• 1
  • 2
2023-11-23, 20:12
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Squid Game: The Challenge är en brittisk reality- och tävlingsserie från 2023.
Första säsongen hade premiär den 22 november 2023 på Netflix.
Första säsongen består av tio avsnitt, och är baserad på den sydkoreanska TV-serien Squid Game från 2021.

Official Trailer (Youtube)

Squid game: The challenge” på Netflix – allt du behöver veta. (Aftonbladet)

Svenska Anna Sahlin tävlar i Squid Game (Expressen)

Tänkte att The Challenge behövde en egen tråd för att skilja från tv-serien.
Citera
2023-11-23, 20:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Att första priset är på 45 miljoner är rätt sjukt ändå.
Citera
2023-11-23, 20:25
Medlem
Tänkte jag skulle ge denna en chans kollade på 1 avsnitt i 3 min sedan snabb spola jag till tävlingarna som va ok. Men allt dravel o tjöt emellan orkade jag inte med.så av mig får den 1 hårförlängning av 10 . Känns som en plåga att behöva se allt o orka bry sig typ.
Citera
2023-11-23, 21:10
Medlem
Lostworlds avatar
Tycker det är klart sevärt och intressant.

På plussidan: snygg produktion, häftigt med miljöerna från tv-serien, stor vinstsumma med allt vad det innebär gällande hur långt folk är beredda att gå dvs intressant rent psykologiskt.

På minussidan: alldeles för mycket slumputröstningar där enskilda individer får bestämma andras öden. Värst var avsnitt fem där den lesbiska negressen fick rösta ut tre stycken helt på egen hand.
För lite blandning nationaliteter, det spelas in i England men ändå är det stor majoritet amerikaner, engelsmännen är på andra plats och därefter bara enskilda från Europa och Asien.
Ni kan kolla den väldigt ojämna fördelningen här (scrolla ner):
https://www.netflix.com/tudum/articl...ease-date-news

De har ändrat lite gällande tävlingar och tävlingsordning men det är ju bara bra så det inte blir alltför förutsägbart. Kanske att dragkampen dyker upp i senare avsnitt, vem vet.
"It wouldn’t feel true to the spirit of Squid Game if we just trotted out all of the same games, one after another, in the same order. And we’re really pleased with the way war ships played."
https://www.radiotimes.com/tv/entert...ar-newsupdate/
Citera
2023-11-23, 21:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Squid Game: The Challenge är en brittisk reality- och tävlingsserie från 2023.
Första säsongen hade premiär den 22 november 2023 på Netflix.
Första säsongen består av tio avsnitt, och är baserad på den sydkoreanska TV-serien Squid Game från 2021.

Official Trailer (Youtube)

Squid game: The challenge” på Netflix – allt du behöver veta. (Aftonbladet)

Svenska Anna Sahlin tävlar i Squid Game (Expressen)

Tänkte att The Challenge behövde en egen tråd för att skilja från tv-serien.

Svenska Anna (spelare 142) åkte ut i avsnitt 3 i båttävlingen.
Citera
2023-11-23, 22:00
Medlem
Lostworlds avatar
Om man vill söka till eventuell kommande säsong:

https://www.squidgamecasting.com/#info
Citera
2023-11-24, 01:20
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Att första priset är på 45 miljoner är rätt sjukt ändå.
Ja de är en galen prissumma. Man förstår ju att folk söker.
Lite annat än svenska Robinson osv
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Tänkte jag skulle ge denna en chans kollade på 1 avsnitt i 3 min sedan snabb spola jag till tävlingarna som va ok. Men allt dravel o tjöt emellan orkade jag inte med.så av mig får den 1 hårförlängning av 10 . Känns som en plåga att behöva se allt o orka bry sig typ.
Vad hade du förväntat dig?
Jag tycker att det var bland de bättre tävlingsprogrammen jag sett.
Välgjort, blandade typ av deltagare, bra tävlingar och framför allt väldigt likt originalet. Hade nog knappt gå att få de mer likt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker det är klart sevärt och intressant.

På plussidan: snygg produktion, häftigt med miljöerna från tv-serien, stor vinstsumma med allt vad det innebär gällande hur långt folk är beredda att gå dvs intressant rent psykologiskt.

Trist att du spoilar!
Serien är helt ny för dom flesta så man kanske vill se själv utan att läsa direkt om vad som händer.

