2012-05-25, 17:05
Medlem
daft-marleys avatar
Kan man köpa urinprov för Cannabis i Stockholm, typ på 34an eller något, för personligt bruk?
2012-05-26, 14:00
Medlem
Hur stor är chansen att de tar drogtest för ett sommarjobb på ett sjukhus?
Har ni varit med om det? Känner ni någon? Måste det stå i antällningsavtalet att de tar drogtest? Kan man man vägra urintest och kräva blodprov? Står en person bredvid när man pissar eller får man gå in på en toalett och pissa? *Isåfall skulle det gå att ta med någon annan piss och använda det?

Snälla svara på alla frågor och så tydligt som möjligt. Mycket kan stå på spel och skulle vara väldigt tacksam!
2012-05-27, 11:51
Medlem
Cornixs avatar
Jag brukade lämna urinprover hos min läkare. Med urinet kollade de att min medicinering var korrekt. Jag trodde att jag inte skulle behöva lämna in fler eftersom det visade sig att jag har rätt medicinering förra gången, men jag fick nyligen reda på att jag ska lämna in ett sista urinprov den kommande veckan. I torsdags rökte jag cannabis.

Tror ni att det kommer synas i mitt urin att jag har rökt cannabis, trots att de kollar efter något annat? Eller att de helt enkelt väljer att kolla efter annat med när jag ändå skickar in urinprov?
2012-05-27, 15:35
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornix
Jag brukade lämna urinprover hos min läkare. Med urinet kollade de att min medicinering var korrekt. Jag trodde att jag inte skulle behöva lämna in fler eftersom det visade sig att jag har rätt medicinering förra gången, men jag fick nyligen reda på att jag ska lämna in ett sista urinprov den kommande veckan. I torsdags rökte jag cannabis.

Tror ni att det kommer synas i mitt urin att jag har rökt cannabis, trots att de kollar efter något annat? Eller att de helt enkelt väljer att kolla efter annat med när jag ändå skickar in urinprov?
När rökte du innan i torsdags? Det borde vara lugnt, brukar ta cirkus 3 dagar för att det inte ska ge några utslag på urintester. Dock blir det jobbigare om det nu ska skickas in till analys, hur länge man kan se det där vet jag inte dock.
2012-05-27, 20:16
Medlem
Cornixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
När rökte du innan i torsdags? Det borde vara lugnt, brukar ta cirkus 3 dagar för att det inte ska ge några utslag på urintester. Dock blir det jobbigare om det nu ska skickas in till analys, hur länge man kan se det där vet jag inte dock.
Innan torsdags rökte jag för kanske en och en halv månad sedan, så jag hade ett långt uppehåll.

Som jag skrev ska de inte kolla efter droger i mitt urin, utan se om min medicinering är korrekt. Jag är ändå lite orolig över att de ska kunna se det på samma gång, vet inte riktigt hur det går till när de undersöker urin. :P
2012-05-28, 17:33
Medlem
Något mer man bör tänka på innan man pissar? Kör inte lite frågor ni gärna får svara på.

*Dricka flera liter vatten (Hur länge innan pissprovet bör man göra detta?)
*Ta b-vitamin för att stärka färgen (hur många, hur ofta och hur många dagar innan?)
*Ta kreatin för att öka trovärdheten i att det inte är utspätt (hur många dagar innan)
*Dricka mycket citron och tranbärsjuice (korrekt, isåfall hur mycket och hur många dagar innan?)

Försöker få pusslet på plats så jag vet. Vill vara förbered för möjlig sitution (som förhoppningvis aldrig kommer hända ).
2012-05-28, 19:11
Medlem
Ett till inlägg á-la hur-tror-ni-att-det-kommer-gå?

Rökte cirka 0.3g (en väldigt liten bud) i en spliff delad på 3 pers för exakt 10 dagar sedan (förra lördagen) och har ett piss-prov imorgon. Innan den lördagen var det c.a. 1g delat på två personer två veckor tidigare. Hur stor tror ni chansen är att det blir positivt?

Har preppat sedan Måndag förra veckan med mycket vatten och träning med bastu efteråt.
2012-05-28, 19:40
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornix

Vänta här nu. Jag tror inte ens dem kollar efter droger. Dem är intresserade av att se hur mycket medicin du har i blodet.
2012-05-28, 20:53
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sioman
Något mer man bör tänka på innan man pissar? Kör inte lite frågor ni gärna får svara på.

