Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-30, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det är bara sinnessjuka typer som håller på med sådana här konstiga saker, ingen frisk gör ju det. Vad värre är är att dessa befinner sig i samhällets ledande skick, och det betyder att länder styrs av korrupta tokstollar med storhetsvansinne, narcissism, psykopati.. etc..
Det är nog ingen större skillnad än om man satt i ett fordon och ofrivilligt åkte en vansinnesfärd med en vettvilling bakom ratten.

Själva ritualerna syftar förmodligen till att de onda och sjuka skall hålla ihop, samt att man har medlemmarna fast i ett järngrepp pga av indoktrinering, hot, förmåner, trohetslöften och hålhakar.
Har du någon källa på att det är ”sinnessjuka människor” som är frimurare, kan du länka till någon forskning eller sitter du bara och killgissar med dina känslor som argument?
Citera
2023-12-30, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Larviga ursäkter för att fylla ut ens ego, kanske lära sig lite mer om en själv och skapa band till varandra som är mer eller mindre att cementera någon sorts sekt-light liknande korruption.

Det jag är mest besviken på är att man bara upprepar en mass skit. Det är inga egna insikter, tankar, diskussioner, "uppvaknanden". Allt är bara ramsor, pseudointelligent skit, en nivå högre än för allmänheten.

Det har ju varit fränare om man på något sätt "utbildat" folk i att tänka "rätt" eller "brett" eller vad man nu vill och att de sen gav rätt sorts svar. Alltså att svaren var som en tenta på universitet i en senare kurs hellre än som på högstadiet, direkt tagna ur boken.

Frågan är hur många som ens tangentiellt kommer hit för "insikterna" vs nätverkandet och ego-trippen.
Du skriver som om du vet, när besökte du en loge senast?
Citera
2023-12-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Du kan ju inte börja med en mening som refererar till de irreguljära logerna och sedan fortsätta med en annan mening därpå i samma paragraf om "logerna i världen" och då plötsligt inte inkludera de irreguljära. Delar ni eller delar ni inte samma uppfattningar med de icke-reguljära hade vart en fråga om jag hade brytt mig.

Ni får väl ha öppet hus och bjuda in folk till logerna här i Sverige om vi specifikt ska ha en förståelse och acceptans för just dessa i huvudsak. Även om problemet återigen inte är ansiktet utåt, men börja nägonstans.
Vi har ganska ofta öppet hus för allmänheten.
Irreguljära besöker vi inte och de är inte välkomna hos oss.
Citera
2023-12-30, 13:05
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har du någon källa på att det är ”sinnessjuka människor” som är frimurare, kan du länka till någon forskning eller sitter du bara och killgissar med dina känslor som argument?

Vadå då, rycker du ut till försvar för dig och dina mysko-polare?

Hur hade du tänkt att det skulle finnas källor på att folk är sinnessjuka när de antingen är inspärrade, håller det hemligt och att uppgifterna dessutom klassas som konfidentiella? Tror du allting finns på GOOLAG?

Inga killgissningar bara observationer. Ingen frisk människa sysslar ju med sådant som att i hemlighet hålla på med konstiga och kanske brottsliga ritualer. Då har man ju problem av något slag och borde uppsöka en psykolog istället.
Citera
2023-12-30, 15:02
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

Hur hade du tänkt att det skulle finnas källor på att folk är sinnessjuka när de antingen är inspärrade, håller det hemligt och att uppgifterna dessutom klassas som konfidentiella? Tror du allting finns på GOOLAG?

Inga killgissningar bara observationer. Ingen frisk människa sysslar ju med sådant som att i hemlighet hålla på med konstiga och kanske brottsliga ritualer. Då har man ju problem av något slag och borde uppsöka en psykolog istället.
Observationer av vad kan man ju fråga sig?
Bara för att något är konstigt för dig behöver ju knappast betyda att det är meningslöst eller dåligt! Vilka observationer har du själv gjort att potentiellt brottsliga ritualer?

De slutledningar du gör är dåligt underbyggda och enögda.
Citera
2023-12-30, 15:24
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Observationer av vad kan man ju fråga sig?
Bara för att något är konstigt för dig behöver ju knappast betyda att det är meningslöst eller dåligt! Vilka observationer har du själv gjort att potentiellt brottsliga ritualer?

De slutledningar du gör är dåligt underbyggda och enögda.

