2012-11-14, 20:07
Medlem
Cookie-monsters avatar
Då prövar jag här då efter mod tog bort ens ämne..
Jag ska ta ett drogtest som då utförs genom att man tar lite hår från moi. Detta test ska visa upp till 3 månader med säkerhet om jag nu ska ha använt droger. Det kniviga är att jag inte brukar använda droger men nu är det ju självklart att man har gjort det när ett drogtest hamnar på bordet...
Jag testade då ladd för ca en månad sen (min första gång). Tog inte alls mycket utan bara en smal lina som kanske var 4-5 cm lång. Utöver det så provade jag i helgen LSD (också första gången) men endast 1/4 av en lapp. Kan tilläggas att jag knappt kände något direkt "rus" någon av gångerna (beroende på mängden då antar jag).
Nu till min frågeställning.
Hur troligt är det att något av dessa substanser kommer att synas på drogtestet? Är jag helt körd eller borde det inte synas alls?
(vet inte om det står någonstans i tråden men är lite eld i baken i ärendet så skickar detta och hoppas på svar samtidigt som jag scrollar igenom tråden)

Mycket tacksam för seriösa svar!
Mvh
Kakan.
2012-11-15, 03:57
Medlem
koalas avatar
http://i.ebayimg.com/14/!CDz(I0Q!Wk~$(KGrHqF,!lcEz+y(EBJLBNPzKjmPdg~~_1.JP G?set_id=8800005007

Någon som testat thc-stickor som man kan köpa på nätet för o se om man är ren?

Vilken gräns använder en beroendemottagning?
Dessa har en känslighet på 50 ng/ml

(ca 130sek ink frakt för 5 st)
2012-11-15, 12:16
Medlem
Likwitjunkies avatar
Hej, jag rökte förra veckan extremt lite 2 dagar 2 bloss på en spliff tis och 2 bongar tors, pissade måndagen där efter och va negativ. Men nu 3 dagar efter det pissade jag igen denna gången med morgonurinet, då blev jag positiv!
Kommer de synas på labbtestet som dom skickade iväg tro? Eftersom de troligen bara va små rester.

Också sitter de längre i blodet än i pisset?

Tack för svar
2012-11-15, 15:29
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwitjunkie
Hej, jag rökte förra veckan extremt lite 2 dagar 2 bloss på en spliff tis och 2 bongar tors, pissade måndagen där efter och va negativ. Men nu 3 dagar efter det pissade jag igen denna gången med morgonurinet, då blev jag positiv!
Kommer de synas på labbtestet som dom skickade iväg tro? Eftersom de troligen bara va små rester.

Också sitter de längre i blodet än i pisset?

Tack för svar

Syns det på sticka så lär det även synas på analys.

Och NEJ sitter inte längre i blod än urin.
2012-11-15, 19:16
Medlem
IamIs avatar
Passar på å slänger in en fråga jag med....
Var på 3-dagars partay med måttliga inslag av tjack lördag till måndag för en tid sedan. Fredagen efter blev de ett antal glas whiskey. Toppade med en pyttesträng tjack och MDMA.
Onsdagen efter fredagen, dvs 5 dagar senare uppkallad för kiss i burk. De tog även blodprov för alkhoholen. De kollar levervärde och även något som ska kunna upptäcka alkoholkonsumtion ganska exakt ett antal veckor tillbaka.

Hur går de månne?
Dessutom fick jag smått panik å kladda på med både diskmedel och tvål i samband med urinet. Inser dock nu att tjacket borde inte ha varit någon fara, men kan de upptäcka att provet är saboterat?

Lever än så länge på hoppet, har gått en vecka utan något svar.
2012-11-16, 16:16
Medlem
Om jag röker gräs i dag, kommer det då att synas på blod eller urintest om lite mer än en vecka?
OBS! Testerna är bara för att KOLLA MIN HÄLSA och inte för testa om jag har tagit droger.
2012-11-16, 18:13
Medlem
jag vill bara dela med mig av de erfarenheter jag har i ämnet och sedan ställa en snabb fråga.

