Tjena!
Det är så att jag käkade runt 10 st nitrazepam för 13-14 dagar sen.
Undrar hur snabbt man blir ren? O viktigast av alla syns det längst i urinet eller i blodet?
För snuten brukar ta mig på prov när jag blir stoppad när jag kör bil.
Tänkte om det stannar längre i blodet eller urinet så vet man om man ens ska pissa...
Halveringstiden också den ligger tydligen på mellan 18-35 timmar, enligt FASS 25 timmar,
gäller halveringstiden endast blodet?
Jag har annars stesolid nu på recept, så kan dem särskilja dem vid eventuellt blodprov?
För på stickan är det ju bara benso det visar.
Så jag är ju positiv på benso just nu, knarkar inte stesolid utan tar det som medicin ca: 15ml
om dagen. Undrar bara hur lände det där nitrazepamet kommer synas i blodet eller urinet för det hade jag ingen recept på.....
Har inte tagit någon nitrazepam sen sist (14 dagar sen)
Men äter ju stesolid dagligen. Jag undra om nitrazepamet lämnat kroppen än må tro?
Och om benso syns längre i urinet eller i blodet?
Läste nånstans här på FB att det ska räcka med att vänta 5 halveringcykler (? på stavning)
Och enligt FASS är det 25h. Så om man efter 250h vilker är 10 cykler så borde det ju va rent.
Men har även läst att snuten stickor ska vara mycket träffsäkra även vid små halter och att analys av brodpovet är mycket mer träffsäkert. (Sen tekniskt att oavsett hur många halveringscykler så blir jag ju aldrig ren alltså tekisnkt sätt eller?)
Sen en annan fundering är ju att jag tar diazepam (recept)
kan den slöa ner nedrytningen från nitrazepamet iom att båda är benso.
För om man kollar är ju halveringstid för diazepam mellan 20-100h eller (36-200 aktiv upptagning) enligt
http://web4health.info/sv/answers/bi...o-overview.htm
Så diazepamet i urinet kommer ju sitta rätt så länge. Käkade 15 ml per dag i typ 10-12 dagar.
Och eftersom det kommer visa positivt vid varje urinprov hos snuten så kommer det alltid o bli blodprov speciellt när jag stoppas körandes bil....
Men som sagt i slutändan syns eller kan benso spåras längre i blodet eller urinet?
http://www.benzosupport.org/length_o...detectable.htm
Någon som anser att infon på sidan ovan är opålitligt?
står att benso i blodet är 48 timmar bara
Hoppas det stämmer. Borde ju gälla enstaka andvändning
o jag tog ju 10st 5 ml nitrazepam vid 1 tillfälle.
Det blev ett långt inlägg ni får ursäkta