2009-01-04, 12:33
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boom2town

Aaaah självklart var det så. Jag var så trött när jag läste slutet att jag fick för mig att det var JW själv som skulle göra jobbet.
Citera
2009-01-18, 08:53
Medlem
machetes avatar
Jag tyckte riktigt mycket om den. Emellenåt blev språket lite rörigt dock. Ska med spänning läsa Aldrig fucka upp.
Citera
2009-02-23, 00:36
Medlem
Suncs avatar
Nyligen läst klart boken och tänkte, soft att fortsätta läsa på Aldrig Fucka Upp - men så kollade jag upp på Bokus och det visade sig vara andra personer.

Så Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp är alltså olika historier?

Isåfall gillar jag inte slutet på Snabba Cash...
Citera
2009-02-23, 12:24
Medlem
zockerzylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunc
Nyligen läst klart boken och tänkte, soft att fortsätta läsa på Aldrig Fucka Upp - men så kollade jag upp på Bokus och det visade sig vara andra personer.

Så Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp är alltså olika historier?

Ja, det är olika historier, men karaktärerna i "Snabba cash" nämns, om än hastigt, i "Aldrig fucka upp". Vi får i förbifarten veta om ett mordförsök på Kumla - namnet på offret sägs inte, men vissa detaljer gör det lätt att identifiera honom som Mrado. Har även för mig att det pratas om Jorges rymning i boken. Karaktärerna från "Snabba cash" har således ingenting att göra med handlingen i "Aldrig fucka upp", men de finns med. Jag tror att anledningen till att de gamla karaktärerna inte helt släpps är att den tredje boken kommer att innefatta personerna från både den första, och andra boken.
Citera
2009-02-23, 13:15
Medlem
Suncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zockerzylt
Ja, det är olika historier, men karaktärerna i "Snabba cash" nämns, om än hastigt, i "Aldrig fucka upp". Vi får i förbifarten veta om ett mordförsök på Kumla - namnet på offret sägs inte, men vissa detaljer gör det lätt att identifiera honom som Mrado. Har även för mig att det pratas om Jorges rymning i boken. Karaktärerna från "Snabba cash" har således ingenting att göra med handlingen i "Aldrig fucka upp", men de finns med. Jag tror att anledningen till att de gamla karaktärerna inte helt släpps är att den tredje boken kommer att innefatta personerna från både den första, och andra boken.
Ok, tack för infon, hoppas det blir så som du säger, hade varit coolt.
Men blir nog i fjärde delen isåfall.
3dje delen skulle tydligen vara en serie-tidning http://www.bokus.com/b/9789146219552...=search_result
Citera
2009-02-25, 04:01
Medlem
Var ett tag sen jag läste Snabba Cash nu men undrar mitt i läsandet av Aldrig fucka upp vem av juggarna som dödade JW's syster?
Citera
2009-02-25, 12:35
Medlem
zockerzylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Var ett tag sen jag läste Snabba Cash nu men undrar mitt i läsandet av Aldrig fucka upp vem av juggarna som dödade JW's syster?

Mrado dödade JWs syster. Därför beställde JW ett mord på honom, med pengarna som han fick av Jorge.

Citera
2009-03-17, 00:50
Medlem
Cranstons avatar
Inte för att jag blev glad över att Jorge kom undan men hellre att han gjorde det än JW...

Annars var boken utan tvekan den bästa jag läst... undrar om aldrig fucka upp är lika bra. Ska köpa'n imorrn
Citera
2009-04-04, 19:21
Bannlyst
Läst boken nu. Tyckte den var bra.

+ Handling, rakt på sak
+ Lättläst
+ 3 olika historier gör att man vill veta vad som händer dygnet runt, året runt asså

- Ibland slarvigt skriven, krystad
- Vissa faktafel/missar
- Slutet (sämst)

Citera
2009-06-08, 21:38
Medlem
Skøn bok på ett sætt, man fstnade i den och ville hela tiden ha mer, juggarnas organisation va bra och intressant skrivet.
Dæremot så føll detaljerna på kokainet, fruktansvært løjligt dåligt många gånger, tyværr.
Citera
2009-06-13, 03:46
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zockerzylt

Citera
2009-06-28, 16:19
Medlem
Snabba Cash tyckte jag var sjukt bra, Aldrig fucka upp däremot tyckte jag om överlag, gillade den refererade ibland till snabba cash men annars var det i princip samma sak som snabba cash fast med andra personer!

Någon som vet liknande böcker som är läsvärda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in