1. Dricka flera liter vatten (Hur länge innan pissprovet bör man göra detta?)
2. Ta b-vitamin för att stärka färgen (hur många, hur ofta och hur många dagar innan?)
3. Ta kreatin för att öka trovärdheten i att det inte är utspätt (hur många dagar innan)
4. Dricka mycket citron och tranbärsjuice (korrekt, isåfall hur mycket och hur många dagar innan?)

Försöker få pusslet på plats så jag vet. Vill vara förbered för möjlig sitution (som förhoppningvis aldrig kommer hända ).
1. Ju tidigare desto bättre såklart men mest utdelning får du de sista timmarna innan provet. Själv brukar jag börja dricka 3-4 timmar innan och pissar en gång i halvtimmen ungefär.
2. För mig funkar det utmärkt att dricka multivitamin brustabllet en till två stycken i vartannat glas vatten.
3. Att börja grunda 2-3 dagar innan skadar inte men jag tycker att det räcker med en stor dos natten innan + flera stora doser timmarna innan provet, helst hela dagen innan provet.
4. Detta kan du skita i helt och hållet. Det enda som funkar med citron kan vara att hälla syra direkt ner i koppen med urinet så det sker en kraftig pH-sänkning. Annars är det rätt så värdelöst bortsett från att det är så nyttigt såklart!

Framförallt så tycker jag att man skall prova sig fram så gott man kan för alla är så jävla olika när det kommer till urinprov.
Citat:
Ursprungligen postat av SCASI
Ett till inlägg á-la hur-tror-ni-att-det-kommer-gå?

Rökte cirka 0.3g (en väldigt liten bud) i en spliff delad på 3 pers för exakt 10 dagar sedan (förra lördagen) och har ett piss-prov imorgon. Innan den lördagen var det c.a. 1g delat på två personer två veckor tidigare. Hur stor tror ni chansen är att det blir positivt?

Har preppat sedan Måndag förra veckan med mycket vatten och träning med bastu efteråt.
Stig ur bastun och pusta ut. Du är med all sannolikhet ren.
2012-05-28, 21:59
Medlem
Hej, en idiotfråga:

Ska pissa imorgon men längtade så mycket efter mitt röka (ganja) att jag var tvungen att lukta på det (drömma lite om imorgon kväll). Jag har inte rökt på två månader och har nyligen köpt nya grejor(därför ville jag lukta på det lite).

Inte kan man väl ta upp något THC genom att bara lukta på rökat eller hur? (det kan omöjligt ge resultat på provet imorgon)

Vore tacksam för ett seriöst svar på en relativt dum fråga (men pallar inte noja upp mig imorgon, så ville bara vara helt 100).
2012-05-28, 22:34
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calleelito
Hej, en idiotfråga:

Ska pissa imorgon men längtade så mycket efter mitt röka (ganja) att jag var tvungen att lukta på det (drömma lite om imorgon kväll). Jag har inte rökt på två månader och har nyligen köpt nya grejor(därför ville jag lukta på det lite).

Inte kan man väl ta upp något THC genom att bara lukta på rökat eller hur? (det kan omöjligt ge resultat på provet imorgon)

Vore tacksam för ett seriöst svar på en relativt dum fråga (men pallar inte noja upp mig imorgon, så ville bara vara helt 100).
calleelito, det är inget du behöver oroa dig över.
2012-05-29, 17:13
Medlem
Hej!

Trots att det kryllar av frågor som inte skiljer sig speciellt mycket ifrån min måste jag ändå ställa den och förhoppningsvis få feedback.

Jag lämnar urinprov regelbundet i samband med uthämtning av en medicin som jag absolut inte vill bli av med. Trots det har jag intagit 5 mg iktorivil. Totalt har jag 8 dygn på mig att bli ren.
Jag är medveten om att det inte hjälper att dricka litervis med vatten dagarna före(pga clon/metaboliter) men att öka metabolismen genom träning/förbränning är bra.

Jag har inte ätit några benzo på ett år förutom de 5 mg som jag åt av någon oförklarlig anledning.
Jag tränar alltid regelbundet (4-7 ggr/v) och har lite kroppsfett.

De kommande 7 dagarna hade jag tänkt träna minst två gånger om dagen. styrketräning på dagen och löpning (5-10km) på kvällen. ovanpå detta kommer jag eventuellt ta en långpromenad på ca 60 min.
Kommer även hydrera timmarna före testet för att späda ut urinet så mkt som möjligt.

Nu gjorde jag en kort historia lång,., men hade trots att metabolism är högst individuellt blivit väldigt tacksam om erfarna kan komma med sin åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in