Jag tyckte riktigt mycket om den. Emellenåt blev språket lite rörigt dock. Ska med spänning läsa Aldrig fucka upp.
Vad skönt det var att bratwannaben JW till sist fick skaka galler. Och att han förstod att varken hans s k flickvän eller Östermalmsfjollorna aldrig hade brytt sig om honom på riktigt.
Nyligen läst klart boken och tänkte, soft att fortsätta läsa på Aldrig Fucka Upp - men så kollade jag upp på Bokus och det visade sig vara andra personer.
Så Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp är alltså olika historier?
Isåfall gillar jag inte slutet på Snabba Cash...
Känns som så mycket saker som byggts upp i boken under lång tid och sen bara avslutat allt med några få ord i epilogen. Alla JW:s vänskaper, flickvännen, han som mördade hans syrra överlevde etc etc. Allt i princip.
"Aja, spännande att se hur detta kommer förlöpa i i uppföljaren" kände jag, men det är alltså ingen uppföljare, det är en fristående bok? En bok utan slut typ?
Nyligen läst klart boken och tänkte, soft att fortsätta läsa på Aldrig Fucka Upp - men så kollade jag upp på Bokus och det visade sig vara andra personer.
Så Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp är alltså olika historier?
Ja, det är olika historier, men karaktärerna i "Snabba cash" nämns, om än hastigt, i "Aldrig fucka upp". Vi får i förbifarten veta om ett mordförsök på Kumla - namnet på offret sägs inte, men vissa detaljer gör det lätt att identifiera honom som Mrado. Har även för mig att det pratas om Jorges rymning i boken. Karaktärerna från "Snabba cash" har således ingenting att göra med handlingen i "Aldrig fucka upp", men de finns med. Jag tror att anledningen till att de gamla karaktärerna inte helt släpps är att den tredje boken kommer att innefatta personerna från både den första, och andra boken.
Ja, det är olika historier, men karaktärerna i "Snabba cash" nämns, om än hastigt, i "Aldrig fucka upp". Vi får i förbifarten veta om ett mordförsök på Kumla - namnet på offret sägs inte, men vissa detaljer gör det lätt att identifiera honom som Mrado. Har även för mig att det pratas om Jorges rymning i boken. Karaktärerna från "Snabba cash" har således ingenting att göra med handlingen i "Aldrig fucka upp", men de finns med. Jag tror att anledningen till att de gamla karaktärerna inte helt släpps är att den tredje boken kommer att innefatta personerna från både den första, och andra boken.
+ Handling, rakt på sak
+ Lättläst
+ 3 olika historier gör att man vill veta vad som händer dygnet runt, året runt asså
- Ibland slarvigt skriven, krystad
- Vissa faktafel/missar
- Slutet (sämst)
Bandidosbossen Haakonsen (som Mrado möter) är han baserad på verklig person? Historien om att han tryckt ut ögonen på väktarn verkade intressant. Vill veta mer
Skøn bok på ett sætt, man fstnade i den och ville hela tiden ha mer, juggarnas organisation va bra och intressant skrivet.
Dæremot så føll detaljerna på kokainet, fruktansvært løjligt dåligt många gånger, tyværr.
Fast Jorge själv är ju med en del i Aldrig Fucka Upp också och betyder mer för handlingen än att bara hans rymning nämns.
Snabba Cash tyckte jag var sjukt bra, Aldrig fucka upp däremot tyckte jag om överlag, gillade den refererade ibland till snabba cash men annars var det i princip samma sak som snabba cash fast med andra personer!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!