2023-11-15, 02:50
Bannlyst
Är det bara jag som tycker han är obehaglig? Kör nån fjantig härskarteknik på dom han intervjuar titta på mig, titta på mig som ett barn med öppen mun. Det obehagliga är när cyniska människor ska spela den snälla killen i klassen, titta på mig, titta på mig. En vuxen i rummet säger till han att hålla käften.
Citera
2023-11-15, 08:34
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Känns lite töntigt när de ska återskapa alla scener som hände då det begav sig. Hade räckt att träffa personerna och se hur de ser ut och vad de gör idag o.s.v. Blir lite väl långa inslag om varje grej.

Peter Rätz kändes lite malplacerad i detta glättiga format.

Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Exakt. Istället för att snacka med personerna om vad som verkligen hände sen, som programmet FAKTISKT HETER läggs all tid på att återskapa skiten. Herregud, vem fan bryr sig? Varför ska det återskapas när originalet redan existerar och uppenbarligen var perfekt nog för att ge all uppmärksamhet?
Man kan ju å andra sidan fråga sig hur intresserad man egentligen skulle vara av personerna OM de inte gjort klippen. Inget ont mot är-det-här-det-är-party norsken men han var 18 nu i inslaget och har han åstadkommit något värt att berätta om i livet?

Samma med laserturken, är det någon som verkligen vill veta hur han lever idag? Det jag vill komma fram till är att dessa personer inte är kända för att ha gjort något beundransvärt i livet. Men kanske skulle detta komma fram då om Mauri satte sig ned med dem och intervjuade dem.

Så jag ser väl att det är på gott och ont med formatet. Jag brukar mest spola bort i mitt tycke ointressanta delar. Peter Rätz tillsammans med Yoghurt-greken var bäst!
Citera
2023-11-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Är det bara jag som tycker han är obehaglig? Kör nån fjantig härskarteknik på dom han intervjuar titta på mig, titta på mig som ett barn med öppen mun. Det obehagliga är när cyniska människor ska spela den snälla killen i klassen, titta på mig, titta på mig. En vuxen i rummet säger till han att hålla käften.
Jag känner exakt samma sak. Att han sen ser ut som en två meter lång morot med utstående ögon och blockkäft gör inte saken bättre.
Citera
2023-11-15, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Ring ring Anna såg ju helt okej ut idag, däremot hade Peter Swartling blivit riktigt konkret

Herrejävlar Swartling, "Konkret" var väldigt vänligt uttryckt

Och Anna...det är kanske taskigt att säga men jag tyckte nästan lite synd om henne, nu har man förvisso enbart fått se henne från programmets filmade sidan men hon verkade vara riktigt blyg och tillbakadragen av vad man fick se av henne, undrar om hennes idolprylar alltid hängde på väggen eller om det var något hon satte upp på uppmaning av programmet, kändes ju som att hon fortfarande mådde dåligt av uppståndelsen osv, önskar henne allt gott

--------------------------------------------------------------------------

Självklart så var Peter Rätz maskerad med peruk och lösskägg, han var ju även med i SVTs "Infiltratören" 2020 och även där var han maskerad med lösskägg + förvrängd röst i båda programmen.
Han säger ju själv att han har beskydd omkring sig så att ordna någon som kan sminka honom kan inte vara så svårt för hans beskydd att ordna.
Om man inte ser att han är maskerad så är man ju bra jävla korkad
Senast redigerad av Manny545 2023-11-15 kl. 18:00.
Citera
2023-11-15, 21:49
Medlem
Wermlands avatar
Det var inga riktiga personligheter i den här säsongen tycker jag. Undantaget var nog Johann Neumann (Iprenmannen). Honom gillade jag. Men vad fan gjorde Gunilla Persson i programmet? Hon syns ju på löpsedlarna var och varannan dag känns det som.

Nä, Kaviar-Kalle och "Kom igen nu Pritt-Marie" från förra säsongen är dom som jag tycker har varit roligast. Kalle för hans skratt när Mauri till slut erkände att han inte gillar kaviar och "Pritt-Marie" (minns inte hans namn) för att han är som han är.
Citera
2023-11-16, 07:35
Medlem
Ring-ring Anna skulle nog passa som programledare. Hon har lite den auroran. Säkert vild i sängen😀
Peter Rätz, känns som han överdriver en del om hotbilden idag. Vill måla upp en myt, gangster bild och verka viktigare än han är. Han gillar uppståndelsen och uppmärksamheten, annars hade han aldrig ställt upp i alla intervjuer m.m. under alla dessa år. En klok människa hade hålkt käften och hållt sig borta från media. Men,men kåt på uppmärksamheten
Senast redigerad av bridge 2023-11-16 kl. 07:39.
Citera
2023-11-16, 19:04
Medlem
Kedoxs avatar
Tyckte Mauri hade fel approach när han mötte Rätz.
Som att " Nu ska vi vi träffa en snubbe som levt ett knasigt liv".

