Citat:
Ursprungligen postat av
ConvoPost
"– Så fort jag uttrycker mig antirasistiskt eller feministiskt – det räcker med att man skriver ”Happy Pride” – så sätter rassarna i gång och de är så jävla obehagliga. De är aggressiva, farliga, läskiga. Jag är tyvärr en sådan som påverkas väldigt mycket av det och blir lite skrämd till tystnad. Det var lättare innan man var förälder, nu tycker jag att det är läskigare."
https://www.publikt.se/kultur/kultur...tygelser-25504
Nu hittar jag inte vad Schyffert sagt, men gissar på gemensamt beslut för dem som föräldrar.
Sedan instämmer jag med Nour el Refai: rassarna är verkligen aggressiva, farliga, läskiga. Men det var även antirasisterna med sitt vithetshat mot alla som var "fel" och rädda för gängvåld redan under 2010-talet. Om de fick kritik skrek de om relativisering, precis som de gör nu utifrån konflikten mellan Israel och Palestina.
Henrik Schyffert och Nour el Refai verkar inte vara den sortens antirasister, tack och lov.
Kan tänka mig att Betnér tar ansvar för sådant han känner sig självkritisk kring, och samtidigt är benhård kring vad han inte känner sig självkritisk kring.
Jag respekterar Betnér. Att Nujens humor inte är rolig är för att den åldrats. Nu skrattar man åt svennar istället på samma låga nivå. Allt går i cykler. Folk är blåsta, folk tiger, folk knyter näven i fickan och det är därför.
Det var inte mycket till avbön, särskilt inte från den vedervärdiga Schyffert, som inte nämndes i länken.
Det var Nour som tyckte det var jobbigt att få mothugg för sina utfall.
Julgranen brinner, två fanta och Netflix, all annan skit den gamla skolgårdsmobbarem spytt ur sig, ingenting?
Må de båda brinna i helvetet.