2023-11-07, 20:48
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Det är inte säkert att Benjamin Netanyahu och Yoav Gallant har tagit del av kändislistan ännu och det är väl först då vi vet vilken verkshöjd den har.

Uppenbarligen har de inte det eftersom det inte är vapenvila ännu.
Citera
2023-11-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Det är inte säkert att Benjamin Netanyahu och Yoav Gallant har tagit del av kändislistan ännu och det är väl först då vi vet vilken verkshöjd den har.

I mina mörkare stunder fruktar jag att världens ledare inte alltid läser DN:s ledarsida. (fritt efter Johan Hakelius).
Citera
2023-11-07, 23:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fast det står ju att det lilla som gick att se i texten att stoppa våldet i Israel och Palestina. (av vad jag kunde zooma in). Varför skulle någon ha emot att man utrycker sig så, att man föredrar ennsktivbordslösning istället för att liv spills. Är det för att man ska låta judarna utrota hej vilt någon är emot det eller vadå?

Det viktiga är att underblåsa det socialliberala inbördeskriget. Vi älskar när de får syntax error över vilka stackars förtryckta grupper man skall stödja.
Citera
2023-11-08, 00:53
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag håller med om att rasisterna kan nog vara hemska mot el Refai och Schyffert men sen går nog våra meningar isär. Dels så pratar hon om att "prioriteringarna ändras när man får barn". Schyffert hade redan barn så när han började sticka ut hakan så borde han ju i så fall tagit det i beräkningen. Sen är det väl att jag hängde upp mig på ordet "avbön". Ingenstans har jag hört någon av dem säga att tex Schyfferts famösa nationalekonomiska beräkning om kostnader för flyktingar var fel och att det finns väldigt mycket invandrarrelaterade problem och kostnader. Snarare har han klagat på att folk huggit emot och sagt "jag är väl ingen nationalekonom" och bara hållit tyst. Men ingenstans ser jag att han har sagt någonstans att han har haft fel, att de har varit rabiat woke-människor etc. De har bara valt att inte prata om det. Men avbön ser jag ingenstans. Hittar någon det får de gärna posta det.
Schyffert vill bara vinna politiska poäng. Han vill varken bo bland invandrare och under flyktingkrisen vägrade han ha någon boende hos sig. "jag bor inte så stort" lät det hos många kändisar med stora lägenheter/villor.
Citera
2023-11-08, 01:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Står det tydligt att "programledare, känd från Melodifestival" är den manlige? Gina Dirawi hade innan hon blev känd en blogg som var full med judehat och att hon trots detta ändå fick programledarroller är fortfarande svenskt rekord i dubbla måttstockar.

Dirawi hade inget judehat på sin blogg, jävla dumheter.
Hon belyste det förtryck och alla som mördades av israeler.
Citera
2023-11-08, 09:25
Medlem
Citat:
Dirawi hade inget judehat på sin blogg, jävla dumheter.
Hon belyste det förtryck och alla som mördades av israeler.

Hon hade väl länkat till antisemiter.

https://www.svd.se/a/bed95fee-5983-3...wi-i-blasvader
Citera
2023-11-08, 20:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Hon hade väl länkat till antisemiter.

https://www.svd.se/a/bed95fee-5983-3...wi-i-blasvader
Boken handlade dock inte ens om antisemitism
Citera
2023-11-08, 21:52
Medlem
Citat:
Boken handlade dock inte ens om antisemitism

Tja, det finns väl väldigt mycket andra böcker att hänvisa till inom ämnet som inte är skrivet av antisemiter. Skulle du hänvisa till en bok i politik skriven av en nazist och säga ”det handlade inte om antisemitism, bara om politik”?
Citera
2023-11-08, 22:09
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Tja, det finns väl väldigt mycket andra böcker att hänvisa till inom ämnet som inte är skrivet av antisemiter. Skulle du hänvisa till en bok i politik skriven av en nazist och säga ”det handlade inte om antisemitism, bara om politik”?
Hur skulle hon vetat det?
Citera
2023-11-08, 22:24
Medlem
Citat:
Hur skulle hon vetat det?

A) Man läser boken och får en uppfattning om den som skriver.

B) Av samma anledning som jag vet att en samhällsvetenskaplig bok skriven av Ekis Ekman är präglad av hennes kommunistiska inställning och läser man den och fattar inte det så är man klart obegåvad.

C) Hon rekommenderar dem. På sitt offentliga Instagram. Även om hon inte ens har läst dem är det ”due diligence” att skriva in det i sökrutan.

Varför är du så het på att försvara att hon gillar antisemiter?
Citera
2023-11-08, 22:42
Medlem
Vilka låg bakom ?
Citera
2023-11-08, 22:54
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
"– Så fort jag uttrycker mig antirasistiskt eller feministiskt – det räcker med att man skriver ”Happy Pride” – så sätter rassarna i gång och de är så jävla obehagliga. De är aggressiva, farliga, läskiga. Jag är tyvärr en sådan som påverkas väldigt mycket av det och blir lite skrämd till tystnad. Det var lättare innan man var förälder, nu tycker jag att det är läskigare."

https://www.publikt.se/kultur/kultur...tygelser-25504

Nu hittar jag inte vad Schyffert sagt, men gissar på gemensamt beslut för dem som föräldrar.

Sedan instämmer jag med Nour el Refai: rassarna är verkligen aggressiva, farliga, läskiga. Men det var även antirasisterna med sitt vithetshat mot alla som var "fel" och rädda för gängvåld redan under 2010-talet. Om de fick kritik skrek de om relativisering, precis som de gör nu utifrån konflikten mellan Israel och Palestina.

Henrik Schyffert och Nour el Refai verkar inte vara den sortens antirasister, tack och lov.

Kan tänka mig att Betnér tar ansvar för sådant han känner sig självkritisk kring, och samtidigt är benhård kring vad han inte känner sig självkritisk kring.

Jag respekterar Betnér. Att Nujens humor inte är rolig är för att den åldrats. Nu skrattar man åt svennar istället på samma låga nivå. Allt går i cykler. Folk är blåsta, folk tiger, folk knyter näven i fickan och det är därför.
Det var inte mycket till avbön, särskilt inte från den vedervärdiga Schyffert, som inte nämndes i länken.
Det var Nour som tyckte det var jobbigt att få mothugg för sina utfall.
Julgranen brinner, två fanta och Netflix, all annan skit den gamla skolgårdsmobbarem spytt ur sig, ingenting?
Må de båda brinna i helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in