Observationer av något potentiellt brottsligt finns inte, antingen är det brottsligt eller inte.

Men jag menar att just hemligt gör det möjligt att genomföra brott, om man vill, ungefär som att tjuven agerar i mörkret. Hemlighet inbjuder till brott. Bara det att frimurare håller sina ritualer i skymundan gör att man börjar ana ugglor i mossen.
Senast redigerad av E-Mac. 2023-12-30 kl. 15:36.
Citera
2023-12-30, 20:16
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Observationer av något potentiellt brottsligt finns inte, antingen är det brottsligt eller inte.

Men jag menar att just hemligt gör det möjligt att genomföra brott, om man vill, ungefär som att tjuven agerar i mörkret. Hemlighet inbjuder till brott. Bara det att frimurare håller sina ritualer i skymundan gör att man börjar ana ugglor i mossen.
Men du gjorde ju en poäng av att du baserade dina ståndpunkter på observationer och inte bara killgissade. Men du har alltså inga observationer alls…

Alla brott begås väl i lönndom. Menar du att man bör misstänka att något brottsligt sker bara för att man gör saker bakom stängda dörrar. Ritualerna är hemliga av pedagogiska skäl. Jag har förklarat detta många gånger här på FB. Det som sker under ritualen är bara relevant för frimurare.
Citera
2023-12-30, 20:52
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Men du gjorde ju en poäng av att du baserade dina ståndpunkter på observationer och inte bara killgissade. Men du har alltså inga observationer alls…

Hur menar du? Du kanske inte har tittat på länkarna i trådstarten?

Citat:
Alla brott begås väl i lönndom.

Nej, en del sker mitt på ljusa dagen. Du har allt ifrån terrordåd, till avrättningar på öppen gata, till sprängningar, till misshandel, till trafikförselser,... etc.

Citat:
Menar du att man bör misstänka att något brottsligt sker bara för att man gör saker bakom stängda dörrar. Ritualerna är hemliga av pedagogiska skäl.

De har nog allt att göra med hur "stängda dörrarna" är. Det är klart alla anar fuffens när man samlas i stora grupper (utan släktskap eller annan naturligt skäl) och sedan håller ute allmänheten. Där och då kan vad som helst pågå, även brottsliga aktiviteter. Vid andra hemliga grupperingar, som ex Bildergbergmötena, så vet vi att ministrar och andra makthavare umgås med främmande makt. Det är mycket när att misstänka landsförräderi, eftersom varför annars hålla mötena hemliga?

Pedagogiska skäl? Och om ritualerna sker i hemlighet, så hur skall någon kunna verifiera att de sker av pedagogiska skäl endast?

Citat:
Jag har förklarat detta många gånger här på FB. Det som sker under ritualen är bara relevant för frimurare.

Varför det?
Citera
2023-12-31, 07:20
Medlem
Citat:

Har inget behov av något försvar mot någon som med noll insiderinformation sitter och gissar på ett forum.
Så du bekräftar alltså själv att du ljög när du påstod att frimurare är sinnessjuka.
Undrar om du är mytoman, nu kommer nästa påstående, ”kanske brottsliga ritualer”, har du en källa på detta absurda påstående eller ljög du igen?
Så hävdar du igen att man ”inte är frisk som frimurare” har du funnit en källa nu plötsligt på detta påstående, fram nu med källor på att frimurare inte är friska och att de sysslar med brottsliga ritualer eller sök hjälp för din mytomani.
Citera
2023-12-31, 13:58
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har inget behov av något försvar mot någon som med noll insiderinformation sitter och gissar på ett forum.
Så du bekräftar alltså själv att du ljög när du påstod att frimurare är sinnessjuka.
Undrar om du är mytoman, nu kommer nästa påstående, ”kanske brottsliga ritualer”, har du en källa på detta absurda påstående eller ljög du igen?
Så hävdar du igen att man ”inte är frisk som frimurare” har du funnit en källa nu plötsligt på detta påstående, fram nu med källor på att frimurare inte är friska och att de sysslar med brottsliga ritualer eller sök hjälp för din mytomani.

Du fattar visst trögt. Och nej, jag ljuger inte alls, det är du som ljuger som påstår det trots att jag har motiverat mig.

Jag skrev följande i ett tidigare inlägg.

"Ingen frisk människa sysslar ju med sådant som att i hemlighet hålla på med konstiga och kanske brottsliga ritualer. Då har man ju problem av något slag och borde uppsöka en psykolog istället."

