2006-09-26, 19:17
Medlem
jag har hört om tricket med diskmedel där man ska lägga diskmedel på fingret och sen pissa på det för då ska testa vara ogiltigt och man får göra ett nytt några dar senare. jag undrar: funkar det? och förstår dem att man har tricksat med provet?
2006-09-26, 19:30
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whole
jag har hört om tricket med diskmedel där man ska lägga diskmedel på fingret och sen pissa på det för då ska testa vara ogiltigt och man får göra ett nytt några dar senare. jag undrar: funkar det?

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Whole
och förstår dem att man har tricksat med provet?

Öh, ja. Det är klart. Nästan alla som lämnar prov pissar snabbt och utan krångel, och svaret blir negativt. De få som inte lämnar prover på det viset skiljer sig väldigt mycket från mängden.
2006-10-01, 19:53
Medlem
BrotherLouies avatar
När jag pissar skickar de alltid iväg det på analys. Kollar de fortfarande efter de vanliga drogerna som på stickorna?
Sen undrar jag ifall jag käkar b-vitamin till pisset är gult igen, ser de ändå på analysen att jag hydrerat?
2006-10-01, 21:57
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
När jag pissar skickar de alltid iväg det på analys. Kollar de fortfarande efter de vanliga drogerna som på stickorna?

Det beror på vad den vill att du skall testa dig har bestämt att laboratoriet skall leta efter. Fråga nästa gång du lämnar prov.

Citat:
Sen undrar jag ifall jag käkar b-vitamin till pisset är gult igen, ser de ändå på analysen att jag hydrerat?

Ja, om de mäter kreatininhalten.
2006-10-01, 22:00
Medlem
BrotherLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det beror på vad den vill att du skall testa dig har bestämt att laboratoriet skall leta efter. Fråga nästa gång du lämnar prov.

Ja, om de mäter kreatininhalten.
Utan att väcka misstanke? Vad är oddsen för det då?
2006-10-02, 00:04
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Utan att väcka misstanke? Vad är oddsen för det då?

Det beror på vilket laboratorium som utför analysen. Huddinge universitetssjukhus, som är överlägset störst i Sverige på drogtester, kollar alltid kreatininhalten.
2006-10-02, 08:26
Medlem
BrotherLouies avatar
Går kreatininhalten att fixa med tillskott istället för blodiga biffar?
2006-10-21, 10:47
Bannlyst
Citat:
Går kreatininhalten att fixa med tillskott istället för blodiga biffar?

Köp kreatin på kosttillskottsaffär.
2006-10-21, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torio
Q: Anvands samma metod for provtestning i USA som i Sverige.

I princip samma. Dock är det upp till varje instutition att avgöra vilka analysmetoder man vill använda sig av och hur mycket pengar man vill lägga ner på det. Det skiljer sig faktiskt en hel del inom Sveriges gränser till och med, precis som det skiljer mellan att gå till olika läkare.
2006-10-21, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det beror på vilket laboratorium som utför analysen. Huddinge universitetssjukhus, som är överlägset störst i Sverige på drogtester, kollar alltid kreatininhalten.

Vid analyser av urin brukar man ha några av följande i åtanke: Livsmedel, läkemedel, stress, sjukdom, miljögifter, naturlig variation av utsöndring/metbolisering/osv; ph-värde (går att sänka genom intag av bl a C-vitamin), densitet, samt andra sätt att manipulera ett prosvar genom t ex hydrering + intag av (B-)vitaminer och kreatin. Hanteringen av denna problematik skiljer sig från instutition till instutition, tycke, smak, politik och pengar.

Att mäta kreatinin hör till praxis vid misstanke om hydrering.
2006-10-28, 00:50
Medlem
godoys avatar
Om man dragit två linor amfetamin inom loppet av en timme och man en timme senare pissar. Kan det ha hunnit ner i pisset så att det blir positivt.
Och om man precis pissat innan och får dricka ett par glas vatten innan testet.
2006-11-03, 09:26
Medlem
Usch , Pissade för 2 veckor sen , Dom jävlarna skickade det till Statens kriminal labs helvete .. Rökt varje dag sen början av augusti till igår , Ska hålla mig ren nu ett tag .. Ska köra på "Mycket b + c vitaminer + vatten + uri cleaner" , Fråga : Hur länge kan det ta för mig att bli ren med denna metod ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in