2023-11-25, 02:55
Medlem
Klagans avatar
Har bara sett frsta avsnittet. Fortstter det s hr s kan det bli en favorit. 😎👍
Citera
2023-11-25, 15:41
Medlem
r det bara jag som tycker att allt knns regisserat?
Citera
2023-11-25, 20:07
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gohei65

Du r inte ensam nej.. som mor och son paret.
Citera
2023-11-26, 08:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Kan fler n en vinna? Det jag tnkte p i phittade serien, att det skulle kunna vara fler n en men slutade ju med en 1 vs 1 duell. Men skulle det potentiellt kunna vara typ 7 pers som delar p slutsumman eller kommer det vara en ensam vinnare?
Citera
2023-11-26, 14:11
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag tycker faktiskt inte det var inte mer n s eftersom jag ej skrivit ngot om handlingen i varje avsnitt utan bara avsljat hur det gr fr den svenska deltagaren eftersom det kan vara av "allmnintresse" och fr att de flesta lr ha missat nr hon kte ut annars. Det hade ingen som helst betydelse fr handlingen.
Avsnitten gr inte p vanlig tv s de avsnitt som ligger ute fr du nog frvnta dig att det kommer att "spoilas" frn och vill man inte veta nt av vad som hnder s r det vl bttre att hlla sig ifrn trden isfall.

De r totalt tio avsnitt och upplgget ser ut shr:
22 november: 5 avsnitt
29 november: 4 avsnitt
6 december: 1 avsnitt

https://www.moviezine.se/nyheter/pre...amkallande-kul

De verkar finnas planer p en ssong till eftersom de tar emot anskningar, se lnk som jag postade i ett tidigare inlgg ovan.
Beror vl p hur denna ssong tas emot.

Ja, jag tyckte ocks det var ltt beroendeframkallande och vill se mer och ven fler ssonger

Sluta vara s verknslig och gra saker till nt de inte r.
Jag har inte skrivit hur det slutar! Enbart halva ssongen som ligger ute dessutom.
Har ej heller skrivit detaljer om varje avsnitt utan enbart avsljat hur det gick fr den svenska deltagaren som man knappt sg nt av nd eftersom hon var helt ur fokus fr produktionen.
S du kan betrakta det som en service eftersom ingen lr ha lagt mrke till det annars.
Vldigt mrkligt hur avsnitten slpps. Antar att detta r p Netflix.
Tror jag vntar med att se resten innan alla avsnitt r lppta.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Du r inte ensam nej.. som mor och son paret.
Vilka serier r inte regisserade!?
Frmodligen har dom styrt uttagningarna en del fr att f intressanta karaktrer och bra historier att bertta, tex som med mor och son. Men dom lr inte pverka hur utgngen av tvlingen gr d de skulle va en jtteskandal och vriga deltagare skulle stmma skiten ur dom, inte minst pga prispengarna.
Sen gr de ju att klippa en hel del och p s stt ocks gra vinklingar, se ser man ju i alla realityserier.
Senast redigerad av Enders.Aldebrink 2023-11-26 kl. 14:15.
Citera
2023-11-26, 19:01
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
En av de som fick mest TV-tld bekrftar i stort sett att det r en del som r riggat https://screenrant.com/squid-game-th...ton-interview/ (intervjun spoilar hur det gick fr den deltagaren)

Citat:
"My cookie broke, and I got passed, and I was really surprised"

Ser att andra skrivit att de gillar att det r olika typer av tvlanden. r ju oproportionerligt mnga svarta (om man ser till USA och UK befolkning dr de flesta tvlande kommer ifrn) typ 50% av de tvlande r svarta och s r resten vita med ngon enstaka asiat, inga latinamerikaner vad jag sett exempelvis och nstan alla r smala/vltrnade och i 30-40rs ldern med f undantag.

Men aja. Det r i stort sett en dokuspa s mycket klipps fr att skapa drama och en del saker r nog riggade. Ang. prissumman fick Netflix in 1 miljard dollar(!) p TV-serien s de har en hel del cash att ge bort och hajpa upp ssong 2 av TV-serien. Tror inte denna tvling hller i mer n 3 ssonger, har ftt kasst mottagande ven om den r rtt populr just nu s lr populariteten svalna. Fr se om en vinner eller om flera kan dela p prissumman. Tnk er att komma tva i en sn hr tvling med minsta mjliga marginal med den prissumman p spel, d hade jag bett om att f bli eliminerad p riktigt med ett riktigt skott i skallen.
Citera
2023-11-27, 11:26
Medlem
Jag gillar programmet! Vem tror ni vinner?
Citera
2023-11-27, 17:42
Medlem
Nej men det r s fnigt. S mkt grinande?
Citera
2023-11-27, 19:34
Medlem
Vet inte varfr alla sger att det knns regisserat?
Det r vl inte mindre regisserat n andra program, de vljer sklart ut alla karaktrer som de knner kan bidra till bra tv...de skulle ju aldrig slppa igenom en karaktr som bara sitter hemma i sin soffa med total avsaknad av personlighet, de vill ju ha uttriktade personer...

Men sikt om programmet, sett tv avsnitt nu och det knns ju s...jag har ingenting emot hbtq personer men det knns ju som att de har valt att rikta s jvla mycket tid framfr kameran fr de hbtq karaktrerna som grinar var femte sekund och viftar med hnderna framfr ansiktet s fort de blir knslosamma...och han superkristna snubben som nstan hll p att spy under hela andra avsnittet, vad i helvete hller han p med

Men jag frstr inte riktigt grejen med deltagarna, r det meningen att folk frn hela vrlden ska tvla?
Knns ju som att de flesta r britter
Senast redigerad av Manny545 2023-11-27 kl. 19:59.
Citera
2023-11-30, 00:49
Medlem
Citat:

Jag knner samma. Frgan r om alla r skdespelare eller om det bara r vissa? Trkigt om allt r regisserat ju
Citera
2023-11-30, 19:12
Medlem
De flesta r amerikaner.
Citera
2023-11-30, 19:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vet inte hur det r i tvlingen men i serien r reglerna fr kula "Using your set of ten marbles, play the game of your choice with your partner. The player who manages to take all ten marbles from their partner wins"

r ju bara ge sina kulor till motstndaren d som samtidigt ger dig sina 10. D har du gett bort 10 och ftt 10 p samma gng=Bda vinner och borde g vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in