2023-11-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Vilka låg bakom ?

Gina Dirawi.
Citera
2023-11-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoneCrazy
Gina Dirawi.

Tack .

Bara hon ?
Och 800 + har skrivit på
?!
Citera
2023-11-09, 00:55
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det var inte mycket till avbön, särskilt inte från den vedervärdiga Schyffert, som inte nämndes i länken.
Det var Nour som tyckte det var jobbigt att få mothugg för sina utfall.
Julgranen brinner, två fanta och Netflix, all annan skit den gamla skolgårdsmobbarem spytt ur sig, ingenting?
Må de båda brinna i helvetet.
Helt enig! Må de också drabbas slutligen av sina ytterst dåliga beslut.
Citera
2023-11-09, 07:27
Citat:
.
Jag håller med. Ibland låter jag mig nog duperas.
Citera
2023-11-09, 07:28
Citat:
Tack .

Bara hon ?
Och 800 + har skrivit på
?!

Alltså det är INTE Gina Dirawi som ingår i kontaktnätet som står överst i artikeln. Bara för att ni vet vem hon är och att hennes bakgrund passar er agenda ska hon inte få skulden.
Citera
2023-11-09, 08:01
Medlem
Citat:
Tack .

Bara hon ?
Och 800 + har skrivit på
?!

Listan finns i inlägg fyra om man inte är för lat……
Citera
2023-11-09, 10:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det var inget fel så vitt jag kan se och förstå att skriva under listan. Man hade med gott samvete kunnat göra det trots att man samtidigt fördömde Hamas fruktansvärda terroristdåd, utan att därför nödvändigtvis göra det i detta sammanhang.

Kritikerna mot kändisarna rasar mot sin egen halmgubbe och har en agenda i sin kritik. Expressen är förstås drivande i denna tendentiösa tolkning av vad det innebär att kritisera Israels attack på Gaza utan att samtidigt nämna Hamas vidriga attack på civila israeler.
Citera
2023-11-09, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det var inget fel så vitt jag kan se och förstå att skriva under listan. Man hade med gott samvete kunnat göra det trots att man samtidigt fördömde Hamas fruktansvärda terroristdåd, utan att därför nödvändigtvis göra det i detta sammanhang.

Kritikerna mot kändisarna rasar mot sin egen halmgubbe och har en agenda i sin kritik. Expressen är förstås drivande i denna tendentiösa tolkning av vad det innebär att kritisera Israels attack på Gaza utan att samtidigt nämna Hamas vidriga attack på civila israeler.

Men då fattar du lika lite av vad som ligger bakom detta som kändisarna som skrev på förstod. Jag håller med om att folk skjuter bredvid målet när de kritiserar kändisarna som inte förstod agendan och nu har lovat att inte berätta vilka som kontaktade dem, antagligen för att folk vill säkra sina jobb på två av Sveriges största och mest vänsterstyrda kulturinstitutioner. De lär väl stängas ner inom 8 år i alla fall om det fortsätter såhär, på grund av att det där med armlängds avstånd inte följs.
Citera
2023-11-09, 10:40
Citat:
.

Jag citerar igen, för jag har ett tillägg. Nour El Refai och Henrik Schyffert utsätts tveklöst för att troll och andra kastar skit på dem.

Det är dels på grund av vad Schyffert sa om att Sverige aldrig varit tryggare, och dels på grund av El Refais bakgrund.

Skit får alla som säger något på nätet ta, särskilt kända människor. Man ska inte behöva få rasistiska eller andra verbala påhopp, men så ungt är inte nätet. De flesta är medvetna om att polarisering säljer klick och att det goda samtalet är en ouppnåelig dröm för flertalet.

När man väl inser det hårdnar man själv och är inte ett spår bättre än en twittrande ACAB-sionist. Eller så tystnar man.
Citera
2023-11-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag citerar igen, för jag har ett tillägg. Nour El Refai och Henrik Schyffert utsätts tveklöst för att troll och andra kastar skit på dem.

Det är dels på grund av vad Schyffert sa om att Sverige aldrig varit tryggare, och dels på grund av El Refais bakgrund.

Skit får alla som säger något på nätet ta, särskilt kända människor. Man ska inte behöva få rasistiska eller andra verbala påhopp, men så ungt är inte nätet. De flesta är medvetna om att polarisering säljer klick och att det goda samtalet är en ouppnåelig dröm för flertalet.

När man väl inser det hårdnar man själv och är inte ett spår bättre än en twittrande ACAB-sionist. Eller så tystnar man.

Jag håller med om att Schyffert och El Refai får rasistiska påhopp som de borde få slippa.

Däremot så är det också så att Schyffert/Betnér/Nujen et al kallar all kritik mot dem och deras idiotiska uttalanden för ”påhopp”. Även det faktum att de varit del av en PK-maffia som kategoriserade all kritik mot invandringen och eftergivenhet mot allt ifrån extrem islamism till att vägra utvisa kriminella till för ”påhopp” och ”rasism”.

