2014-06-18, 00:15
Medlem
smiley_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadwiz
Någon som vet ifall Saroten ger utslag på urinprover?

Kan jag aldrig tänka mig, innehåller ju ingen benso eller opiater. är en medicin mot många olika saker beroende på dosering. Låg doserigen är för att stänga av smärtsignaler till hjärnan för reumatiker och hög dosering för att värka mot depression/ångest. Med andra ord är det ingen tung medicin som är värt att testa på, på vanlig sticka syns den inte! , men med analys kan man hitta det mesta om man söker på just den medicinens aktiva ämne som i detta fall är Amitriptylinhydroklorid. Alltså inget att oroa sig över..
2014-06-18, 00:16
Medlem
Dreadwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smiley_swe
Kan jag aldrig tänka mig, innehåller ju ingen benso eller opiater. är en medicin mot många olika saker beroende på dosering. Låg doserigen är för att stänga av smärtsignaler till hjärnan för reumatiker och hög dosering för att värka mot depression/ångest. Med andra ord är det ingen tung medicin som är värt att testa på, på vanlig sticka syns den inte! , men med analys kan man hitta det mesta om man söker på just den medicinens aktiva ämne som i detta fall är Amitriptylinhydroklorid. Alltså inget att oroa sig över..
Okej tack för snabbt svar!
2014-06-18, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smiley_swe
Skulle aldrig kunna tänka mig det.
Jag har gått på kontinuerliga saliv drog tester, och åt dagligen benso och det visade aldrig något.
Dom använder sig inte så ofta av just salivtest längre pga sitt dåliga resultat och folk kommer undan
Så du kan nog vara lugn, kan ju inte garantera dig att dom inte utvecklat salivtest maskinen för spice, men det är fortfarande opålitligt test
Hoppas att detta svar kan lugna dig lite

Förstod inte din formulering riktigt, men antar att det inte var några problem att röka spice?
Har nämligen "slumpvisa" salivprov på mitt jobb och det är väl ungefär 20% av 200 som testas.
2014-06-18, 01:05
Medlem
smiley_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astylee
Förstod inte din formulering riktigt, men antar att det inte var några problem att röka spice?
Har nämligen "slumpvisa" salivprov på mitt jobb och det är väl ungefär 20% av 200 som testas.

Kan inte garantera dig att det är lugnt, men eftersom salivprov är så opålitliga att beroendekliniker föredrar att använda urinprov istället så borde det vara lugnt. Nu var det 2008 jag hade sådana prover som inte visade någonting, kan ha förbättrats, men inte vad jag har hört.
2014-06-18, 09:38
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag har hört av folk att hasch syns längre på UP än vad gräs gör, någon som vet om detta stämmer?
Det har jag oxå hört, tror det stämmer pga biprodukterna i haschet.
haschruset jämfört med gräsruset känns ju tyngre och man är efterflummig längre känns det som så det vore ju logiskt.
Har intalat mig själv en tid att så är fallet och känns inte som jag har fel heller.
2014-06-18, 09:50
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archangelo
Säg att du inte kan pissa när du blir övervakad. Att du har social fobi t.ex

Jag kan inte pissa övervakat, så om de trugar så försök, men säg bara att det inte går. Att det låser sig psykiskt på det.

Har läst om folk i USA som fått sparken pg.a att de ej kunnat lämna övervakade pissprov, så det är kanske inte jättevanligt, men jag är en av dom som OMÖJLIGT kan, inte ens om blåsan spränger. Fast det var på den tiden min sociala fobi var extrem också. Bara rann svett om mig när jag skulle försöka lämna. Feeeeeeeet ångest.

Så kör hellre på det än integritets snacket, det låter bättre kan jag tycka.

Ingen som vet nåt om korsreaktion mellan DEXOFEN och OXYCONTIN?

peace
Polisen får inte tvinga dig att pissa men dom vill gärna få dig att tro att dom kan det, pga att dom vet att det är större chans att torska på piss än blod, plus att blod kostar mer och en läkare måste ta provet.
Dom kan låta dig sitta ett par timmar om dom vill jävlas, men det är bara hålla ut i sånt fall, det är värt det i slutändan.
Tex cannabis försvinner ur blodet på 8-48 timmar beroende på om du är tung rökare eller inte medans det sitter i pisset bra mycket längre än så.
Som jag vet så får dom tvinga dig med våld att ta blodprov om du vägrar, dvs spänna fast dig och ta det mot din vilja.
Så får dom absolut inte göra med urin prov av obvious reasons så att säga
Så det är din rättighet att vägra pissa, du har bara skyldighet att lämna blodprov.
När det gäller jobb och att pissa för soc och sånt så kan du inte neka piss utan att få ta konsekvenserna, uppsagd osv.
Detta gäller bara hos polisen
2014-06-18, 13:17
Medlem
joddla35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joddla35
Tjenare

Så här ser det ut, jag rökte för ca 5 dagar sedan (innan det har jag inte rökt på några månader) och igår + idag har jag dragit amfetamin ca 1g totalt.

IDAG fick jag ett brev om att jag ska infinna mig på förhör torsdag kl 10.00 dvs om ungefär 38h.
Jag är skäligen misstänkt för narkotikabrott. Vet inte vad som har hänt..

