2023-11-14, 02:55
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Det var hennes mamma han ville träffa, men då hon avlidit bjöds han och filmteamet in till hennes begravning av Gunilla. Och självklart var det kaos och publicitet dramadrottningen ville ha. Och troligen även Mauri.

Var det verkligen Gunillas mamma han ville träffa? Varför det? Jag kollade på det avsnittet och det framgick väl inte att det var mamman han hade planerat att träffa?
Citera
2023-11-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Var det verkligen Gunillas mamma han ville träffa? Varför det? Jag kollade på det avsnittet och det framgick väl inte att det var mamman han hade planerat att träffa?
Tittade på början igen. Du verkar ha helt rätt, vet inte varifrån jag fick att det var hennes mamma han egentligen skulle träffa. Sorry!
Citera
2023-11-14, 12:31
Medlem
hazard simpsons avatar
Ingen som reagerade på sista avsnittet med Peter Rätz? Hans utseende väcker ju vissa frågor. Inte direkt diskret om man säger så 🤦‍♂️ Börjar fan undra om det verkligen var han🤔
Citera
2023-11-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Peter R är korkad som ställer upp på att vara med i tv. Då kriminella har satt ett pris på honom, nu vet de hur han ser ut om Peter inte har ändrat på sitt utseende sedan inspelningen.

Peter sa att det senaste priset han hörde på honom är 3 miljoner.
Hans röst var uppenbart förvrängd, tittar man mer noga på håret och skägget ser man att det inte är riktigt hår, såg också ut som man försökt göra honom tjockare en vad han är och det är något lustigt med ansiktet som dom måste gjort i redigeringen. Sen kan man ju fundera om samma hotbild verkligen finns på honom såhär nästan 20 år senare, men skulle inte förvåna mig om det gör.
Citera
2023-11-14, 16:01
Han Anton som kastade ölen till Hammarby-Kennedy såg ju ut att vara lika lång som Mauri. Inte ofta man ser det.
Citera
2023-11-14, 17:08
Medlem
Ring ring Anna såg ju helt okej ut idag, däremot hade Peter Swartling blivit riktigt konkret
Citera
2023-11-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Hans röst var uppenbart förvrängd, tittar man mer noga på håret och skägget ser man att det inte är riktigt hår, såg också ut som man försökt göra honom tjockare en vad han är och det är något lustigt med ansiktet som dom måste gjort i redigeringen. Sen kan man ju fundera om samma hotbild verkligen finns på honom såhär nästan 20 år senare, men skulle inte förvåna mig om det gör.

Tänkte exakt samma som, det såg ut som han hade vaddering runt magen o håret va definitivt fejk.
Tycker det va dummodigt gjort, jag hoppas ingen kommer åt honom.
Jag kan inget om detta men det känns skamligt att han inte har ekonomisk hjälp från polisen. Det skulle vara intressant att veta mer om honom jag får googla.
Fy för att gå och se sig om över axeln i hela sitt liv
Citera
2023-11-14, 21:06
Medlem
Ligger ju en hund begraven runt Mauri.
Betvivlar inte att det blir någon uppochnervänd dokumentär om 10 år.
Bubblan som sprack
Citera
2023-11-14, 23:41
Medlem
Givetvis ser Peter Rätz INTE ut sådär idag. Det vore rena självmordet att visa upp sin maskering i TV på det sättet.

Maskeringen (peruk, fejkskägg, fejkfetma osv....) är något han har enbart i detta reportage.
I verkliga, vanliga livet, har han en annan maskering, långtifrån denna.

Varför? Varken han eller polisen är så dumma att de skulle gå med på annat.
Citera
2023-11-14, 23:56
Medlem
picapicans avatar
Känns lite töntigt när de ska återskapa alla scener som hände då det begav sig. Hade räckt att träffa personerna och se hur de ser ut och vad de gör idag o.s.v. Blir lite väl långa inslag om varje grej.

Peter Rätz kändes lite malplacerad i detta glättiga format.
Citera
2023-11-14, 23:59
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Känns lite töntigt när de ska återskapa alla scener som hände då det begav sig. Hade räckt att träffa personerna och se hur de ser ut och vad de gör idag o.s.v. Blir lite väl långa inslag om varje grej.

Håller helt med. Det intressanta är inte klippen i sig, de har vi ju redan sett tusentals gånger, det är människorna i klippen vi vill lära känna. Det känns som att Mauri också aktivt blockerar vissa av dem från att berätta mer personligt om sina liv genom att han konstant påminner dem om klippen de varit med i. Känns väldigt jönssigt och omständigt

Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tittade på början igen. Du verkar ha helt rätt, vet inte varifrån jag fick att det var hennes mamma han egentligen skulle träffa. Sorry!

Det är mig du borde be om ursäkt till
Citera
2023-11-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican

Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Håller helt med. Det intressanta är inte klippen i sig, de har vi ju redan sett tusentals gånger, det är människorna i klippen vi vill lära känna. Det känns som att Mauri också aktivt blockerar vissa av dem från att berätta mer personligt om sina liv genom att han konstant påminner dem om klippen de varit med i. Känns väldigt jönssigt och omständigt

Det är mig du borde be om ursäkt till

Exakt. Istället för att snacka med personerna om vad som verkligen hände sen, som programmet FAKTISKT HETER läggs all tid på att återskapa skiten. Herregud, vem fan bryr sig? Varför ska det återskapas när originalet redan existerar och uppenbarligen var perfekt nog för att ge all uppmärksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in