Ingen av dem har vad jag vet gått ut med de hade fel och att de var en del av etablissemanget som skapade detta problem. Hade Schyffert sagt ”jag hade fel. Mitt uttalande om pizza och Netflix var idiotiskt. Uppenbart borde jag inte argumenterar emot personer som påpekade att enorma kulturskillnader, bristande integration, dålig utbildning, noll krav, höga bidragsnivåer mm skulle leda till hög kriminalitet och andra gigantiska problem. Detta är en följd av vår höga invandring. Jag kallade dem för rasister. Jag hade fel. De hade rätt”.

Det har inte Schyffert sagt. Han har bara sagt att all kritik mot hans PK-tjafs och pizzaekonomi är ”påhopp”. Vilket det inte är. Ger man sig in i den politiska leken får man leken tåla men han gnäller ju bara. Därför har jag svårt att ta hans tjafs om påhopp på allvar. Då måste han särskilja (rasistiska) påhopp och legitim kritik. Samma sak gäller flera andra. Bara för att folk tycker ni är politiska idioter och PK-ister är det inte ”påhopp”. Det är de ju.
Citera
2023-11-09, 11:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Men då fattar du lika lite av vad som ligger bakom detta som kändisarna som skrev på förstod. Jag håller med om att folk skjuter bredvid målet när de kritiserar kändisarna som inte förstod agendan och nu har lovat att inte berätta vilka som kontaktade dem, antagligen för att folk vill säkra sina jobb på två av Sveriges största och mest vänsterstyrda kulturinstitutioner. De lär väl stängas ner inom 8 år i alla fall om det fortsätter såhär, på grund av att det där med armlängds avstånd inte följs.

Jag anser att man generellt gör helt rätt om man struntar i vad som ligger bakom och vems åsikt man stöder. Om en åsikt är rätt är den rätt även om fel människor stöder den av fel skäl.

Kritiken här går ut på, som det ofta gör i offentligheten, att rätt åsikt är underordnat politiska hänsyn där man måste tycka rätt på ”rätt” sätt och framför allt uttrycka sig med ”rätt” ord.

Som i det här fallet där man måste uttrycka beklagande för Israels situation och ta avstånd från Hamas och antisemitism för att få kritisera Israels bombningar i Gaza och där man inte får kritisera dem om man gör det tillsammans med fel människor som har fel skäl.

Kändisar som har skrivit på gör det säkert i flera fall av fel skäl. Men det gör inte att de som skrivit på för att de helt enkelt inte tycker bombningarna är acceptabla automatiskt gör det.

När kritik mot kritiker ser ut på det sättet är det bara ett förljuget sätt att avleda kritiken och försöka ta fokus från sakfrågan.
Citera
2023-11-09, 11:21
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag håller med om att Schyffert och El Refai får rasistiska påhopp som de borde få slippa.

Däremot så är det också så att Schyffert/Betnér/Nujen et al kallar all kritik mot dem och deras idiotiska uttalanden för ”påhopp”. Även det faktum att de varit del av en PK-maffia som kategoriserade all kritik mot invandringen och eftergivenhet mot allt ifrån extrem islamism till att vägra utvisa kriminella till för ”påhopp” och ”rasism”.

Ingen av dem har vad jag vet gått ut med de hade fel och att de var en del av etablissemanget som skapade detta problem. Hade Schyffert sagt ”jag hade fel. Mitt uttalande om pizza och Netflix var idiotiskt. Uppenbart borde jag inte argumenterar emot personer som påpekade att enorma kulturskillnader, bristande integration, dålig utbildning, noll krav, höga bidragsnivåer mm skulle leda till hög kriminalitet och andra gigantiska problem. Detta är en följd av vår höga invandring. Jag kallade dem för rasister. Jag hade fel. De hade rätt”.

Det har inte Schyffert sagt. Han har bara sagt att all kritik mot hans PK-tjafs och pizzaekonomi är ”påhopp”. Vilket det inte är. Ger man sig in i den politiska leken får man leken tåla men han gnäller ju bara. Därför har jag svårt att ta hans tjafs om påhopp på allvar. Då måste han särskilja (rasistiska) påhopp och legitim kritik. Samma sak gäller flera andra. Bara för att folk tycker ni är politiska idioter och PK-ister är det inte ”påhopp”. Det är de ju.

Enig med dig i de huvudsakliga dragen här kring vad som hänt och vilken makt över och roll i utvecklingen som offentliga personers utdelade rasistkort spelat. Nu när det delvis vänt i Sverige på grund av ny regering och omvärldsläge bör man vara konstruktiv från alla håll.

Håller med om att ursäkter inte kommer. Jag tar tystnaden som ett medgivande. Det var dumt av de som förminskande min oro. Jag förstår deras oro nu även om den kommit sent. Men att man lägger kraft på att försvara judehat från vänsterns sida i dessa tider kan inte förstås som någonting annat än en bekväm refug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in