2014-02-26, 01:12
Medlem
Jag vet att man kan välja att ta blodprov istället för urinprov hos polisen men hur är det när man ska testas för att få recept utskrivet(concerta)? Är det krav på urinprov då eller kan man välja blodprov även då?
2014-02-26, 18:25
Medlem
redigtsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
OM jag säger OM du gått på fast du visste att du skulle pissa senare;
1. Du är bara lite korkad.
2. Du är beroende och kan inte låta bli. Sök då hjälp innan du sjunker djupare i skiten.

Det hjälper inte att hälla i sig juice, du är fast.

OM du bara skriver för att skriva och kanske känna dig tuff, väx upp. Fortsätt med juicen, den är iaf nyttig.

Alltid skoj att vara moralpolis?
Även om han är beroende så slutar han säkert när han är redo för det.
Om det inte är en myt så hjälper det att dricka citronvatten.
2014-02-26, 20:17
Medlem
Om man har en riktig benso på recept, tex sobril, och av nån anledning skulle tvingas pissa. Låt säga att man tagit en massa flubb, pyra, dicla o allt vad rc-bensodiazepinerna heter. Då lär de väl inte bry sig för man har riktigt legit bens på recept? Eller är det så att om det går till analys och de då kan få fram exakt vad man har tagit så torskar man ändå? - Mest nyfiken
2014-02-27, 12:22
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissVendetta
Tjo

Gjorde en tråd om detta men den togs bort..
Tänkte höra lite om salivprov, vad syns på dessa i dagsläget?
Någon som har en lista? Samt hur länge olika substanser visas i saliv?

Tacksam för svar.

Mvh

Edit: Hur är det med alkohol? Hur länge visas det i urinprov tex?
Hört att dom har tagit fram en sticka som visar alkohol, vet inte
hur det är gällande salivprov.

Ingen som har koll på detta?
2014-02-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Om man har en riktig benso på recept, tex sobril, och av nån anledning skulle tvingas pissa. Låt säga att man tagit en massa flubb, pyra, dicla o allt vad rc-bensodiazepinerna heter. Då lär de väl inte bry sig för man har riktigt legit bens på recept? Eller är det så att om det går till analys och de då kan få fram exakt vad man har tagit så torskar man ändå? - Mest nyfiken

Går det på analys torskar du ändå.
2014-02-27, 18:20
Bannlyst
Kollar dom subutex på standard stickor?
2014-02-28, 05:37
Medlem
Hur stor är skillnaden på gränsvärdena i en lab analys och ett vanligt stickprov?
säg att man är ren på en sticka men det skickas på analys, kommer det kanske visa positivt?
2014-02-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Hur stor är skillnaden på gränsvärdena i en lab analys och ett vanligt stickprov?
säg att man är ren på en sticka men det skickas på analys, kommer det kanske visa positivt?
Yes.

Labanalys är mycket mer precist. Under förutsättning att substansen fortfarande är kvar i din kropp så kan de se exakt vilka preparat du tagit, hur mycket osv.

Exakt gränsvärde vet jag inte men jag skulle gissa på att tröskelvärdet är mindre för labprov.
2014-02-28, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
Kollar dom subutex på standard stickor?
bump
2014-03-02, 14:20
Medlem
Hej

jag har inte rökt på 23 dagar. innan dess hade jag rökt ungefär 1 gång i snitt i veckan i två månader. typ en vecka innan sista gången jag rökte delade jag och en kompis på 2.5 grönt rökte allt alltså..

min fråga då är jag ren ? eftersom de har gått rätt långtid nu...

väger runt 60-61 kg 177 cm lång ungefär tränar inte. hört att man ska ha bra ämnesomsättning för att det ska gå ut fortare. har ämnesomsättning något med att göra om man går upp eller ner i vikt lätt som fan för det har jag. alla svar är jag tacksam över
2014-03-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
bump

du det beror på vart och vem det är som drog testar dig, för mig så tog dom med sig olika drog stickor typ dom gjorde så här , i en månad så testad dom mig på kokain, amfetamin,opiater,benzo,thc, och så finns det stickor som kollar efter subuterx, amfetamin,opiater ,benzo thc... så det finns stickor dom börjar nu oftare att kolla efter subutex och även metadon , dom kommer snart kolla alla möjliga droger på drog tester...
2014-03-02, 19:27
Medlem
rökte kanske 0,4, g i lördags, ska pissa på onsdag är det kört , eller kan jag klara mig om jag dricker 2-3 liter 2 timmar innan provet??? mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in