Jag tycker också serien känns väldigt bra.
Riktigt bra produktion och tävlingar.
Att de är likt riktiga serien har dom lyckats väldigt bra med.
Bra blandning av folk både vad gäller förmåga i tävlingar och personligheter. Och finns det någon man stör sig på så har de ju lyckats lite extra, de är ju hela grejen med realityserier.
Jag har bara sett ett par avsnitt ännu men är väldigt nöjd med de jag sätt och ser fram emot mer.
Jag har redan ett par favoriter och några hatobjekt
Summan pengar ger ju helt klart extra krydda och de bör visa sig rejält i det psykologiska spelet ju längre in i tävlingen dom kommer.
Det som kan kännas lite tråkigt (av de jag sett hittills) är att det verkar vara väldigt många från av samma nationaliteter och man saknar ju asiater och Européer.
Citera
2023-11-24, 11:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Trist att du spoilar!
Serien är helt ny för dom flesta så man kanske vill se själv utan att läsa direkt om vad som händer.

Halva säsonger ligger ute och då måste man rimligen få skriva om vad som händer där.
Sen är det knappt ens en spoiler att tala om eftersom den svenska deltagaren inte uppmärksammas överhuvudtaget.
Blinkar man så missar man henne typ.
Därför även svårt att veta när hon åkte ut om man inte är uppmärksam, därav att jag skrev i vilket avsnitt det händer + att även det är ett avsnitt som redan ligger ute.
Citera
2023-11-24, 15:13
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Halva säsonger ligger ute och då måste man rimligen få skriva om vad som händer där.
Sen är det knappt ens en spoiler att tala om eftersom den svenska deltagaren inte uppmärksammas överhuvudtaget.
Därför även svårt att veta när hon åkte ut om man inte är uppmärksam, därav att jag skrev i vilket avsnitt det händer + att även det är ett avsnitt som redan ligger ute.
De var lite mer än så men skitsamma.

Vet du hur avsnitten släpps på Netflix? Dom brukar ju släppa allt direkt så blev lite förvånad att de är uppdelat.
Och kommer det även en säsong 2?
Vill inte sluta titta
Citera
2023-11-24, 17:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej, du har fel. Läs reglerna.

■ Regel 0.07 - Spoilerfunktionen
Vid postande av information som kan vara känslig för andra användare,
såsom hur serier eller filmer slutar, skall spoilerfunktionen användas
Citera
2023-11-24, 18:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
De var lite mer än så men skitsamma.

Vet du hur avsnitten släpps på Netflix? Dom brukar ju släppa allt direkt så blev lite förvånad att de är uppdelat.
Och kommer det även en säsong 2?
Vill inte sluta titta
Jag tycker faktiskt inte det var inte mer än så eftersom jag ej skrivit något om handlingen i varje avsnitt utan bara avslöjat hur det går för den svenska deltagaren eftersom det kan vara av "allmänintresse" och för att de flesta lär ha missat när hon åkte ut annars. Det hade ingen som helst betydelse för handlingen.
Avsnitten går inte på vanlig tv så de avsnitt som ligger ute får du nog förvänta dig att det kommer att "spoilas" från och vill man inte veta nåt av vad som händer så är det väl bättre att hålla sig ifrån tråden isåfall.

De är totalt tio avsnitt och upplägget ser ut såhär:
• 22 november: 5 avsnitt
• 29 november: 4 avsnitt
• 6 december: 1 avsnitt
https://www.moviezine.se/nyheter/pre...amkallande-kul

De verkar finnas planer på en säsong till eftersom de tar emot ansökningar, se länk som jag postade i ett tidigare inlägg ovan.
Beror väl på hur denna säsong tas emot.

Ja, jag tyckte också det var lätt beroendeframkallande och vill se mer och även fler säsonger

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nej, du har fel. Läs reglerna.

■ Regel 0.07 - Spoilerfunktionen
Vid postande av information som kan vara känslig för andra användare,
såsom hur serier eller filmer slutar, skall spoilerfunktionen användas
Sluta vara så överkänslig och göra saker till nåt de inte är.
Jag har inte skrivit hur det slutar! Enbart halva säsongen som ligger ute dessutom.
Har ej heller skrivit detaljer om varje avsnitt utan enbart avslöjat hur det gick för den svenska deltagaren som man knappt såg nåt av ändå eftersom hon var helt ur fokus för produktionen.
Så du kan betrakta det som en service eftersom ingen lär ha lagt märke till det annars.
Senast redigerad av Lostworld 2023-11-24 kl. 19:07.
Citera
2023-11-24, 23:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Sluta vara så överkänslig och göra saker till nåt de inte är.
Jag har inte skrivit hur det slutar! Enbart halva säsongen som ligger ute dessutom.
Har ej heller skrivit detaljer om varje avsnitt utan enbart avslöjat hur det gick för den svenska deltagaren som man knappt såg nåt av ändå eftersom hon var helt ur fokus för produktionen.
Så du kan betrakta det som en service eftersom ingen lär ha lagt märke till det annars.
Inga känslor utan vad reglerna säger. Ditt svar och behov av att säga emot är känslomässigt om något. Tugga i dig att du gjort fel bara. Ha det fint
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in