• 1
  • 2
2023-11-23, 20:12
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Squid Game: The Challenge r en brittisk reality- och tvlingsserie frn 2023.
Frsta ssongen hade premir den 22 november 2023 p Netflix.
Frsta ssongen bestr av tio avsnitt, och r baserad p den sydkoreanska TV-serien Squid Game frn 2021.

Official Trailer (Youtube)

Squid game: The challenge p Netflix allt du behver veta. (Aftonbladet)

Svenska Anna Sahlin tvlar i Squid Game (Expressen)

Tnkte att The Challenge behvde en egen trd fr att skilja frn tv-serien.
Citera
2023-11-23, 20:20
Medlem
drinksareonmes avatar
Att frsta priset r p 45 miljoner r rtt sjukt nd.
Citera
2023-11-23, 20:25
Medlem
Tnkte jag skulle ge denna en chans kollade p 1 avsnitt i 3 min sedan snabb spola jag till tvlingarna som va ok. Men allt dravel o tjt emellan orkade jag inte med.s av mig fr den 1 hrfrlngning av 10 . Knns som en plga att behva se allt o orka bry sig typ.
Citera
2023-11-23, 21:10
Medlem
Lostworlds avatar
Tycker det r klart sevrt och intressant.

P plussidan: snygg produktion, hftigt med miljerna frn tv-serien, stor vinstsumma med allt vad det innebr gllande hur lngt folk r beredda att g dvs intressant rent psykologiskt.

P minussidan: alldeles fr mycket slumputrstningar dr enskilda individer fr bestmma andras den. Vrst var avsnitt fem dr den lesbiska negressen fick rsta ut tre stycken helt p egen hand.
Fr lite blandning nationaliteter, det spelas in i England men nd r det stor majoritet amerikaner, engelsmnnen r p andra plats och drefter bara enskilda frn Europa och Asien.
Ni kan kolla den vldigt ojmna frdelningen hr (scrolla ner):
https://www.netflix.com/tudum/articl...ease-date-news

De har ndrat lite gllande tvlingar och tvlingsordning men det r ju bara bra s det inte blir alltfr frutsgbart. Kanske att dragkampen dyker upp i senare avsnitt, vem vet.
"It wouldnt feel true to the spirit of Squid Game if we just trotted out all of the same games, one after another, in the same order. And were really pleased with the way war ships played."
https://www.radiotimes.com/tv/entert...ar-newsupdate/
Citera
2023-11-23, 21:54
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Squid Game: The Challenge r en brittisk reality- och tvlingsserie frn 2023.
Frsta ssongen hade premir den 22 november 2023 p Netflix.
Frsta ssongen bestr av tio avsnitt, och r baserad p den sydkoreanska TV-serien Squid Game frn 2021.

Official Trailer (Youtube)

Squid game: The challenge p Netflix allt du behver veta. (Aftonbladet)

Svenska Anna Sahlin tvlar i Squid Game (Expressen)

Tnkte att The Challenge behvde en egen trd fr att skilja frn tv-serien.

Svenska Anna (spelare 142) kte ut i avsnitt 3 i bttvlingen.
Citera
2023-11-23, 22:00
Medlem
Lostworlds avatar
Om man vill ska till eventuell kommande ssong:

https://www.squidgamecasting.com/#info
Citera
2023-11-24, 01:20
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Att frsta priset r p 45 miljoner r rtt sjukt nd.
Ja de r en galen prissumma. Man frstr ju att folk sker.
Lite annat n svenska Robinson osv
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Tnkte jag skulle ge denna en chans kollade p 1 avsnitt i 3 min sedan snabb spola jag till tvlingarna som va ok. Men allt dravel o tjt emellan orkade jag inte med.s av mig fr den 1 hrfrlngning av 10 . Knns som en plga att behva se allt o orka bry sig typ.
Vad hade du frvntat dig?
Jag tycker att det var bland de bttre tvlingsprogrammen jag sett.
Vlgjort, blandade typ av deltagare, bra tvlingar och framfr allt vldigt likt originalet. Hade nog knappt g att f de mer likt.
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tycker det r klart sevrt och intressant.

P plussidan: snygg produktion, hftigt med miljerna frn tv-serien, stor vinstsumma med allt vad det innebr gllande hur lngt folk r beredda att g dvs intressant rent psykologiskt.

Trist att du spoilar!
Serien r helt ny fr dom flesta s man kanske vill se sjlv utan att lsa direkt om vad som hnder.

