2012-02-15, 11:41
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khomahe
Jag är bara äckligt nojig och ställer onödiga frågor för att på något sätt få bekräftelse för att jag kommer klara mig.

Kolla... Du slipper nojja om du har goda säkerhetsmarginaler och låter bli att punda när du inte borde punda. Självkontroll kallas det.

1,2g CB är 1,2g CB, oavsett intagssätt.

Skillnaderna i effekt beror på att matsmältning tar tid, medan THC't når blodet direkt via lungorna vid rökning.
2012-02-15, 11:49
Medlem
khomahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Kolla... Du slipper nojja om du har goda säkerhetsmarginaler och låter bli att punda när du inte borde punda. Självkontroll kallas det.

1,2g CB är 1,2g CB, oavsett intagssätt.

Skillnaderna i effekt beror på att matsmältning tar tid, medan THC't når blodet direkt via lungorna vid rökning.

Självkontrollen är god. Det här testet kom som en fin överraskning, fick veta det samma dag. Första testet jag någonsin behövt göra och det är i samband med nyanställning, som även den kom som en överraskning.

Tack för trevligt svar!
2012-02-15, 16:29
Medlem
Tjena!

Det är så att jag käkade runt 10 st nitrazepam för 13-14 dagar sen.
Undrar hur snabbt man blir ren? O viktigast av alla syns det längst i urinet eller i blodet?
För snuten brukar ta mig på prov när jag blir stoppad när jag kör bil.
Tänkte om det stannar längre i blodet eller urinet så vet man om man ens ska pissa...
Halveringstiden också den ligger tydligen på mellan 18-35 timmar, enligt FASS 25 timmar,
gäller halveringstiden endast blodet?

Jag har annars stesolid nu på recept, så kan dem särskilja dem vid eventuellt blodprov?
För på stickan är det ju bara benso det visar.
Så jag är ju positiv på benso just nu, knarkar inte stesolid utan tar det som medicin ca: 15ml
om dagen. Undrar bara hur lände det där nitrazepamet kommer synas i blodet eller urinet för det hade jag ingen recept på.....

Har inte tagit någon nitrazepam sen sist (14 dagar sen)
Men äter ju stesolid dagligen. Jag undra om nitrazepamet lämnat kroppen än må tro?
Och om benso syns längre i urinet eller i blodet?

Läste nånstans här på FB att det ska räcka med att vänta 5 halveringcykler (? på stavning)
Och enligt FASS är det 25h. Så om man efter 250h vilker är 10 cykler så borde det ju va rent.
Men har även läst att snuten stickor ska vara mycket träffsäkra även vid små halter och att analys av brodpovet är mycket mer träffsäkert. (Sen tekniskt att oavsett hur många halveringscykler så blir jag ju aldrig ren alltså tekisnkt sätt eller?)

Sen en annan fundering är ju att jag tar diazepam (recept)
kan den slöa ner nedrytningen från nitrazepamet iom att båda är benso.
För om man kollar är ju halveringstid för diazepam mellan 20-100h eller (36-200 aktiv upptagning) enligt
http://web4health.info/sv/answers/bi...o-overview.htm

Så diazepamet i urinet kommer ju sitta rätt så länge. Käkade 15 ml per dag i typ 10-12 dagar.
Och eftersom det kommer visa positivt vid varje urinprov hos snuten så kommer det alltid o bli blodprov speciellt när jag stoppas körandes bil....

Men som sagt i slutändan syns eller kan benso spåras längre i blodet eller urinet?

http://www.benzosupport.org/length_o...detectable.htm

Någon som anser att infon på sidan ovan är opålitligt?

står att benso i blodet är 48 timmar bara
Hoppas det stämmer. Borde ju gälla enstaka andvändning
o jag tog ju 10st 5 ml nitrazepam vid 1 tillfälle.

Det blev ett långt inlägg ni får ursäkta
2012-02-16, 13:49
Medlem
blameitontheskunks avatar
Om jag lämnar pissprov en gång i veckan för thc. är det möjligt att röka en gång i veckan och sedan bli ren tills pissdagen ?
2012-02-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blameitontheskunk
Om jag lämnar pissprov en gång i veckan för thc. är det möjligt att röka en gång i veckan och sedan bli ren tills pissdagen ?