Han kan liksom inte förstå situationen och kommer med dumma kommentarer. Mauri är utmärkt på att skapa flams & knas eller få folk att prata om sina känslor. Men han är värdelös på att visa någon form av sympati och blir märkbart obekväm om någon gråter eller blir ledsen för han har noll förmåga att säga något vettigt eller kunna trösta i såna situationer, istället drar han ofta någon hjärndöd kommentar för att misslyckat försöka "lätta upp" stämningen. Sett det flera gånger.

Edit: Att Mauri väldigt ofta balanserar på gränsen till lyteskomik för att visa upp original som en "freakshow" är också ett av hans största problem. Han är läskigt lik Filip Hammar på den punkten.
Senast redigerad av Kedox 2023-11-16 kl. 19:07.
Citera
2023-11-20, 18:44
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tyckte Mauri hade fel approach när han mötte Rätz.
Som att " Nu ska vi vi träffa en snubbe som levt ett knasigt liv".

Han kan liksom inte förstå situationen och kommer med dumma kommentarer. Mauri är utmärkt på att skapa flams & knas eller få folk att prata om sina känslor. Men han är värdelös på att visa någon form av sympati och blir märkbart obekväm om någon gråter eller blir ledsen för han har noll förmåga att säga något vettigt eller kunna trösta i såna situationer, istället drar han ofta någon hjärndöd kommentar för att misslyckat försöka "lätta upp" stämningen. Sett det flera gånger.

Edit: Att Mauri väldigt ofta balanserar på gränsen till lyteskomik för att visa upp original som en "freakshow" är också ett av hans största problem. Han är läskigt lik Filip Hammar på den punkten.
Ja, Mauri framstod bl.a. som riktigt osympatisk när han frågade Peter om hur det kändes att aldrig få se sina barn växa upp.
Citera
2023-11-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunka
Jag känner exakt samma sak. Att han sen ser ut som en två meter lång morot med utstående ögon och blockkäft gör inte saken bättre.

Han verkar ha ett självpålagt krav på sig att ständigt skratta och le. Det ger ett barnsligt intryck i längden, när han alltför sällan är seriös. Sedan skulle han behöva längre hår, alternativt ta bort det morotsröda. Lite mer åt det mellanblonda hållet som Ernst Kirchteiger har. Hitta lite basröst ibland mellan varven, för att inte låta för dumsnäll.
Citera
2023-11-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Man kan ju å andra sidan fråga sig hur intresserad man egentligen skulle vara av personerna OM de inte gjort klippen. Inget ont mot är-det-här-det-är-party norsken men han var 18 nu i inslaget och har han åstadkommit något värt att berätta om i livet?

Samma med laserturken, är det någon som verkligen vill veta hur han lever idag? Det jag vill komma fram till är att dessa personer inte är kända för att ha gjort något beundransvärt i livet. Men kanske skulle detta komma fram då om Mauri satte sig ned med dem och intervjuade dem.

Så jag ser väl att det är på gott och ont med formatet. Jag brukar mest spola bort i mitt tycke ointressanta delar. Peter Rätz tillsammans med Yoghurt-greken var bäst!

Nej, många vill man inte veta ett skit om, men framförallt vill man ej se dom göra en fejk remake av sitt gamla klipp.
Citera
2023-12-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Själva programidén är bra men oj vad cringe det är ibland...

Håller med. Kul programidé. Men ofta taffligt genomfört och Mauri passar inte för rollen.
Citera
2023-12-02, 13:51
Medlem
Undra om han inte skulle behöva en sidekick till programmet om det väntas fler säsonger? Sen ska allting gå så jävla fort och det tramsas bort. Jag hade velat ha svar på om "Jag pissar på dom" killen verkligen var seriös med sin audition och efterspelet. Förut fanns det kommentarer på klippet på youtube och de flesta verkar ha trott det, men jag är av annan åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in