2023-11-11, 10:08
Medlem
Hej

För ca 6 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 3 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Kan någon rädda mitt liv?

Finns en klinik i USA som kan hjälpa men den kostar alldeles för mycket.

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Koncentrationssvårigheter
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Brinnande känsla i huvudet
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag. Jag har extrem PTSD över detta.

Vad jag har provat:

Meditation
Långa promenader
Kalla duschar
Spikmatta
Senast redigerad av missionsg 2023-11-11 kl. 10:14.
Citera
2023-11-11, 10:14
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionsg
... sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador.
Att hantera det som skett, fast det är rörigt: https://www.1177.se/sa-fungerar-vard...-patientskada/
Citera
2023-11-11, 10:17
Medlem
link71s avatar
Låter ju som du enbart fått kortsiktiga lösningar, som är tråkigt , försök och träns så du får i dig dopamin kommer du se att du kommer må 100 gånger bättre , löpning kan alla göra bah ta på dig ett par skor och ut och jogga några km.
Citera
2023-11-11, 10:19
Medlem
Låter som mest som hypokondri. Testa på att gymma seriöst.
Citera
2023-11-11, 10:20
Medlem
Att du skulle fått alla dessa symptom pga av en injektion av Primperan låter högst osannolikt. Även konsekvenserna av de korta intagen av de andra substanserna. Det är oavsett ingen vårdskada, det är en i så fall en läkemedelsskada, och hanteras annorlunda.
Citera
2023-11-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Att hantera det som skett, fast det är rörigt: https://www.1177.se/sa-fungerar-vard...-patientskada/

Kan ta månader att få ersättning. Jag måste ju få vård för detta direkt på något sätt
Citera
2023-11-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Att du skulle fått alla dessa symptom pga av en injektion av Primperan låter högst osannolikt. Även konsekvenserna av de korta intagen av de andra substanserna. Det är oavsett ingen vårdskada, det är en i så fall en läkemedelsskada, och hanteras annorlunda.

Varför utgår du ifrån dig själv? https://www.askapatient.com/viewrati...54&name=REGLAN
Citera
2023-11-11, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Låter som mest som hypokondri. Testa på att gymma seriöst.

Så ingen har någonsin blivit läkemedelsskadad?
Citera
2023-11-11, 10:58
Medlem
Motvindas avatar
Citat:
Hej

För ca 6 månader sedan åkte jag in på akuten för svårt illamående. Fick då Primperan som jag fick intravenöst. Direkt så fick jag svåra biverkningar, bland annat svår akatisi och svår depression. Efter 2 månader med detta helvete så försökte detta behandlas med Sertralin, Iktorivil och Zopiklon. Tog Sertralin 2 dagar, Iktorivil 15 dagar och Zopiklon 5 dagar. Alla dessa läkemedel förvärrade mitt tillstånd 10x så jag slutade. Jag är utan allt i över 3 månader. Jag lever i ett helvete dagligen, jag har försökt söka vård ÖVERALLT inom sjukvården utan hjälp. Jag har skrivit till MIND och jag har skrivit till jourhavande präst, dem rekommenderar sjukvården som inte vet vad dem gör/ska göra åt läkemedelsskador. Det tar stopp överallt.. vad ska jag göra? Kan någon rädda mitt liv?

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Snälla hjälp mig och snälla tro mig. Jag vill leva men jag lever i en tortyr varje dag. Jag har extrem PTSD över detta.

Vad jag har provat:

Meditation
Långa promenader
Kalla duschar
Spikmatta

Har tyvärr inget tips angående läkemedelsskador..

Vill bara komma med en annan synvinkel då jag har erfarenhet av cptsd. Det är inte så att du kan vara inne i en återtraumatisering eller liknande? Det kan bli otroligt kraftiga symptom både psykiskt och fysiskt. Vet många som kämpar med ofrivilliga rörelser mm pga cptsd.
Bara en liten tanke. Isf behandlas det ju helt annorlunda från läkemedelsskador. Men också med större ljusglimt och förhoppning.
Citera
2023-11-11, 11:03
Medlem
Citat:
Hej

Mina symptom:

Svår akatisi
Svår depression
Svåra panikattacker
Svår yrsel
Muskelryckningar
Muskelsmärtor
Brännande hud
Suddig syn
Sömnproblem
Självmordstankar
Extrema morgnar
Svåra smärtor i huvudet
Extremt tryck i huvudet
Illamående

Vad jag har provat:

Meditation
Långa promenader
Kalla duschar
Spikmatta

21 dagars vattenfasta. Är det enda som kanske kan minska symtomen något.
Citera
2023-11-11, 11:41
Medlem
Vegan?
Citera
2023-11-11, 11:43
Medlem
Dopaminas avatar
Fullkomligt omöjligt att skadas vid den lilla frekvensen på de preparaten. Det sitter i huvudet på dig bara.

Prepsykos, hypokondri eller typ dille. Dricker du alkohol? Knarkar du?

Har ätit typ tusen primperan och fått injektioner utöver tiotusentals iktorivil och zopiklon och zolpidems samt ätit sertralin längre än dig. ~några månader. Är inte skadad. Växte upp på bensodiazepiner.

Inte hann du utveckla ett fysiskt bensodiazepinberoende heller på din korta tid så det finns inget vården kan göra för dig nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in