2011-04-17, 14:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruvdobbsmoerdarn
Nu sitter jag här och är lite smått nojig.

Lämnade pissprov i onsdags för jobb som skickas till Karolinska för analys. Jag har tidigare rökt typ 3-4 helger i månaden. Efter det hade jag ett uppehåll på 30 dagar, rökte EN spliff en helg, sen hade jag uppehåll i 30 dagar igen fram till pissprovet.

Jag tog också amfetamin/metamfetamin ca 18 dagar före provet.

Känns som att jag borde vara helt ren men nojar ändå upp mig lite för har inte riktigt råd att pissa positivt. Vad tror ni?
Rökat har definitivt gått ur, om du inte har rökt mer än en gång i mitten av en tvåmånadersperiod. Amfetamin går alltid ut på några dagar.

Du kan känna dig helt säker. Lev väl!
2011-04-17, 14:43
Medlem
Skruvdobbsmoerdarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Rökat har definitivt gått ur, om du inte har rökt mer än en gång i mitten av en tvåmånadersperiod. Amfetamin går alltid ut på några dagar.

Du kan känna dig helt säker. Lev väl!

Tack för bekräftelsen. Det var det jag behövde!
2011-04-17, 15:41
Medlem
Åkte dit för RNB cannabis för några veckor sen och min kompis hade svamp på sig, när jag får mitt polisbrev står det i kommentars fältet "Önskas analys av psilocin (svamp) kontakta laboratoriet." Bör jag vara orolig för att jag får åka in igen på nått sorts prov eller provar dom bara på det urin dom redan har tagit, fast det går väl inte att tästa svamp på urin?. så nu kommer frågan kan jag äta mer svamp nu eller bör jag avvakta?
2011-04-18, 15:50
Medlem
kiwifogels avatar
Började bara fundera på det här när jag låg hemma i soffan, tänker inte testa detta själv och vill inte att någon annan ska testa heller!

Men att äta acetylsalicylsyra skulle det kunna ha någon som helst effekt som gör att kroppen "renar" sig fortare? Tänkte att om blodet passerar dom olika organen lättare och snabbare
2011-04-19, 01:31
Medlem
Lilabanans avatar
En polare undrar om de på maria ungdom alltid letar efter samtliga droger (förutom de som inte går att hitta i urin) vid analys. Han har gått där ett tag och lämnat en hel del positiva prover men enbart för cannabis, och han brukar inte så många andra droger, så vitt de på MU vet röker han bara och har bara rökt.

Det han är orolig för är iktorivil.
2011-04-20, 13:34
Medlem
Postar här också då det verkar vara väldigt blandad aktivitetsnivå mellan trådarna...

Iaf, en vän har iom en jobbintervju fått lämna pissprov som skickades till Karolinska för analys. Detta var förra torsdagen, och fredagen + lördagen dessförinnan hade hon rökt på men totalt bara runt 0.25g. Dessförinnan hade hon rökt vid två tillfällen veckan innan, också då ganska liten mängd. Hon blev nojig givetvis och drack mkt vatten bla, idag fick hon veta att testet måste göras om imorgon.

Så hur stor är risken tror ni att det visar positivt, iom att det skickas till analys? Senast hon rökte var alltså 11/12 dagar sedan. Hon tränar ett par ggr/vecka, äter väl normalt, lite överviktig dock och kanske drygt 160cm lång.

Också - om det visar positivt, anmäler dem det till polisen? Det är ett statligt företag.
Senast redigerad av tajdi 2011-04-20 kl. 13:39.
2011-04-20, 14:17
Medlem
DJkuks avatar
Hej på er allihopa.
Jag köpte en halva ungefär förra Måndagen och rökte upp den på ungefär 5 dagar.
Jag rör inte på mig överdrivet mycket, tränar eller så men jag har rätt bra ämnesomsättning skulle jag tro. (Drack två cider en gång och blåste ungefär 30min senare 0, jag tror det är rätt bra?)
Jag väger väll runt 52 kilo eller så och är lite över 1,60 lång.

Hur lång tid tror ni det här tar att gå ur?
2011-04-20, 18:50
Medlem
Jag rökte gräs i helgen, fre-lör. Nu ska jag ha pissprov "nästa vecka", vet inte vilken dag men låt oss anta att det är onsdag, mitt i veckan.

Är jag körd? Antar att det inte finns några riktiga metoder för att få skiten att gå ur kroppen snabbare?

Har aldrig pissat förr så har ingen erfarenhet av detta, men det är jobbrelaterat. Hur ställer sig arbetsgivare till att "råka missa" pissprovsdagen? Då kanske man bara får dra dit dagen efter så att det inte riktigt går att mygla sig ur detta?

Var kanske 3 veckor före helgen jag rökte sist. Rökte ca 4 gåsar denna helg.
2011-04-20, 20:59
Medlem
Ettan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidVillaa

Om du inte brukar vara borta från jobbet pga. sjukdom kommer dem ju misstänka att det är något skumt på gång när du helt plötsligen blir sjuk. Dock går det inte att bevisa något genom bara det. Det beror helt på hur starkt ditt röka var, ämnesomsättning och många andra faktorer, som avgör ditt test. Jag skulle inte alls känna mig säker i alla fall. Mitt tips är att du sjukanmäler dig på måndagen, sen är du borta till och med fredag, kanske går till jobbet fredag. Är det möjligt skulle jag göra på det sättet, annars får du läsa om hur du kan förbränna snabbare här på forumet finns många bra guider. Nästa tid du kommer få för provtagning lär ju dröja någon vecka.
2011-04-21, 02:26
Medlem
Bet av en bit hasch för ett par dagar sen (inte till mig själv) och när jag bet av biten så blev det en del småbitar också som jag fick i munnen och råkade svälja. Mellan 0,1-0,2, det var nog mindre men vi kan väl utgå ifrån det.
Tar det längre tid för thc att försvinna om man äter det? När är det ute ur systemet tror ni?

Jag är medveten om att det kan vara en dum fråga men jag skulle gärna vilja ha svar tack.
2011-04-21, 13:05
Medlem
klotys avatar
Syns Krypton (O-desmetyltramadol) på polisens piss/blodprover?
2011-04-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
En polare undrar om de på maria ungdom alltid letar efter samtliga droger (förutom de som inte går att hitta i urin) vid analys. Han har gått där ett tag och lämnat en hel del positiva prover men enbart för cannabis, och han brukar inte så många andra droger, så vitt de på MU vet röker han bara och har bara rökt.

Det han är orolig för är iktorivil.

De kollar bensodiazepiner också, så han borde vara orolig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in