Nej verkligen inte...
För när du börjar frekvent en gång i veckan kommer
koncentrationen av thc i kroppen öka. Dessutom kan man pissa positivt
i 2 veckor också ändå om man rökt vid enstaka fall...
Men däremot blodprovet kanske du kan klara om du röker en gång i veckan.
Pissa aldrig hos snuten (men det vet du väl redan hoppas jag)
För det kan spåras mycket kortare i blodet än i urinet.
Men detta gäller när man inte röker varje dag.
Ibland går det inte spåra thc i blodet redan efter 12-24 h

Men om du vägrar o pissa och torskar blodprovet har snuten rätt o kräva
läkarkostnaderna tydligen.
Varje gång har dem sagt olika till mig om hur mycket blodprovet kommer kosta mig
om jag torskar på den mellan 2000-5000 kr... Hahaha

Jag tror inte ens dem vet hur mycket egentligen det är.
Dessutom har dem "rätt att kräva" inte döma automatiskt döma dig till att betala.
Och "rätt att kräva" borde va enkelt o finta o slippa undan bara man vet hur man överklagar
på bästa sätt....(Rätta mig någon om jag har fel)
Dessutom ljuger snuten fett för att få dig o pissa. Som att du kommer få sitta i arresten lääänge i väntan på doktor, kosta dig pengar, ja dem kör det mesta.
Som jag hört kan dem åka till sjukhus o ta blodprovet där så då behöver man ju inte vänta på nån jävla sköterska i nån jävla arrest.
2012-02-16, 15:48
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blameitontheskunk

Du kan röka engång i veckan och samntidigt pissa, ovanstående vet inte vad han snackar om såfal. Sen om just du klarar dig vet jag absolut inte då jag inte vet hur mkt du väger mm,

Har en polare som går på piss 1gång i veckan för att få ha kvar sin andrahands kontrakts lägenhet, och han kan röka 1-2 gånger i veckan och fortfarande lyckas klara sig, så de är helt inviduelt.
2012-02-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Du kan röka engång i veckan och samntidigt pissa, ovanstående vet inte vad han snackar om såfal. Sen om just du klarar dig vet jag absolut inte då jag inte vet hur mkt du väger mm,

Har en polare som går på piss 1gång i veckan för att få ha kvar sin andrahands kontrakts lägenhet, och han kan röka 1-2 gånger i veckan och fortfarande lyckas klara sig, så de är helt inviduelt.

Hur länge har din polare lyckats med detta då?
Jag pallar inte tjafsa men mina kunskaper just om thc tester är rätt så
stor. Pissat 3 år senaste 1 året förutom stickan analys varje gång...
Men alla vi kan ha fel...

Eller så väger din kompis 20 kilo och 0% kroppsfett och

Men om du säger att din polare klarat detta länge så kanske jag börjar
röka en gång i veckan....
2012-02-16, 18:35
Medlem
reaggesibots avatar
Om jag röker ur en bong spice som det är rökt brunt i fast inte i koppen utan i röret där det är rester av det bruna kommer jag pissa negativt imorgon då jag rökte ur den idag?
Ska pissa vid 1 tiden imorgon väger kring 60kg har inte så mycket fett om det spelar någon stor roll.
2012-02-16, 20:00
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reaggesibot
Om jag röker ur en bong spice som det är rökt brunt i fast inte i koppen utan i röret där det är rester av det bruna kommer jag pissa negativt imorgon då jag rökte ur den idag?
Ska pissa vid 1 tiden imorgon väger kring 60kg har inte så mycket fett om det spelar någon stor roll.
Nej, det är inga rester kvar så att du pissar positivt. Du kommer urinera rent imorgon så va lugn bara.
2012-02-16, 21:07
Medlem
reaggesibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Nej, det är inga rester kvar så att du pissar positivt. Du kommer urinera rent imorgon så va lugn bara.

Tack för svar, har varit orolig hela kvällen.
2012-02-17, 10:00
Medlem
blameitontheskunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr

Jag är 1,80 och väger ca 65 kg. har en polare som pissade en gång i veckan. låt oss säga tisdag. då efter han lämnat pissprovet så var det första han gjorde att ta en fet och sedan röka ca tre/fyra st. Han påstod sig sedan bli ren tills nästa urinprov. Soc fick in ett anonymt piss om att jag rökte osv, och dem har sedan sagt att det ska bli piss för mig, men detta var ca två månader sedan, så jag vet inte hur stor chans det är att jag får börja pissa. men ifall att! tpfh!!
2012-02-17, 18:34
Medlem
Tja!
Finns det något sätt att få ett hemmatest för weed att visa negativt? Jag vet att man kan hydrera och sånt men problemet är att jag kommer få det helt slumpmässigt. Att dricka 6 liter vatten och knapra massa vitaminer varje dag känns ju inte så hälsosamt :P Har hört att man kan ta diskmedel i urinet för att provet inte ska fungera, men kommer provet då att visa negativt eller ingenting alls?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in