2008-11-14, 17:38
Medlem
paulie_walnutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Jodå, kolla bakåt i tråden:

Ja, men Lapidus skrev en väldigt underhållande bok ändå.
Ett plagiat men underhållande.

Ojdå, och jag som brukar reta upp mig på folk som inte läser igenom trådarna, hehe.

Jo, klart den var underhållande.....lite av en Ellroy light.
Ville bara upplysa folk om att stilen är medvetet korthuggen för att den tillhör genren hårdkokta kriminalromaner.
Det har alltså inget att göra med sättet personerna i boken pratar.
Citera
2008-11-14, 17:54
Medlem
Kreeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockinvestor

Citera
2008-12-07, 21:41
Medlem
Kruxillimuxs avatar
SÅ JÄVLA ÖVERSKATTAD! Den är helt värdelös! Det är bara för att alla jävla babbar i vårat land börjat läsa den för att känna sig hemma inom litteraturen den toppat listor. Då tycker dem att det är den bästa bok de läst, för de har inte läst någon annan! FYFAN DEN SUGER! Allt är punkter. Ex.:
Mrado: Arg. JW: Orolig. Vad skulle egentligen hända? Ingen visste. Boom. Ferrari. Mrado; springer. Alla andra bilar: Fula.

Sådär är det genom hela boken, råder alla som tänkt att läsa den att inte göra det. HELT värdelös, snubben som skriver vet inte hur man skriver! Skam att kalla sig författare.
Citera
2008-12-08, 18:55
Bannlyst
300 sidor blev det, sen lämnade jag tillbaka skiten.
Citera
2008-12-14, 20:12
Medlem
Mist3rs avatar
Tycker också att denna bok är överrågad med överskattning. Själva historien var väl okej som sådan, men ibland var det rena mardrömmen att läsa. För att inte nämna de korta meningarna, som ställde till det rejält ibland. Så jag kan inte påstå att jag vill läsa om den på ett bra tag, dock inte heller läsa uppföljaren Aldrig Fucka Upp
Citera
2008-12-14, 20:14
Medlem
EzZn0s avatar
Något som jag störde mig på var att slutet var värdelöst . Hoppas på en uppföljare.
Citera
2009-01-02, 16:56
Medlem
pokereves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Ursäkta min tröghet, men Jetset-Carl ska vara någon IRL, men jag kan inte komma på vem. Nån som vet?

Ulf von Roth kanske?
Citera
2009-01-02, 17:19
Medlem
Thubbes avatar
Jag måste säga att jag gillade denna bok. En sak som roade mig också var de rasistiska undertonerna som man inte vet om man ska ta som sarkasm eller inte. Till exempel om medelsvenssons i förorten som sägs "njuta av kulturmångfalden" verkligen en kommentar värdig FB.
Citera
2009-01-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Jag måste säga att jag gillade denna bok. En sak som roade mig också var de rasistiska undertonerna som man inte vet om man ska ta som sarkasm eller inte. Till exempel om medelsvenssons i förorten som sägs "njuta av kulturmångfalden" verkligen en kommentar värdig FB.
Att gå ut och ta en öl i förorten hade istället blivit att gå ut och ta en näsa
Citera
2009-01-02, 20:31
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juhani
300 sidor blev det, sen lämnade jag tillbaka skiten.

Du kunde inte pallra dig igenom de återstående 150 sidorna då?
Citera
2009-01-04, 00:48
Medlem
JollyRogerss avatar
Jag läste nyss ut boken. Tyckte den var bra fastän väldigt svår att läsa på vissa ställen och slutet kunde varit bättre. Något som var intressant och bra var när karaktärerna stötte på någon man redan visste vem det var men karaktären man följde just då inte visste. Tänker främst på
Vet inte varför men tyckte det var lite småmysigt.

Fast som sagt blev ju slutet lite av en besvikelse även om det var helt okej.
Citera
2009-01-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyRogers
Fast som sagt blev ju slutet lite av en besvikelse även om det var helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in