Nu förväntar jag mig att du läser texten ovan ordentligt innan du skickar iväg ännu ett värdelöst inlägg. Läs också trådstarten och klicka på länkarna så får du dina bevis på sjuka ritualer.

Vad du sysslar med är att förvränga vad jag skrivit, tex att jag påstått att frimurare sysslar med brottsliga ritualer när jag skriver tydligt "kanske brottsliga ritualer". Så det är du som är mytoman men projicerar alla dina psykologiska problem på mig. Är du en narcissist också, förutom mytoman?

Bli man som du (och alla de andra knäppgökarna på tråden) som frimurare? Det bevisar i så fall tydligt att jag hade rätt, ni är inte friska i huvudet.
Citera
2024-01-01, 19:52
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Hur menar du? Du kanske inte har tittat på länkarna i trådstarten?
Jo, jag har sett dem. Egna observationer är inte detsamma som att ha sett på filmsnuttar.
Citat:
Nej, en del sker mitt på ljusa dagen. Du har allt ifrån terrordåd, till avrättningar på öppen gata, till sprängningar, till misshandel, till trafikförselser,... etc.
Förvisso.

Citat:
De har nog allt att göra med hur "stängda dörrarna" är. Det är klart alla anar fuffens när man samlas i stora grupper (utan släktskap eller annan naturligt skäl) och sedan håller ute allmänheten. Där och då kan vad som helst pågå, även brottsliga aktiviteter. Vid andra hemliga grupperingar, som ex Bildergbergmötena, så vet vi att ministrar och andra makthavare umgås med främmande makt. Det är mycket när att misstänka landsförräderi, eftersom varför annars hålla mötena hemliga?
Folk får väl hålla på med vad de vill bakom stängda dörrar om det inte rör någon annan eller är brottsligt.

Citat:
Pedagogiska skäl? Och om ritualerna sker i hemlighet, så hur skall någon kunna verifiera att de sker av pedagogiska skäl endast?
Varför ska någon behöva verifiera det?

Citat:
Varför det?
Eftersom de handlar om att ge en pedagogisk upplevelse för nya och gamla bröder. De som inte ställer upp på de kriterier vi ställer eller som inte har en genuin önskan att bli broder kommer bara att känna att det här inte är relevant för dem.

Det finns så många föreställningar om vad vi håller på med och de förklaringar vi ger duger aldrig.
Citera
2024-01-01, 20:44
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Jo, jag har sett dem. Egna observationer är inte detsamma som att ha sett på filmsnuttar.

Hur menar du, stämmer dem inte?

Citat:
Folk får väl hålla på med vad de vill bakom stängda dörrar om det inte rör någon annan eller är brottsligt.

Javisst, jag har inte heller påstått något annat någonstans. Men du förstod vad jag menar att vill man med alla medel hålla ute allmänheten och samlas i stora grupper utan naturliga skäl (såsom släktband), så kommer folk att undra vad ni gör där, och brottslighet kan av naturliga skäl pågå (just eftersom ingen har insyn eller hör något, samt att ingen skvallrar).

Citat:
Varför ska någon behöva verifiera det?

Ja varför inte? Det borde bara gagna er för att skingra tvivel, men kanske ni trots allt har något att dölja. Det skulle bättre förklara ert hemlighetsmakeri.

Citat:
Eftersom de handlar om att ge en pedagogisk upplevelse för nya och gamla bröder. De som inte ställer upp på de kriterier vi ställer eller som inte har en genuin önskan att bli broder kommer bara att känna att det här inte är relevant för dem.

Det finns så många föreställningar om vad vi håller på med och de förklaringar vi ger duger aldrig.

Jag tror det ligger i sakens natur att misstro när stora samlingar människor utan naturlig koppling samlas och håller möten i hemlighet. Lägg därtill att de som samlas kan vara och ganska ofta är män med makt, då börjar nog folk undra desto mera.

Sedan att du nämner skäl som "pedagogisk upplevelse" är inte så trovärdigt skäl för att hålla ritualerna hemliga.

Jag vet inte om du har fjärmat dig mycket från hur människor i allmänhet tänker och därmed inte kan förstå att man måste ha naturliga förklaring till varför ritualerna skall vara konfidentiella, annars kommer man att avfärda förklaringarna och kanske bli ännu mer misstänksam fortsättningsvis.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-01-01 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in