Vad jag har varit med om på de kisstester jag har tagit så tittar de efter allt, en gång hade jag rökt någon vecka innan och var lite nojjig så jag drack en jävla massa vatten och käkade b vitamin, då såg de att min kreatin halt var för låg och kalla in mig för ett nytt test.

en snabb fråga också, hur lång tid har de tagit för er innan ni har fått svar på ert test? för mig har de tagit upp emot 1 månad innan jag fått svar.
2012-11-16, 18:30
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddyshome
Om jag röker gräs i dag, kommer det då att synas på blod eller urintest om lite mer än en vecka?
OBS! Testerna är bara för att KOLLA MIN HÄLSA och inte för testa om jag har tagit droger.

Då kollar dom inte ens efter droger så lugnt.
2012-11-16, 19:12
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keenanG
jag vill bara dela med mig av de erfarenheter jag har i ämnet och sedan ställa en snabb fråga.

Vad jag har varit med om på de kisstester jag har tagit så tittar de efter allt, en gång hade jag rökt någon vecka innan och var lite nojjig så jag drack en jävla massa vatten och käkade b vitamin, då såg de att min kreatin halt var för låg och kalla in mig för ett nytt test.

en snabb fråga också, hur lång tid har de tagit för er innan ni har fått svar på ert test? för mig har de tagit upp emot 1 månad innan jag fått svar.

Det brukar bara ta så lång tid om det är positivt, eller varit väldigt nära vid första analys antar jag.
2012-11-18, 14:59
Medlem
Tjena!

Nu är det som så att jag har rökt CB i ca 7 år dagligen. Men sedan 28e Oktober har jag inte rökt någonting. Har inhandlat THC - stickor och jag gjorde ett prov idag men det var inget vidare för jag var fortfarande positiv, något jag hade räknat med. Men jag skall lämna urinprov 1a december, finns det någon chans för mig att hinna bli ren tills dess tror ni eller är enda möjligheten för mig att klara mig ur det genom att fuska?

Tack på förhand!

2012-11-18, 22:30
Medlem
Tja!

Hade igår (17/11) inte rört någon drog alls på två månader, alltså helt ren. "Firade" med att röka 0.5 gram hasch. Problemet är att det idag inträffade en grej som gör att jag kommer behöva pissa inom en snart framtid.

Säg att jag dricker 3 liter vatten om dagen, när är jag ren? 180cm lång, väger någonstans mellan 75 och 80 kilo.

Tack på förhand.
2012-11-19, 01:39
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digitalen
Tjena!

Nu är det som så att jag har rökt CB i ca 7 år dagligen. Men sedan 28e Oktober har jag inte rökt någonting. Har inhandlat THC - stickor och jag gjorde ett prov idag men det var inget vidare för jag var fortfarande positiv, något jag hade räknat med. Men jag skall lämna urinprov 1a december, finns det någon chans för mig att hinna bli ren tills dess tror ni eller är enda möjligheten för mig att klara mig ur det genom att fuska?

Tack på förhand!

Inte 100 på att du är helt ren men drick vatten som fan timmarna innan provet så har du en mycket större chans att bli ren.
Sticka eller analys?
Citat:
Ursprungligen postat av OrmarIGreset
Tja!

Hade igår (17/11) inte rört någon drog alls på två månader, alltså helt ren. "Firade" med att röka 0.5 gram hasch. Problemet är att det idag inträffade en grej som gör att jag kommer behöva pissa inom en snart framtid.

Säg att jag dricker 3 liter vatten om dagen, när är jag ren? 180cm lång, väger någonstans mellan 75 och 80 kilo.

Tack på förhand.
Du är säkerligen ren efter en vecka men för att vara på den säkra sidan så drick vatten du också TIMMARNA INNAN PROVET. Ökar chanserna mest av alla metoder, bortsett från att fuska då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in