2015-01-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veset
Har en väninna som nyss började jobba där, så hon kunde ge mig lite info.

Men då är det ju irrelevant ändå, och du kan antagligen inte fråga dem vad som testas..

Mjaah lite relevant ändå. Handlar fortfarande om en av dom större väktarbolagen. Man tänker att dom kanske skulle ha samma standarder och policys då.
Men men jag får hoppas på det bästa!
2015-01-29, 18:49
Medlem
Vesets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartJaevel
Mjaah lite relevant ändå. Handlar fortfarande om en av dom större väktarbolagen. Man tänker att dom kanske skulle ha samma standarder och policys då.
Men men jag får hoppas på det bästa!

Tydligen måste de ta hår från nacken för att det ska bli kliniskt rätt, och tydligen inte hur lång spårstid som helst, är du mitt i en kur?

Lycka till iaf.
2015-01-29, 19:24
Medlem
Någon som har beställt tester från http://www.narkotikatest.se/shop/frontpage.html ?

Man länkas dit som privatkund från http://www.ferle.se/ som nämndes tidigare i tråden.

Vill bara kolla folk beställer där eller om det e scam eller skit eller nått i den stilen.

Mvh
2015-01-29, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veset
Lite olika, om du söker dig dit kan du ibland få göra ett test eller så bokar de in att du ska tex lämna prover 1-2 ggr per vecka, alternativt att de kopplar in en drogtestningsenhet om det är i samband med missbruk (m.a.o att de vet att du tar något).
Varit i kontakt med dem i flera år och hoppat fram & tillbaka mellan olika mottagningar utan något UP än så länge.

Inte träffat min läkare på ett bra tag nu då jag varit hyfsat stabil men fick en (oväntad) kallelse för att träffa honom + en annan okänd läkare om två veckor och som inför varenda besök blir jag orolig över ett eventuellt UP.

Självmedicinerar emellanåt lite oskyldigt med cannabis och tanken att få en missbrukarstämpel i journalen gör mig nervös.
2015-01-29, 19:44
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken123
Någon som har beställt tester från http://www.narkotikatest.se/shop/frontpage.html ?

Man länkas dit som privatkund från http://www.ferle.se/ som nämndes tidigare i tråden.

Vill bara kolla folk beställer där eller om det e scam eller skit eller nått i den stilen.

Mvh

Jag har sett drogtester säljas på apoteket så sent som för en vecka sen (Malmö). Alltså det gamla statliga apotekets affärer. Bara ett tips i all välmening, vet inget om siten.
2015-01-29, 20:22
Medlem
Vesets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken123

Mvh

Det är legit.

Citat:
Ursprungligen postat av Resp1
Varit i kontakt med dem i flera år och hoppat fram & tillbaka mellan olika mottagningar utan något UP än så länge.

Inte träffat min läkare på ett bra tag nu då jag varit hyfsat stabil men fick en (oväntad) kallelse för att träffa honom + en annan okänd läkare om två veckor och som inför varenda besök blir jag orolig över ett eventuellt UP.

Självmedicinerar emellanåt lite oskyldigt med cannabis och tanken att få en missbrukarstämpel i journalen gör mig nervös.

Då är det nog safe, dom tar nästan aldrig UP om du inte har någon missbrukarstämpel eller att någon av dem vet att du använder. Därimot om du söker akut hjälp från psyk (akutpsyk) så kommer du nog få lämna beroende på vilket tillstånd du är i.

Vet själv, innan inga UP's, efter lite OD's hej och dit så blir det UP så fort du söker vård inom psyk.
Senast redigerad av Veset 2015-01-29 kl. 20:24.
2015-01-29, 23:50
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resp1
Hur fungerar drogtest inom psykriatrin?

Meddelar dom i förväg att man ska få genomföra ett urinprov ett visst datum eller kan det komma fram under en läkartid och man får göra det på direkten?
Det kan bestämmas flera månader i förväg att den här dagen ska du drogtestas, fullständigt idiotiskt om du frågar mig.
2015-01-30, 11:30
Medlem
Tjo!
Jag har piss varje vecka och har hydrerat varje gång och har funkat fintfint! tills i förrgår då han mätte kreatinhalten fick omprov och av någon anledning fick jag negativt på omprovet, jag skall pissa igen på onsdag och nu har jag fått tag i 3 månaders gammalt kreatin men läste de inte va så farligt om de inte luktade. :P
Jag undrar hur jag ska dosera mitt kreatin för att kunna få negativt på provet!
2015-01-30, 14:13
Medlem
Nu står det ju bara upp till så och så många dagar. Om man tar 4-5 citodon, alltså runt 120mg kodein, hur länge kan det synas på urin/salivtest? Verkar som att det är en låg dos.
2015-02-01, 15:03
Medlem
Hur länge skulle ni uppskatta att det går att se spår av Tramadol vid labbtest av urin?

Och gällande canabis, vad skulle ett labbtest kunna avslöja, "motsvarande ng/ml i urinen"?

Edit: Rökte typ 3 bloss över en månad sedan (typ 33 dagar), vet det e borta på sticka, men undrar om labb.
Senast redigerad av Nyfiken123 2015-02-01 kl. 15:39.
2015-02-02, 15:22
Medlem
blazermannens avatar
Sho. Pissprov imorgon, dum som jag e drog jag ladd fredag natt, även käkat nån benz tidigare i veckan.

Pimplat vatten som en galning igår och idag, även tryckt i mig vitamin c och vitamin d vet inte om det har nån betydelse...

Men kom att tänka på kaffe. Måste vara bra sätt att rena kroppen dels pga svettningar och vätska och att det samtidigt uttorkar?
2015-02-02, 18:16
Medlem
Firefliess avatar
Rökt 5 gram sporadiskt under decembermånad, sista jointen avnjöt jag på nyår. På onsdag börjar samhällstjänst och pisstest

Misstänker att jag kommer klara av testet men ändå skönt med lite bekräftelse, någon som kan intyga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in