och dit.

Om man precis blivit ren på en sticka (verkligen nätt och jämt med ett löjligt svagt streck) och kallas in på labbanalys samma dag är det alltså stor risk för torsk. Åandra sidan kan man nog manipulera en mängd av 49ng/ml till 24ng/ml väldigt enkelt genom att hydrera* och därav klara sig - men detta är bara mina egen spekulation och det finns inget vetenskapligt bakom den.

*Hydrera - dricka sjukliga mängder vatten regelbundet under kort tid.

Edit: en annan skillnad är att du kan se den exakta mängden av respektive substans på analys, det kan du göra på en vanlig sticka då det antingen blir positivt eller negativt. Det har ingenting alls att göra med antalet droger man screenar efter eftersom det finns många olika stickor, vissa med riktigt bred räckvidd.
Senast redigerad av Hysteria90 2015-02-07 kl. 22:22.
2015-02-07, 23:40
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jodå man kan se lägre gränsvärden på analys och därav är det faktiskt längre spårningstid.
För att ta ett exempel upptäcker urinstickor THC ned till 50 nanogram per ml medan du kan se ynka 25ng/ml på analys. I realiteten handlar detta om något dygn hit och dit.

Om man precis blivit ren på en sticka (verkligen nätt och jämt med ett löjligt svagt streck) och kallas in på labbanalys samma dag är det alltså stor risk för torsk. Åandra sidan kan man nog manipulera en mängd av 49ng/ml till 24ng/ml väldigt enkelt genom att hydrera* och därav klara sig - men detta är bara mina egen spekulation och det finns inget vetenskapligt bakom den.

*Hydrera - dricka sjukliga mängder vatten regelbundet under kort tid.

Edit: en annan skillnad är att du kan se den exakta mängden av respektive substans på analys, det kan du göra på en vanlig sticka då det antingen blir positivt eller negativt. Det har ingenting alls att göra med antalet droger man screenar efter eftersom det finns många olika stickor, vissa med riktigt bred räckvidd.

OK, tack för svaret. Så det kan alltså spåras lite längre men bara för att det skickas in på analys så betyder inte det att alla substanser kan spåras en månad tillbaks.
Senast redigerad av Amaranti 2015-02-07 kl. 23:43.
2015-02-08, 00:19
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranti
OK, tack för svaret. Så det kan alltså spåras lite längre men bara för att det skickas in på analys så betyder inte det att alla substanser kan spåras en månad tillbaks.
Ja exakt, det handlar om pyttesmå mängder men ändå väsentligt om du går ned på nanoskala. Som sagt, ett dygns skillnad är det ungefär.
2015-02-08, 01:15
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Ja exakt, det handlar om pyttesmå mängder men ändå väsentligt om du går ned på nanoskala. Som sagt, ett dygns skillnad är det ungefär.
Tack för hjälpen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in