2014-05-06, 13:35
Medlem
Kosmoxiss avatar
Tjena, gått på stesolid i några månader som jag fått utskrivet av doktorn, har slutat för kanske en månad sen, lämnar urinprov regelbundet och det visar på benso vilket är förklarligt men samtidigt visar det på clonazepam, alltså ikto vilket jag inte tagit, varför visar det så? och varför finns ikto separat på stickan och inte räknas i med benso?
2014-05-06, 13:50
Medlem
Urbanoroligs avatar
Tja!

Hur kan man se vilken mängd av en substans man tagit?
Tex Ordinerat 8mg subutex/dag men intar istället 16mg.

Är jag helt ute och seglar eller måste de ta ett första prov och sen utgå från dess värde till nästa provtagning?

Peace
/Ubbe
2014-05-06, 16:08
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissVendetta
Behöver verkligen hjälp!!!

Jag tog subutex i söndags, tog fre-sön, rökte även fentanyl i söndags och åt en xanor. Jag ska antagligen pissa imorgon. hur förstör man drogtestet? Funkar det där med diskmedel? Fungerar hydrering på alla droger? Får verkligen inte torska, var inte beredd på ett UP

Om dom testar dig för sub så kommer du nog åka dit men fentanyl syns inte och 1 xanor är ganska säkert ute tills imorgon, men vill du vara på den säkra sidan så drick massa innan du ska pissa så det blir för utspätt och då har du kanske 2-3 dagar innan du måste pissa igen.
2014-05-06, 19:55
Medlem
Eufomodes avatar
För mej så visade stickan positivt på bentso fast varit en lång tid utan sådana nästan en månad och stickan har också tidigare visat positivt på bentso fast jag inte tagit sådana på flera månader.

Använder antipsykotisk medicin men inga narkotika klassade läkemedel. Problemet är det att på mitt boende så för dom inte stckan vidare för exaktare analys utan tar vid ett senare tillfälle ett nytt test.

Vad skall jag säga åt vårdarna för att dom skall föra stickan vidare för exatare analys och hur vanligt är det att stickan visar positivt fast man inte annvänt droger när man använder psykopharmaka?
2014-05-07, 10:38
Medlem
FortuneTellers avatar
Hej
Jag tog Subutex för 8 dagar sen (ca 1.5-2mg) och rökte heroin i fredags (ca 0.1g).
Kommer jag klara urinprov?
2014-05-07, 16:14
Medlem
Hejsan,

I höstas röktes det under en period av en månad nån gång i veckan, efter januari så har det rökts cirka en gång per månad. Pissprovet skall lämnas 28 dagar efter senaste sessionen. Vad tror ni?

Man 24 år
72kg
172cm
2014-05-09, 14:20
Medlem
Myvrals avatar
Någon som vet ifall LSA syns på analys?
2014-05-10, 01:42
Medlem
baptiii10s avatar
Jag undrar varför benso sitter i 2-20 dagar? det är ju ett jäkla spann, eller är det olika för olika benso? Huvudfrågan är egentligen, försvinner det snabbare om man tränar mycket, lever sunt, äter nyttigt osv som det gör med andra droger eller är det något unikt med benso och hur länge det finns kvar i urinen?
2014-05-10, 17:30
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baptiii10
Jag undrar varför benso sitter i 2-20 dagar? det är ju ett jäkla spann, eller är det olika för olika benso? Huvudfrågan är egentligen, försvinner det snabbare om man tränar mycket, lever sunt, äter nyttigt osv som det gör med andra droger eller är det något unikt med benso och hur länge det finns kvar i urinen?
olika benso har olika halveringstid.. läs på fass.se och wikipedia om dom substanser du ätit så vet du halveringstid, den ska man multiplicera med 4 eller 5 eller nåt så får du tiden du blir ren..
stesolid sitter i väldigt länge så akta dig för dom.. kolla verksamma ämnet och spåra halveringstiden i eliminitionsfasen så ser du.. diazepam som är verksamma ämnet i stesolid har en halveringtid på 20-70 ti,,ar, dvs tiden det tar för den ätna mängden att ha halverats till hälften i ditt blod.. 10 mg är alltså tekniskt sett 5 mg efter 20-70 timmar.. efter 4-5 såna perioder på 20-70 timmar e du ren.. ett bra tag alltså
2014-05-10, 22:27
Medlem
LiveForHardstyles avatar
Tja!

Ska på drogkontroll nästa vecka (måndag) och var idag med några polare som rökte weed, men inte jag. Vi satt inomhus med ett fönster öppet och jag har väl antagligen andats in något.

Kommer det att synas på provet? (satt i ett rum i källaren med ett fönster öppet)

Vad ska jag göra för att bli ren tills nästa vecka? Dricka mycket vatten o svettas mycket?

Hoppas någon kan svara.

MVH
2014-05-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiveForHardstyle
Tja!

Ska på drogkontroll nästa vecka (måndag) och var idag med några polare som rökte weed, men inte jag. Vi satt inomhus med ett fönster öppet och jag har väl antagligen andats in något.

Kommer det att synas på provet? (satt i ett rum i källaren med ett fönster öppet)

Vad ska jag göra för att bli ren tills nästa vecka? Dricka mycket vatten o svettas mycket?

Hoppas någon kan svara.

MVH

Det är hur lugnt somhelst. Man kan inte ens skylla på att man varit I samma rum som någon som rökt längre då du inte tar upp tillräckligt för att varken få effekt eller ge utslag. Möjligtvis om du skulle sitta I en bil som var lika inrökt som den I how high 3h innan provet, men I ditt fall så skulle du pissa rent dagen efter, förmodligen samma dag också.
2014-05-11, 13:46
Medlem
Urbanoroligs avatar
Tjo!

Är så att jag har klämt i mig 112.5mg Imovane sen fredags eftermiddag.Tog den sista idag kl 12.
Är det verkligen 6 timmars halverings tid och jag förstår inte direkt hur det funkar (trög jag vet)
När är jag ren?

Tack på förhand
Ubbe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in