Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 03:13
  #145
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Fascinerande hur äldre män kan vara så gamla men ändå så okunniga efter all sin tid i världen. Djupt beglagligt att de inte kan ta till sig vad kvinnorna vittnar om i samhället, eftersom de då ignorerar och förklarar bort något som drabbar halva befolkningen, hårt.

Jag är man och tycker det här. Det är självklart att kvinnorna har rätt. De ljuger inte. Var i samhället är kvinnor överreprsenterade i maktpositioner menar ni? Nä för män är bättre lämpade genetiskt för makt eller vad är det ni brukar hävda? Det är fan äckligt. Och skadligt. Det får fan vara nog liksom. Sjukt hur äldre män ofta missar det blinda av idioti/vilje , inte sant hörru?

Tror nog att du har missat poängen totalt.
Citera
2017-11-23, 06:45
  #146
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Här sitter ni män och skriver illa om LB medan ni i de trådar där en man står anklagad för samma sak ger er på offren och kvinnor istället för den anklagade.

I de trådarna där en man står anklagad ifrågasätter ni offrens trovärdighet, kallar kvinnor för feministhoror och sympatiserar med den anklagade medan ni i den här tråden där den anklagade är en kvinna gör helt tvärt emot. I den här tråden är det ingen av er som ifrågasätter offrens trovärdighet helt plötsligt. En slump? Nej, det handlar bara om det gamla vanliga synsättet män har på kvinnor.
Vidrigt.
Du glömde skriva ” ni vita män” Typiskt feministsnack som drar alla män över en kam. Det är nog du som står för de flesta fördomarna här.Skärp dig. Skäm inte ut kvinnosläktet genom att kalla LB för kvinna.
__________________
Senast redigerad av Caracallas 2017-11-23 kl. 06:49.
Citera
2017-11-23, 06:50
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Fel, fel och fel. Låt oss säga så här att kapten klänning, numera bosatt i Vimmerby, knappt vågar visa sig ute.

Det finns män som respekterar det där något men är trötta på feminismen och det satans irriterande quilt by association som somliga (ursäkta uttrycket) l*d*r kör med.

Vart tog den gamla goda tiden vägen? När jag var ung så fungerade saker och ting (relationer) alldeles utmärkt med jämställdhet.

Fel. Han driver ett stall och agerar hyresvärd. Varken hyresgästerna eller de som hyr en stallplats av honom tycks bry sig nämnvärt. Han har inget att frukta i Vimmerbyn.
Citera
2017-11-23, 09:22
  #148
Medlem
nimbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fel. Han driver ett stall och agerar hyresvärd. Varken hyresgästerna eller de som hyr en stallplats av honom tycks bry sig nämnvärt. Han har inget att frukta i Vimmerbyn.

Och vilka är det som håller till i stall?
Citera
2017-11-23, 09:39
  #149
Medlem
LuluBrooksies avatar
Såg löpet igår i kassakön och det var då som fan, flashback har aldrig fel.
Citera
2017-11-23, 09:40
  #150
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimbra
Och vilka är det som håller till i stall?
Folk som har alla hästar hemma?
Citera
2017-11-23, 09:42
  #151
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Här sitter ni män och skriver illa om LB medan ni i de trådar där en man står anklagad för samma sak ger er på offren och kvinnor istället för den anklagade.

I de trådarna där en man står anklagad ifrågasätter ni offrens trovärdighet, kallar kvinnor för feministhoror och sympatiserar med den anklagade medan ni i den här tråden där den anklagade är en kvinna gör helt tvärt emot. I den här tråden är det ingen av er som ifrågasätter offrens trovärdighet helt plötsligt. En slump? Nej, det handlar bara om det gamla vanliga synsättet män har på kvinnor.
Vidrigt.
Jajajaja "ni män" det gamla vanliga tugget...för det är förstås bara men, men, men, men, manly men som befolkar Flashback?
Citera
2017-11-23, 09:44
  #152
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Folk som har alla hästar hemma?
Men han hyr ju ut stallplatser, det betyder väl att han inte har alla hästar hemma.
Citera
2017-11-23, 09:45
  #153
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Vilken äcklig hycklerska. Hade hon skrivit som det var, att hon är psykiskt sjuk och lider av narcissism skulle hon eventuellt gått därifrån med hedern i behåll. Kändisföraktet ökade rejält vilket var högt innan. Fy fan.

Hon slingrar sig helt iskallt verkar det som. Snackar om Trump och fake news.

Vad är Lotta för dåre egentligen? Jag gillade henne verkligen innan detta haveri.

Hon känns helt plötsligt hal, manipulativ, ond. Mycket tråkigt, hon var en sån som jag trodde hade fötterna på jorden, händerna i myllan och ödmjukheten på plats.
__________________
Senast redigerad av RingRing2014 2017-11-23 kl. 09:52.
Citera
2017-11-23, 09:48
  #154
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Så jävla besviken på Lotta Brome,hon var en av få mediamänniskor som jag faktiskt beundrat lite,då hon faktiskt visat sig lite intelligent genom åren.
Nu när man fått höra och läst om så många som blivit utsatta för henne sexuellt och även hur bedrövligt och maktfullkomligt hon betett sig mot sina arbetskamrater,så vet man knappt vad man skall tro.
Visst hon är inte dömd ännu,vet inte ens om hon har någon polisanmälan mot sig,men illa är det när tidigare kolleger och andra kvinnor har känt sådant obehag när de har arbetat med henne.

Hon hade ett facebookinlägg idag (som verkar vara borttaget)där hon skriver om att hon lämnar SR med flaggan i topp,nu undrar jag om det är en slags PRstrategi eller om hon är en fullblodspsykopat,eller bara kanske är narcissistisk likt Anna Book?
Trodde Lotta var lite mer intellektuell och framförallt mer intelligent än många diverse "kändisprofiler" som kvällspressen envisas med att skriva om.
Bromé sjönk som en sten i mina ögon idag.

Bra beskrivet, håller med till 100%
Citera
2017-11-23, 09:50
  #155
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Men han hyr ju ut stallplatser, det betyder väl att han inte har alla hästar hemma.
Nä, han har dom i stallet i stället. 😉 *ba-dumm-tisss*
Citera
2017-11-23, 11:27
  #156
Medlem
nimbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Folk som har alla hästar hemma?

Vill man träffa småflickor är väl ett stall det absolut bästa, hade jag vart som föräldrarna så hade jag nog dragit öronen åt mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback