Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
12-stegsgrupperna, exempelvis, menar att de inte ska definieras som sekt och att de inte har någon ledare. Det är dock så att de har en maskerad, obestridlig ledare som absolut inte får ifrågasättas.

Man kan utifrån din kommentar göra vissa antaganden om hur du läser bibeln.
😂
Är du på riktigt 😂
Visa istället en seriös källa som påstår att SFMO är en sekt?
Citera
2023-12-22, 18:50
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
😂
Är du på riktigt 😂
Visa istället en seriös källa som påstår att SFMO är en sekt?

Jag har aldrig påstått att SFMO är en sekt så vadan denna uppfordran?
Citera
2023-12-22, 19:01
Medlem
E-Mac.s avatar
Det är bara sinnessjuka typer som håller på med sådana här konstiga saker, ingen frisk gör ju det. Vad värre är är att dessa befinner sig i samhällets ledande skick, och det betyder att länder styrs av korrupta tokstollar med storhetsvansinne, narcissism, psykopati.. etc..
Det är nog ingen större skillnad än om man satt i ett fordon och ofrivilligt åkte en vansinnesfärd med en vettvilling bakom ratten.

Själva ritualerna syftar förmodligen till att de onda och sjuka skall hålla ihop, samt att man har medlemmarna fast i ett järngrepp pga av indoktrinering, hot, förmåner, trohetslöften och hålhakar.
Citera
2023-12-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Det är bara sinnessjuka typer som håller på med sådana här konstiga saker, ingen frisk gör ju det. Vad värre är är att dessa befinner sig i samhällets ledande skick, och det betyder att länder styrs av korrupta tokstollar med storhetsvansinne, narcissism, psykopati.. etc..
Det är nog ingen större skillnad än om man satt i ett fordon och ofrivilligt åkte en vansinnesfärd med en vettvilling bakom ratten.

Själva ritualerna syftar förmodligen till att de onda och sjuka skall hålla ihop, samt att man har medlemmarna fast i ett järngrepp pga av indoktrinering, hot, förmåner, trohetslöften och hålhakar.
jag tycker mig se motsagelser i din post.
du var nog for ivrig att lasta av dig.
Citera
2023-12-24, 10:40
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
jag tycker mig se motsagelser i din post.
du var nog for ivrig att lasta av dig.

Motsägelser? Då kanske du måste skaffa nya glasögon, eller alternativt undersöka huvudet.
Citera
2023-12-24, 13:10
Medlem
Citat:
Motsägelser? Då kanske du måste skaffa nya glasögon, eller alternativt undersöka huvudet.
du skriver forst att frimurare ar psykopater, maktgalna, narcissister o.s.v.
i nasta stycke insinuerar.du att de flesta frimurare ar tystade, hallhaknade, undersatna o.s.v

det ar ju nastan lite frimureristiskt dualist filosofi i ditt inlagg.
Citera
2023-12-24, 15:11
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
i nasta stycke insinuerar.du att de flesta frimurare ar tystade, hallhaknade, undersatna o.s.v

Nej, inget frimureristiskt dualist-tänk alls, utan du måste förstå att dessa hemliga föreningar är hierarkiskt uppbyggda. Undersåtar får underordna sig.

Jag tror det var Aleksandr Solzjenitsyn som skrev att onda personers största styrka är att de håller ihop.
Citera
2023-12-24, 15:19
Medlem
Mentideros avatar
Citat:

Psykopaten vet att akta sig för den starke.

Dock att frimurare knappast är fullblodspsykopater, utan har anpassat sig till de fullblodspsykopater som med osynlig hand dikterar den övergripande samhälleliga agenda de har att implementera och slaviskt följa.
Citera
2023-12-25, 03:42
Medlem
Citat:
Nej, inget frimureristiskt dualist-tänk alls, utan du måste förstå att dessa hemliga föreningar är hierarkiskt uppbyggda. Undersåtar får underordna sig.

Jag tror det var Aleksandr Solzjenitsyn som skrev att onda personers största styrka är att de håller ihop.
Alex - ”intolerans ar tecken pa lag bildning”

Att folk haller ihop betyder inte ondska.
Hierarkiska organisationer betyder inte att de ar onda.
Att jag skrev att ditt foregaende inlagg anade frimureristikt dualist filosofi var bara lite lattsamt skoj.
Men det dar med dualism ar nagot du kanske skulle ta och fundera omkring for ett bredara perspektiv om saker o ting.

God Jul
Citera
2023-12-25, 03:46
Medlem
Citat:
har anpassat sig till de fullblodspsykopater som med osynlig hand dikterar den övergripande samhälleliga agenda de har att implementera och slaviskt följa.
det galler val mer elle mindre oss alla i sa fall
Citera
2023-12-25, 11:01
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Alex - ”intolerans ar tecken pa lag bildning”

Att folk haller ihop betyder inte ondska.
Hierarkiska organisationer betyder inte att de ar onda.
Att jag skrev att ditt foregaende inlagg anade frimureristikt dualist filosofi var bara lite lattsamt skoj.
Men det dar med dualism ar nagot du kanske skulle ta och fundera omkring for ett bredara perspektiv om saker o ting.

God Jul

Vem exakt är "Alex" i det här sammanhanget? Och, är du intolerant på grund av låg utbildning?

Jag har aldrig påstått att "folk haller ihop betyder ondska". Inte heller har jag påstått att hierarkiska organisationer medför att medlemmarna är onda. Så jag vet faktiskt inte varför du fantiserar så mycket och sedan insinuerar att jag har skrivit det.

Jaha det var skoj det här med "frimureristisk dualitet", ganska svårtolkat skoj. Allt kan vara skoj då, antar jag. Det är bara att skriva att något är på skoj så befriar man sig från ansvaret över det man skrivit, enkelt va?

Om jag skall fundera på dualism för ett bredare perspektiv? Nej, jag funderar på viktigare saker än sådant just nu.
Senast redigerad av E-Mac. 2023-12-25 kl. 11:35.
Citera
2023-12-25, 17:06
Medlem
Mentideros avatar
Citat:
Psykopaten vet att akta sig för den starke.

Dock att frimurare knappast är fullblodspsykopater, utan har anpassat sig till de fullblodspsykopater som med osynlig hand dikterar den övergripande samhälleliga agenda de har att implementera och slaviskt följa.

Citat:
det galler val mer elle mindre oss alla i sa fall

I synnerhet frimurare vilka du vill peka bort ifrån men dock är topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in