2012-12-27, 18:14
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monahilps
Har rökt kopiösa mängder cb i ca 4 månader nu. 179cm 69kg när kan jag vara ren?

ca 2 veckor får du räkna med, men det kan gå fortare.
2012-12-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
syns INTE. 100%.

Trevligt att höra!
Kanske man kan lyxa till en kväll med polarna!
2012-12-27, 19:06
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusarusrex
Trevligt att höra!
Kanske man kan lyxa till en kväll med polarna!

kör hårt.
2012-12-30, 14:14
Medlem
Blev tagen för ett par dagar sedan på ett uteställe och fick lämna urinprov till polisen. Innan jag gick ut hade jag blivit bjuden på ett glas med kosttillskottet Craze (köpt via Gymgrossisten). Efter att ha läst lite om Craze och dess effekter har jag fått reda på att produkten ej är olaglig i Sverige även om vissa tester kan ge ett positivt utslag för amfetamin och metamfetamin. Tydligen ska Craze innehålla något som heter Dendrobex, en källa till fenyletylamin. Polisen tog ingen snabbtest på urinen utan sa att jag skulle få svar om ett par veckor, utgår från att de menar att mitt urinprov åker in på en mer detaljerad analys?

Det jag undrar är hur stor risken är att jag kommer att åka dit på detta urinprov? Är urinproven som tas hos polisen tillräckligt detaljerade för att se att jag ej har brukat amfetamin utan enbart ett ämne vars kemiska substans är likt det? Vill återigen betona att produkten inte är olaglig i Sverige och vill verkligen inte dömas för ett brott jag ej har begått.
2012-12-30, 17:45
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammerheart
Blev tagen för ett par dagar sedan på ett uteställe och fick lämna urinprov till polisen. Innan jag gick ut hade jag blivit bjuden på ett glas med kosttillskottet Craze (köpt via Gymgrossisten). Efter att ha läst lite om Craze och dess effekter har jag fått reda på att produkten ej är olaglig i Sverige även om vissa tester kan ge ett positivt utslag för amfetamin och metamfetamin. Tydligen ska Craze innehålla något som heter Dendrobex, en källa till fenyletylamin. Polisen tog ingen snabbtest på urinen utan sa att jag skulle få svar om ett par veckor, utgår från att de menar att mitt urinprov åker in på en mer detaljerad analys?

Det jag undrar är hur stor risken är att jag kommer att åka dit på detta urinprov? Är urinproven som tas hos polisen tillräckligt detaljerade för att se att jag ej har brukat amfetamin utan enbart ett ämne vars kemiska substans är likt det? Vill återigen betona att produkten inte är olaglig i Sverige och vill verkligen inte dömas för ett brott jag ej har begått.

Ja, det är inget du ska kunna bli dömd för. För att bli dömd måste du även ha haft uppsåt. Dvs du kan inte bli dömd om någon stoppat knark i din öl, bjudit dig på en cigarett med cannabis i utan att du vetat om det t ex. Polisens analys lär inte visa på något annat än vad det faktiskt var. Och är det inte olagligt så kan du ju inte åka dit på det. Även om det nu mot all förmodan skulle göra det så får du bara stå på dig och neka hela vägen och säga som det var.
2013-01-01, 19:31
Medlem
Jag ska lämna prov i morn sticka inget lab test.
Rökte ca 0.3 gram brunt för 5 dagar sen,
innan det har jag ej rökt på ca 2 mån.

jag tror att jag klara mig.
vad tror du?
återkommer i morn med svar^^
2013-01-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobsvamp
Jag ska lämna prov i morn sticka inget lab test.
Rökte ca 0.3 gram brunt för 5 dagar sen,
innan det har jag ej rökt på ca 2 mån.

jag tror att jag klara mig.
vad tror du?
återkommer i morn med svar^^
klara mig
2013-01-02, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lemeln
Om jag nu ska ta detta kort sammanfattat:

En bekant till mig, som bor på internat. Misstänks för att ha tagit droger. Dom har då ringt till skolan utan föräldrarnas/vårdnashavarens vetskap. Är detta något som strider mot någon typ av lag?. Eller har dom full rätt att göra detta?

Är din bekante under 18 så har skolan ett ansvar för sin elev. Så jag tror att dom har rätt att kontakta föräldrarna utan att fråga honom/henne om det är ok. Men man vet aldrig i detta förbannade fascistland.
2013-01-02, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bohemund I
Hej.

Har en fråga om hårtester.

Har jag förstått det rätt om det hår som växer ut efter att man tagit någon drog (i mitt fall cannabis) blir rent? Anledningen är att jag eventuellt kommer göra ett hårtest inom kanske ett par månader, och min plan är att raka skallen 10 dagar efter den senaste gången jag rökt, och sen låta håret växa ut till kanske ett par cm tills det är dags för testet (så att man inte kommer dit som skinhead utan med en kort frisyr). Kommer mitt nyutväxta hår vara "cleant" eller kommer det finnas spår även i det?

Tack.

Är inte hårtester det dyraste drogtestet av dom alla? Kostar flera hundra tusen(har jag hört, vet inte om det stämmer) verkar konstigt att man skulle ta hårtest inför en anställning....om dom gör det så lär du torska om du rökt och pundat det senaste året....sjukt att dom gör så...vadfan har företaget med ens privatliv att göra?
2013-01-02, 18:24
Medlem
ekwohos avatar
Sökt som en tok, men är nog för dum för att hitta de ja letar efter. Skitsamma!.

Det jag undrar över är hur länge tramadol syns vid drogtester.. dagar antar/hoppas ja..
Tack på förhand..
2013-01-03, 22:05
Bannlyst
Jag tände en pipa på nyårsafton och jag ska pissa imorgon. Jag tände den endast och kanske tog till max 4 puffs. Kan jag vara positiv imorgon? Hur stor är chansen isåfall? Jag har druckit massvis sedan dess. 4 Liter endast igår t.ex
2013-01-03, 22:11
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zevran
Jag tände en pipa på nyårsafton och jag ska pissa imorgon. Jag tände den endast och kanske tog till max 4 puffs. Kan jag vara positiv imorgon? Hur stor är chansen isåfall? Jag har druckit massvis sedan dess. 4 Liter endast igår t.ex

Spelar ingen roll om du dricker dagarna innan. Du pissar ändå ut det innan det är dags för testet, späder inte ute ett skit, du ska pissa samma dag 1 timme innan.
MEN eftersom du endast tände den och inte tog så mycket bloss så tror jag att du är lugn men jag skulle faktiskt vara lite orolig om det spelar stor roll om du är positiv eller inte.. Så om det spelar roll så drick 2-3 liter vatten innan testet så du har pissat av dig och är pissnödig när du tar testet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in