2023-11-25, 02:55
Medlem
Klagans avatar
Har bara sett första avsnittet. Fortsätter det så här så kan det bli en favorit. 😎👍
Citera
2023-11-25, 15:41
Medlem
Är det bara jag som tycker att allt känns regisserat?
Citera
2023-11-25, 20:07
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gohei65

Du är inte ensam nej.. som mor och son paret.
Citera
2023-11-26, 08:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan fler än en vinna? Det jag tänkte på i påhittade serien, att det skulle kunna vara fler än en men slutade ju med en 1 vs 1 duell. Men skulle det potentiellt kunna vara typ 7 pers som delar på slutsumman eller kommer det vara en ensam vinnare?
Citera
2023-11-26, 14:11
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tycker faktiskt inte det var inte mer än så eftersom jag ej skrivit något om handlingen i varje avsnitt utan bara avslöjat hur det går för den svenska deltagaren eftersom det kan vara av "allmänintresse" och för att de flesta lär ha missat när hon åkte ut annars. Det hade ingen som helst betydelse för handlingen.
Avsnitten går inte på vanlig tv så de avsnitt som ligger ute får du nog förvänta dig att det kommer att "spoilas" från och vill man inte veta nåt av vad som händer så är det väl bättre att hålla sig ifrån tråden isåfall.

De är totalt tio avsnitt och upplägget ser ut såhär:
• 22 november: 5 avsnitt
• 29 november: 4 avsnitt
• 6 december: 1 avsnitt

https://www.moviezine.se/nyheter/pre...amkallande-kul

De verkar finnas planer på en säsong till eftersom de tar emot ansökningar, se länk som jag postade i ett tidigare inlägg ovan.
Beror väl på hur denna säsong tas emot.

Ja, jag tyckte också det var lätt beroendeframkallande och vill se mer och även fler säsonger

Sluta vara så överkänslig och göra saker till nåt de inte är.
Jag har inte skrivit hur det slutar! Enbart halva säsongen som ligger ute dessutom.
Har ej heller skrivit detaljer om varje avsnitt utan enbart avslöjat hur det gick för den svenska deltagaren som man knappt såg nåt av ändå eftersom hon var helt ur fokus för produktionen.
Så du kan betrakta det som en service eftersom ingen lär ha lagt märke till det annars.
Väldigt märkligt hur avsnitten släpps. Antar att detta är på Netflix.
Tror jag väntar med att se resten innan alla avsnitt är läppta.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Du är inte ensam nej.. som mor och son paret.
Vilka serier är inte regisserade!?
Förmodligen har dom styrt uttagningarna en del för att få intressanta karaktärer och bra historier att berätta, tex som med mor och son. Men dom lär inte påverka hur utgången av tävlingen går då de skulle va en jätteskandal och övriga deltagare skulle stämma skiten ur dom, inte minst pga prispengarna.
Sen går de ju att klippa en hel del och på så sätt också göra vinklingar, se ser man ju i alla realityserier.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2023-11-26 kl. 14:15.
Citera
2023-11-26, 19:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
En av de som fick mest TV-tld bekräftar i stort sett att det är en del som är riggat https://screenrant.com/squid-game-th...ton-interview/ (intervjun spoilar hur det gick för den deltagaren)

Citat:
"My cookie broke, and I got passed, and I was really surprised"

Ser att andra skrivit att de gillar att det är olika typer av tävlanden. Är ju oproportionerligt många svarta (om man ser till USA och UK befolkning där de flesta tävlande kommer ifrån) typ 50% av de tävlande är svarta och så är resten vita med någon enstaka asiat, inga latinamerikaner vad jag sett exempelvis och nästan alla är smala/vältränade och i 30-40års åldern med få undantag.

Men aja. Det är i stort sett en dokusåpa så mycket klipps för att skapa drama och en del saker är nog riggade. Ang. prissumman fick Netflix in 1 miljard dollar(!) på TV-serien så de har en hel del cash att ge bort och hajpa upp säsong 2 av TV-serien. Tror inte denna tävling håller i mer än 3 säsonger, har fått kasst mottagande även om den är rätt populär just nu så lär populariteten svalna. Får se om en vinner eller om flera kan dela på prissumman. Tänk er att komma tvåa i en sån här tävling med minsta möjliga marginal med den prissumman på spel, då hade jag bett om att få bli eliminerad på riktigt med ett riktigt skott i skallen.
Citera
2023-11-27, 11:26
Medlem
Jag gillar programmet! Vem tror ni vinner?
Citera
2023-11-27, 17:42
Medlem
Nej men det är så fånigt. Så mkt grinande?
Citera
2023-11-27, 19:34
Medlem
Vet inte varför alla säger att det känns regisserat?
Det är väl inte mindre regisserat än andra program, de väljer såklart ut alla karaktärer som de känner kan bidra till bra tv...de skulle ju aldrig släppa igenom en karaktär som bara sitter hemma i sin soffa med total avsaknad av personlighet, de vill ju ha utåtriktade personer...

Men åsikt om programmet, sett två avsnitt nu och det känns ju så...jag har ingenting emot hbtq personer men det känns ju som att de har valt att rikta så jääävla mycket tid framför kameran för de hbtq karaktärerna som grinar var femte sekund och viftar med händerna framför ansiktet så fort de blir känslosamma...och han superkristna snubben som nästan höll på att spy under hela andra avsnittet, vad i helvete håller han på med

Men jag förstår inte riktigt grejen med deltagarna, är det meningen att folk från hela världen ska tävla?
Känns ju som att de flesta är britter
Senast redigerad av Manny545 2023-11-27 kl. 19:59.
Citera
2023-11-30, 00:49
Medlem
Citat:

Jag känner samma. Frågan är om alla är skådespelare eller om det bara är vissa? Tråkigt om allt är regisserat ju
Citera
2023-11-30, 19:12
Medlem
De flesta är amerikaner.
Citera
2023-11-30, 19:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vet inte hur det är i tävlingen men i serien är reglerna för kula "Using your set of ten marbles, play the game of your choice with your partner. The player who manages to take all ten marbles from their partner wins"

Är ju bara ge sina kulor till motståndaren då som samtidigt ger dig sina 10. Då har du gett bort 10 och fått 10 på samma gång=Båda vinner och borde gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in