Jag tycker ocks serien knns vldigt bra.
Riktigt bra produktion och tvlingar.
Att de r likt riktiga serien har dom lyckats vldigt bra med.
Bra blandning av folk bde vad gller frmga i tvlingar och personligheter. Och finns det ngon man str sig p s har de ju lyckats lite extra, de r ju hela grejen med realityserier.
Jag har bara sett ett par avsnitt nnu men r vldigt njd med de jag stt och ser fram emot mer.
Jag har redan ett par favoriter och ngra hatobjekt
Summan pengar ger ju helt klart extra krydda och de br visa sig rejlt i det psykologiska spelet ju lngre in i tvlingen dom kommer.
Det som kan knnas lite trkigt (av de jag sett hittills) r att det verkar vara vldigt mnga frn av samma nationaliteter och man saknar ju asiater och Europer.
Citera
2023-11-24, 11:27
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Trist att du spoilar!
Serien r helt ny fr dom flesta s man kanske vill se sjlv utan att lsa direkt om vad som hnder.

Halva ssonger ligger ute och d mste man rimligen f skriva om vad som hnder dr.
Sen r det knappt ens en spoiler att tala om eftersom den svenska deltagaren inte uppmrksammas verhuvudtaget.
Blinkar man s missar man henne typ.
Drfr ven svrt att veta nr hon kte ut om man inte r uppmrksam, drav att jag skrev i vilket avsnitt det hnder + att ven det r ett avsnitt som redan ligger ute.
Citera
2023-11-24, 15:13
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Sen r det knappt ens en spoiler att tala om eftersom den svenska deltagaren inte uppmrksammas verhuvudtaget.
Drfr ven svrt att veta nr hon kte ut om man inte r uppmrksam, drav att jag skrev i vilket avsnitt det hnder + att ven det r ett avsnitt som redan ligger ute.
De var lite mer n s men skitsamma.

Vet du hur avsnitten slpps p Netflix? Dom brukar ju slppa allt direkt s blev lite frvnad att de r uppdelat.
Och kommer det ven en ssong 2?
Vill inte sluta titta
Citera
2023-11-24, 17:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej, du har fel. Ls reglerna.

■ Regel 0.07 - Spoilerfunktionen
Vid postande av information som kan vara knslig fr andra anvndare,
ssom hur serier eller filmer slutar, skall spoilerfunktionen anvndas
Citera
2023-11-24, 18:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
De var lite mer n s men skitsamma.

Vet du hur avsnitten slpps p Netflix? Dom brukar ju slppa allt direkt s blev lite frvnad att de r uppdelat.
Och kommer det ven en ssong 2?
Vill inte sluta titta
Jag tycker faktiskt inte det var inte mer n s eftersom jag ej skrivit ngot om handlingen i varje avsnitt utan bara avsljat hur det gr fr den svenska deltagaren eftersom det kan vara av "allmnintresse" och fr att de flesta lr ha missat nr hon kte ut annars. Det hade ingen som helst betydelse fr handlingen.
Avsnitten gr inte p vanlig tv s de avsnitt som ligger ute fr du nog frvnta dig att det kommer att "spoilas" frn och vill man inte veta nt av vad som hnder s r det vl bttre att hlla sig ifrn trden isfall.

De r totalt tio avsnitt och upplgget ser ut shr:
22 november: 5 avsnitt
29 november: 4 avsnitt
6 december: 1 avsnitt
https://www.moviezine.se/nyheter/pre...amkallande-kul

De verkar finnas planer p en ssong till eftersom de tar emot anskningar, se lnk som jag postade i ett tidigare inlgg ovan.
Beror vl p hur denna ssong tas emot.

Ja, jag tyckte ocks det var ltt beroendeframkallande och vill se mer och ven fler ssonger

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nej, du har fel. Ls reglerna.

■ Regel 0.07 - Spoilerfunktionen
Vid postande av information som kan vara knslig fr andra anvndare,
ssom hur serier eller filmer slutar, skall spoilerfunktionen anvndas
Sluta vara s verknslig och gra saker till nt de inte r.
Jag har inte skrivit hur det slutar! Enbart halva ssongen som ligger ute dessutom.
Har ej heller skrivit detaljer om varje avsnitt utan enbart avsljat hur det gick fr den svenska deltagaren som man knappt sg nt av nd eftersom hon var helt ur fokus fr produktionen.
S du kan betrakta det som en service eftersom ingen lr ha lagt mrke till det annars.
Senast redigerad av Lostworld 2023-11-24 kl. 19:07.
Citera
2023-11-24, 23:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Sluta vara s verknslig och gra saker till nt de inte r.
Jag har inte skrivit hur det slutar! Enbart halva ssongen som ligger ute dessutom.
Har ej heller skrivit detaljer om varje avsnitt utan enbart avsljat hur det gick fr den svenska deltagaren som man knappt sg nt av nd eftersom hon var helt ur fokus fr produktionen.
S du kan betrakta det som en service eftersom ingen lr ha lagt mrke till det annars.
Inga knslor utan vad reglerna sger. Ditt svar och behov av att sga emot r knslomssigt om ngot. Tugga i dig att du gjort fel bara. Ha det fint
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in