Citat:

Ursprungligen postat av 
DoraF

Namnlista som läckt ut från målet om thaimassagestället innehåller namn på män som betalat till två olika konton, sk dubbelswish. Produktförsäljning kan - enligt domen - bara förklara en mycket liten del av dubbelswisharna. Samma sak med dricksen. Tingsrättens bedömning var att i det stora flertalet fall rör dubbelswisharna utförandet av sexuella tjänster. Det är möjligt att du talar sanning och tillhör den lilla minoritet som betalat för massage och inget annat. I så fall har du ju ingenting att frukta och behövde inte regga ett konto på FB för att försvara dig.
Den springande punkten är vad som står i liggaren vid alla dessa mäns namn. Där markerades vilka kunder som köpte sex. Räkna med att de som dubbelswishat och markerats är körda. Detta efter hovrättsdomen förra året.

Ja, och detta har då i detta fall inträffat när man vid ytterligare önskad tid får ett nummer att swisha, att det sen skulle vara ett nummer som går till ett privat nummer istället för ett nummer reggat mot ett företag är inget man som kund tänker på. Likväl som jag personligen ser i min kontohitsorik även ett par tillfällen gjorts hos min frisör. Samt att jag i min kontohistorik vid ett tidigare tillfälle betalat för massagen till detta privata nummer, och då alltså endast EN betalning, och då till salongsnumret.
Återigen, detta är en lista med personer som vid ett besök betalt mer än en gång, och då tydligen ena gången till ett privat nummer. Detta är inte ETT BEVIS PÅ SEXKÖP.
Många i denna listan är utan tvekan sexköpare. Men undra hur många kunder/besök denna salong har haft under sina år? 1000-tals? Det har alltså självklart bedrivits en verksamhet som till MAJORITETEN sålt vanliga massagebehandlingar, där det inte förekommit något som helst sexuellt.
Men att sitta och vilja förstöra livet för de som faktiskt kan vara oskyldiga är SÅ JÄVLA HEMSKT.
Tänk om en oskyldig person blir av med sitt jobb, och sitt livs inkomst, sina kollegor och vänner.
Om en oskyldig person blir lämnad av deras partner i livet, förstöra en kärlek.
Att deras BARN inte längre får leka med sina bästa vänner för att föräldrar läst ett drev på FB.
Att sitta och ha åsikter och dömma, mot att fullkomligt FÖRSTÖRA LIVET för oskyldiga personer, för deras familj och för deras barn. Det visar verkligen på hur lite empati det finns i folk.