Min fråga är nu ifall jag ska vägra pissprov för att få göra blodprov eller inte? Har googlat som en tok senaste 2h och flera källor säger att när det gäller just amfetamin så kan det vara bättre att pissa för att det är synbart i så små mängder i blodet.

Vad säger ni kära flashbackare? Vad hade ni gjort i mitt läge? Någon som har erfarenhet?

Känns schitzo att citera sig själv men tänkte bara berätta att jag ringde in och sköt upp förhöret till juli månad, så blir ingen update här!
2014-06-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Kan inte stämma då jag i december pissade postivit på pb-22 ;/
Varför kan det inte stämma? Det är bara en del av alla internetdroger som karolinska kunde identifiera vid den tiden. Finns ju hur många lab som helst som arbetar med att utöka spektrumet för att kunna identifiera internetdroger i drogtest. Så dom som stod där kan man MINST påvisa, sen så kan man säkert pissa negativt på JWH-018 någon annan stans.
2014-06-22, 01:50
Medlem
mariejanas avatar
vad ja vet så finns de två sorters salivprov ett snabbtest som är mer som urinstickorna.tror man topsar insidan av kinden elr skit samma aldrig gjort den varienten.. men dock tro jag folk blir lite förvirrade när det står att spårningstiden är soppas kort. för jag lämnar salivprov två gånger iveckan. du får ha en vätska i munnen två min sen spotta i en kopp.. salivet åker sedan vidare till nått labb på analys och de kan ja säga de är fan läskigt för dom ser tamefan allt man trycker i sig. glöm att du kan ta imovane å lyrica de hittar dom påmig 2-3 dagar efter sista dos.

mdma och mda efter en helg men lite Ecstasy. de kan även dela upp amfetaminet å så om detr är levo och dexamfetamin du tryckt idig.. dett akostar dock mer men altså om du har metamina eller elvanse utskrivet kan dom altså se om du tagit gatutjack eller din metamina.. ja sedan kan man ju ha fått metabankat tjack de ser dom ju också.. ritalin,concerta ser dom

http://www.prodiagnostics.se/uploads/Salivanalys_Produktblad.pdf

har nog länkat den här innan men jag tycker de verkar vara mycket missförstånd om salivprov ja de finns en sämre varaint som e meningen att du ska få svar direkt. analys tar en vecka men skulle hellre lämna urinprov för går inte å fuska med den där nya salivanalysen
2014-06-22, 12:39
Medlem
Jag blev intagen igår till polisstationen av olika anledningar, bland annat för dom trodde jag var narkotikapåverkad. Vilket jag inte var, hade bara tagit en 300mg Lyrica dagen före. Frågade varför dom misstänkte narkotikabrott, fick till svar att jag var muntorr och stora pupiller. Jag låg och sov när dom kom så inte konstigt att man är muntorr. Nu till frågan, förra veckan åt jag 25 st Sobril 10 mg och kanske 10 xanor 0,5mg. Fick lämna UP igår. Kommer jag vara positiv eller negativ? Jag är 22 år väger 72 kg och är 180 cm lång..
ska även tillägga att jag fick oxascand utskrivet sista april men Vid Behov, och jag sa till snuten att jag tog sånna förra veckan och gav dom min läkares nummer. Så vad kan hända?
Tacksam för svar

MVH
2014-06-22, 22:49
Medlem
smiley_swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naeb
Jag blev intagen igår till polisstationen av olika anledningar, bland annat för dom trodde jag var narkotikapåverkad. Vilket jag inte var, hade bara tagit en 300mg Lyrica dagen före. Frågade varför dom misstänkte narkotikabrott, fick till svar att jag var muntorr och stora pupiller. Jag låg och sov när dom kom så inte konstigt att man är muntorr. Nu till frågan, förra veckan åt jag 25 st Sobril 10 mg och kanske 10 xanor 0,5mg. Fick lämna UP igår. Kommer jag vara positiv eller negativ? Jag är 22 år väger 72 kg och är 180 cm lång..
ska även tillägga att jag fick oxascand utskrivet sista april men Vid Behov, och jag sa till snuten att jag tog sånna förra veckan och gav dom min läkares nummer. Så vad kan hända?
Tacksam för svar

MVH

Hej, vill börja med att säga att muntorr och stora pupiller är något dom väldigt ofta använder sig av eftersom att man kan ha det utan att ha tagit något som man inte bör göra. En anledning till att ta in dig på prover alltså. Jag har hört om en annan som hävt i sig 25mg xanor och påstår sig bilvit ren på 6 dagar. Skulle vilja säga att det har med din ämnesomsättning att göra! De flesta säger dock att 1mg xanor (Alprazolam) sitter i ca ett dygn. Så 5 dagar i ditt fall + att du tagit Sobril som har något lägre halveringstid, men har tyvärr ingen konkret bra info förutom att om du 10 mg så har du 5 mg kvar om 10 timmar. Efter 20 timmar är 2,5 mg kvar.. osv. Delvis är en del av min information tagen från andra trådar här på fb! Men jag hoppas att du ska kunna räkna och få koll på läget med hjälp av detta...

MVH
2014-06-22, 23:21
Medlem
ISkugganAvKorsets avatar
Någon som vet hur länge MPA (Metiopropamin) ger utslag på amfetamin/metamfetamin?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in