2023-11-07, 01:25
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Behövs inget geni för att förstå vilka.
De som behöver TV4, SVT, DN och övriga inom elit media för sina intäkter skriver på.

Nujen och Schyffert saknas dock. Något överraskande.
Då har man nog inte känselspröten helt påkopplade. Den listan lär gå direkt till judar i Sverige och deras mäktiga judiska släktingar i USA. Jag hade inte skrivit på den listan om jag hade varit inom nöjesbranschen.
Senast redigerad av sebastian_ 2023-11-07 kl. 01:27.
Citera
2023-11-07, 01:59
Medlem
Inkommers avatar
Haha en lista med svenska "kändisar" kommer knappast förhindra Israel från att försvara sig mot terrorister
Vad trodde dom skulle hända? Skulle Israel darra av skräck inför den svenska "kändislistan" och lägga ner sina vapen så terroristerna fritt kunde våldta och halshugga varenda jude?
Citera
2023-11-07, 05:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Undra hur många i våra utsatta områden som blev tillfrågad? Hur stor andel av befolkningen är det?
Lite skeptisk till över 80% stöd.
Det var faktiskt till och med 86% stöd till Israel. Ska kolla imorgon om jag hittar det men var en opinionsundersökning för runt en vecka sedan. Så det var faktiskt närmare 90% än 80%. Sedan om de mätte ute i Rinkeby, Rosengård osv vetefan.
Citera
2023-11-07, 05:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Nu är det väl knappast Hollywood-skådespelare vi talar om? utan svenska "kända kändisar", de flesta är nog okända utanför sin egen lilla krets/bransch.

Familjen Skarsgård o Pernilla Agust var ju med på listan. Andra är antagligen även de sugna att få delta i olika projekt…
Citera
2023-11-07, 05:54
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkane64
Att många naiva kändisar skrev under det s k kändisuppropet #vikräver, som bekvämt nog glömde bort Hamas terrorattack, är väl bekant. Listan är dessutom publicerad.

Men vilka som låg bakom uppropet är mer intressant, för de har ju givetvis ett syfte med det i synnerhet som de som påpekade obalansen i texten inte fick vara med.

I en artikel i Expressen ( https://www.expressen.se/nyheter/sve...a-ar-radda-nu/) talas det om att ”flera inflytelserika kända artister, tv-profiler med en stor, ung följarskara bestämde sig för att göra ett gemensamt upprop”. Men vilka är dessa och varför anonymiserar Expressen dem?

I artikeln nämns bl a en manlig ” folkkär artist och programledare, känd från Melodifestival” och en kvinnlig tv-profil.
Fast det står ju att det lilla som gick att se i texten att stoppa våldet i Israel och Palestina. (av vad jag kunde zooma in). Varför skulle någon ha emot att man utrycker sig så, att man föredrar ennsktivbordslösning istället för att liv spills. Är det för att man ska låta judarna utrota hej vilt någon är emot det eller vadå?
Citera
2023-11-07, 05:57
Jag

Anders Bagge. Ställer mig upp. Annonserar ut min närvaro.
Citera
2023-11-07, 08:30
Avstängd
thaimans avatar
Den där jävla skithörnan av världen har och kommer alltid att bråka.
Det enda är att låta dom hållas så visar dom ytterligare hur idiotisk religionen är.Navkapslar på huvet samt långa flätor vid öronen samt långklänningar och antimakassar på karlar jisses vilka stolpskott.
Citera
2023-11-07, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Den där jävla skithörnan av världen har och kommer alltid att bråka.
Det enda är att låta dom hållas så visar dom ytterligare hur idiotisk religionen är.Navkapslar på huvet samt långa flätor vid öronen samt långklänningar och antimakassar på karlar jisses vilka stolpskott.
Ligger något i det du säger. Dessa extrema ortodoxa judar demonstrerar FÖR Hamas och Palestinierna ser jag på morgon TV ! Blir något rörigt om vi ska skilja på judarnas olika grader av religion. Finns en gren Chassidism som är extremt ortodox.Kvinnor och män får inte ta varann i hand mm. De vänder sig helt mot det moderna samhället. Ja världen är inte enkel att förstå
Citera
2023-11-07, 12:23
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ligger något i det du säger. Dessa extrema ortodoxa judar demonstrerar FÖR Hamas och Palestinierna ser jag på morgon TV ! Blir något rörigt om vi ska skilja på judarnas olika grader av religion. Finns en gren Chassidism som är extremt ortodox.Kvinnor och män får inte ta varann i hand mm. De vänder sig helt mot det moderna samhället. Ja världen är inte enkel att förstå
Och allt är bög... Förlåt de superreligiösas fel.
Citera
2023-11-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Och allt är bög... Förlåt de superreligiösas fel.

Kriget i Afghanistan?
Diktaturen i Iran?
Och jordskalv översvämningar och allt annat hemskt?
Att "Vin och Sprit" och "Saab" och "Volvo" inte ens är svenskt?
Citera
2023-11-07, 15:04
Medlem
Rollinghands avatar
Det är inte säkert att Benjamin Netanyahu och Yoav Gallant har tagit del av kändislistan ännu och det är väl först då vi vet vilken verkshöjd den har.
Citera
2023-11-07, 15:12
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Det är inte säkert att Benjamin Netanyahu och Yoav Gallant har tagit del av kändislistan ännu och det är väl först då vi vet vilken verkshöjd den har.

Hörde att Nettan skickade tillbaka listan till FN:s generalsekreterare och undrade varför Victor Frisk hade skrivit på två (2) gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in