2012-05-30, 17:09
Medlem
Brukar företag meddela en person om dom har klarat sitt drogtest inför sin anställning?
2012-05-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergath
Brukar företag meddela en person om dom har klarat sitt drogtest inför sin anställning?
Hur ska du annars veta om du blir anställd eller inte om dom inte hör av sig ?
2012-05-30, 19:16
Medlem
Tja, vänner!
Rökt några pipor cannabis i princip dagligen under två år och idag fick jag reda på att det ska bli drogtest på fredag morgon/förmiddag inför praktik som jag ska börja. Senaste pipan var idag runt halv två. Finns det nån chans att jag genom lite jogging (hört att man kanske bör undvika det alltför nära inpå, men redan bokat upp det, och har trots allt slarvat med det senaste), sjukt mycket vatten, kamomill, lavendel, vitlök och citron och andra renande o urindrivande örter, samt en jävla massa fet mat imorgon kan klara mig, eller borde jag försöka baila? Antar att det blir i form av pisstest...

De får fanimej se till att legalisera naturen och hennes skatter snart alltså, less på att behöva noja och ha dåligt samvete för att man vill hålla sig frisk...
Peace!
2012-05-30, 21:06
Medlem
Independent-s avatar
Om man blir gripen och tvingas lämna prov och det nu visar på amfetaminer och man konsekvent hävdar att man inte tagit några amfetaminer, skickas provet på analys då? Och vad händer i så fall när efedrin påträffas? Det är väl inte ett brott att käka efedrin?
2012-05-30, 23:04
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Independent-
Om man blir gripen och tvingas lämna prov och det nu visar på amfetaminer och man konsekvent hävdar att man inte tagit några amfetaminer, skickas provet på analys då? Och vad händer i så fall när efedrin påträffas? Det är väl inte ett brott att käka efedrin?
Nix efedrinet blir det inga påföljder av. Om du konsekvent nekar och vägrar acceptera strafföreläggande kommer det bli domstol.

Vanligast är att folk skyller på att man blivit drogad på krogen o.s.v.

Beror helt på hur allt ser ut på din yta, är du tidigare ostraffad så har du en chans. Är du dömd för narkotikabrott sedan tidigare är du körd.
2012-05-31, 09:47
Medlem
Independent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Nix efedrinet blir det inga påföljder av. Om du konsekvent nekar och vägrar acceptera strafföreläggande kommer det bli domstol.

Vanligast är att folk skyller på att man blivit drogad på krogen o.s.v.

Beror helt på hur allt ser ut på din yta, är du tidigare ostraffad så har du en chans. Är du dömd för narkotikabrott sedan tidigare är du körd.

Jag är dömd för ringa, men hur kan jag vara körd om jag inte tagit amfetamin? Om jag har efedrin i min hostmedicin och den visar positivt på amfetaminer kan jag ju omöjligen bli dömd för det om jag nekar? :P
2012-05-31, 13:04
Medlem
Hej!

Någon som har erfarenhet av ikto? är det möjligt att pissa rent efter ca 8 dygn om man har tagit 4-5mg vid ett engångstillfälle??

kan extrem träning hjälpa?
2012-05-31, 18:47
Medlem
Dysfunktions avatar
Hej, jag har en vän som bor hemma för stunden, på villkor att han inte röker ganja och lämnar urinprov på föräldrarnas önskan.
Jag vet själv att en spliff hit och dit går ut ganska fort och jag har övertalat honom att följa med ut i helgen med meningen "det tar tid att boka pissprov för dina föräldrar, de kan inte bara skicka in dig pang bom" och att vi bara tar 1-2 det går ur dig fort
stämmer det jag påstår?

MVH
2012-05-31, 20:06
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJ.Johnsson
Hej!

Någon som har erfarenhet av ikto? är det möjligt att pissa rent efter ca 8 dygn om man har tagit 4-5mg vid ett engångstillfälle??

Det finns stickor där gränsvärdet för just klonazepam är överdrivet högt så man kan till exempel äta ikto varje dag och pissa negativt hela tiden. Är det analys är det värre. Då är nog runt en två veckor på gränsen, efter det är du förmodligen ren.
Citat:
Ursprungligen postat av Dysfunktion
Hej, jag har en vän som bor hemma för stunden, på villkor att han inte röker ganja och lämnar urinprov på föräldrarnas önskan.
Jag vet själv att en spliff hit och dit går ut ganska fort och jag har övertalat honom att följa med ut i helgen med meningen "det tar tid att boka pissprov för dina föräldrar, de kan inte bara skicka in dig pang bom" och att vi bara tar 1-2 det går ur dig fort
stämmer det jag påstår?

MVH
Man kan tex gå in till akuten och ta drogtest, och då går det bara pang bom samma dag. Sen så finns det drogtest föräldrarna kan köpa och testa sin son bäst de vill.
Cannabis kan gå ut på 2 dagar hos vissa personer efter endast en gång men för många kan det ta runt 4 dagar.
2012-06-01, 08:25
Medlem
[quote=SMD FB]Det finns stickor där gränsvärdet för just klonazepam är överdrivet högt så man kan till exempel äta ikto varje dag och pissa negativt hela tiden. Är det analys är det värre. Då är nog runt en två veckor på gränsen, efter det är du förmodligen ren.

är det möjligt att de fortsätter skicka in på analys även om jag har lämnat rena prover i ca 6 månader?
lämnar på psyk o antar att det är kostsamt för dem att skicka in på analys trots att de inte har några specifika misstankar? lämnar ju varje vecka.
2012-06-01, 15:27
Medlem
Hej!

Jag fick idag reda på att jag genom jobbet ska på en hälsoundersökning där de bl.a. tar ett urinprov!
Jag har under ungefär ett års tid rökt gräs (bara grönt) 2-4ggr i veckan (varierar). Jag väger 80-85kg, är 180 lång och tränar regelbundet, allt från 3-8 pass i veckan (varierar).
De senaste två veckorna har jag rökt en joint en gång i veckan (ovetandes om urinprovet) och nu är det exakt 14 dagar kvar till undersökningen.
Kommande dagar inför undersökningen har jag tänkt träna extra mycket, dricka rikligt med vatten och har även hört att citron och bastu ska vara en hjälp på traven(?). Jag ska självklart inte röka / ta nåt mer fram till undersökningen!

Mina frågor:

1. Hur tror ni generellt att det kommer gå med urinprovet?

2. Låter min "dricka vatten" metod bra?

3. Har även hört att de på hälsoundersökningar inte har lika hårda urinprov som tex hos polisen.
Att dessa urinprov bara sträcker sig en vecka bakåt i tiden. Stämmer detta?

4. Om jag skulle pissa positivt, vad händer?
Får min chef reda på det? blir jag straffad? osv.

Tack på förhand!
2012-06-01, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJ.Johnsson
Hej!

Vill gärna också veta mer om detta.
Läst en del om iktorivil (clonazepam), vet att halveringstiden är 18-50 timmar, men är den linjär? En del hävdar att det är ute på ungefär samma tid som xanor/alprazolam?

Någon med ikto-up erfarenhet!?

// Rizzo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in