2024-10-21, 00:31
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
Enklaste och minst smärtsamma sättet att ta sitt liv på?
Ingen här har tagit sitt liv. Så ingen här vet. Och du ska inte heller göra det, för du ska bli bra.
Citera
2024-10-21, 14:02
Medlem
Mediciner/droger orsakar kaos i hjärnan och nervsystemet. Även vissa läkare tror att att läkningen är över när de är ute i kroppen, men så är det inte. Det tar tid, ibland flera år.

Men hjärnan är otrolig på att läka, och skapar varje dag nya nervledningar. S.k. neuroplasticitet, som läker hjärnan från tillfälliga hjärnskador. Och om du är ung har du en klar fördel.

Som sagt, jag har själv varit där med hallucinationer, kramper, kände inte igen mig själv, "armarna tillhörde någon annan", astralresor. Jag var så sjuk att jag knappast kunde ta mig ur sängen. 40 olika symtom både fysiskt, psykiskt och mentalt.

Men du kommer att läka. Men vad som är så svårt med detta är att andra inte förstår vilket helvete man går igenom. Så man känner sig väldigt ensam, och självmordstankar är vanligt. Men du kommer att bli bra.

Och som jag har skrivit förut: Alkohol kastar dig tillbaka till ruta ett. Och känsligheten gör att man inte tål sådant som påverkar GABA såsom kamomillté och vitaminer. Även viss mat kan påverka. Och samma sak med cigg. Man är mycket känslig för andra mediciner, och Primperan verkar ha påverkat dig mycket negativt och ett svårt bakslag.
Senast redigerad av Newton555 2024-10-21 kl. 14:12.
Citera
2024-10-23, 15:41
Medlem
Citat:
Snälla hjälp mig

Det är jobbigt nu, det känns så nu men det går över. Du måste härda ut, du kommer långsamt bli bättre.
Det är viktigt att skapa en vetskap om att du kommer bli bra. Det du upplever just nu går bort mer och mer, härda ut nu. Du kommer bli bra.
Läs om hur du ska andas för att lugna kroppen och likndande saker.
Det finns många som gått igenom vad du går igenom, alla blir bra fast just i det läget du är i nu är det jobbigt.
Citera
2024-10-23, 15:53
Avstängd
KungPungPats avatar
Det är meditering och avgiftning av kroppen som gäller.
Kundalinin måste få vandra upp till tallkottkörteln, som en helande orm.

När tallkottkörteln aktiveras blir man immun mot allt.

Det är enda vägen ut.. om man har skadat sig med läkemedel.
Citera
2024-11-10, 09:37
Medlem
Världens mest lästa hälsofördattare anthony william kan absolut hjälpa dig som han hjälpt mig och miljontals andra dagligen
https://m.youtube.com/watch?v=7WSUoY...xsaWFtIA%3D%3D

Medicalmedium.com
Citera
2024-11-10, 13:21
Medlem
Citat:
Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker

Svår yrsel
Koncentrationssvårigheter
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Brinnande känsla i huvudet
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar

Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag. Jag har extrem PTSD över detta.

Vad jag har provat:

Meditation
Långa promenader
Kalla duschar
Spikmatta
Vet inte om dina andra problem, men de symtom jag gjorde fetstilta kan ordnas med mental träning.
Här står lite om hur jag fixade till två, som psykvården hade ställt till.
https://www.flashback.org/t3637166

Gällande Meditation.
Det är bra EFTER du har fått upp dig från deppigheten.

Gällande långa promenader:
Byt till något MONOTONT mer ansträngande som joggning, för sådant BÅDE skapar endorfiner och en slags mentalt lyftande meditation.
Citera
2024-11-10, 21:14
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Hej

För ca 6 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 3 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Kan någon rädda mitt liv?

Finns en klinik i USA som kan hjälpa men den kostar alldeles för mycket.

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag. Jag har extrem PTSD över detta.

Vad jag har provat:

Meditation
Långa promenader
Kalla duschar
Spikmatta

Om du fick en spruta primperan och sen åt antidepressiva i två veckor är det inte utsättngsbesvär du har ett halvår eller ett år senare. Börja med att acceptera det.
Citera
2024-11-11, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Om du fick en spruta primperan och sen åt antidepressiva i två veckor är det inte utsättngsbesvär du har ett halvår eller ett år senare. Börja med att acceptera det.

Dra åt helvete jävla nolla
Citera
2024-11-11, 04:14
Citat:
Hej

För ca 6 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 3 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Kan någon rädda mitt liv?

Finns en klinik i USA som kan hjälpa men den kostar alldeles för mycket.

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Vad jag har provat:

Meditation
Långa promenader
Kalla duschar
Spikmatta

Prova kiropraktor
Citera
2024-11-11, 05:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Prova kiropraktor

Trodde aldrig jag skulle säga detta, men vissa som har tourettes har hjälp av detta. Så kanske kan det vara till nytta i ditt fall. Annars tror jag inte på det som de säger att det gör.
Citera
2024-11-11, 05:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka

Primperan är känd för att hos vissa med genetisk känslighet slå ut hela dopaminsystemet, skapa ett syndrom som liknar parkinson och att ha gått på neuroleptika i decennier. Detta händer efter bara en spruta. Om du tror att det är en medicin utan biverkningar kan du kolla Fass. Människor har faktiskt krampat och dött bara av en spruta.
Citera
2024-11-11, 06:54
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Primperan är känd för att hos vissa med genetisk känslighet slå ut hela dopaminsystemet, skapa ett syndrom som liknar parkinson och att ha gått på neuroleptika i decennier. Detta händer efter bara en spruta. Om du tror att det är en medicin utan biverkningar kan du kolla Fass. Människor har faktiskt krampat och dött bara av en spruta.
Okej, människor har kämpat och dött efter en spruta, ingen aning. Människor har inte en lista med biverkningar lång som en Leonard Cohen-sång arton månader efter en spruta. Biverkningar som extrema morgnar och självmordstankar.

Om TS åkte till akuten pga illamående mådde hen nog inte toppen innan heller.
Senast redigerad av Ond.hicka 2024-11-11 kl. 06:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in