Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-04, 01:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Tveksamt. De grävde upp dessa, finns fortfarande 3 miljoner under rasmassorna. Din jävla jude!

Nu ska vi ta de resterande 6 miljonerna som befinner sig i tunnlarna.

Shalom.
Citera
2023-11-04, 01:19
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Förinta ondska är väl aldrig enkelt?

Hur obeväpnade kvinnor, småbarn, bebisar, sjukhus och ambulanser kan vara "ondska" är det nog bara möjligt för en jude att besvara.

Citat:
Är inte ens jude

Tack för att du förtydligade detta. Av dina inlägg att döma hade man kunnat tro det.
Citera
2023-11-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Hur obeväpnade kvinnor, småbarn, bebisar, sjukhus och ambulanser kan vara "ondska" är det nog bara möjligt för en jude att besvara.

Tack för att du förtydligade detta. Av dina inlägg att döma hade man kunnat tro det.

Israel ämnar utrota Hamas. Hamas skjuter tusentals raketer i månaden år ut och år in mot Israel med syfte att mörda så många judar som möjligt.
Hamas = ondska
Citera
2023-11-04, 01:22
Avstängd
Citat:

Vad snackar du om ens?

Ondskan är i Hamas enbart.

Kände att jag var tvungen att förtydliga för någon som missat det.

Men du får gärna supporta ISIS (sorry Hamas), hoppas att du jublar åt ISIS videos också, de har gjort en del.

Glömde,
Citera
2023-11-04, 01:23
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så de har historiskt alltså inte funnits där. Då kan vi begrava det argumentet.

Argumentet är ganska enkelt: israelerna bedriver ett olagligt utrotningskrig och en folkmordspolicy mot palestinierna i nutid. Israelerna fördriver och mördar palestinier i nutid. Israel bildades som stat genom terrorism, massmord och folkfördrivning i nutid, och Israel invaderar sina grannländer och ockuperar främmande länder i nutid.

Att judar bodde i vad som idag utgör Palestina/Israel för ungefär 2000 år sedan har väldigt lite att göra med ovanstående.
Citera
2023-11-04, 01:28
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Israel ämnar utrota Hamas. Hamas skjuter tusentals raketer i månaden år ut och år in mot Israel med syfte att mörda så många judar som möjligt.
Hamas = ondska

Även om vi låtsas att Hamas-raketer faktiskt är ett relevant problem för Israel så finns det liksom ingenting som rättfärdigar massmord på småbarn och civila i Gaza. Att medvetet bomba ambulanskonvojer, sjukhus, skolor, kyrkor och tätbebyggda bostadsområden är ett ohyggligt krigsbrott, vilket hela den civiliserade mänskligheten förstår.

Och självklart har palestinierna en rätt att försvara sig mot olagliga israeliska bosättningar, IDF-dödspatruller och Israels allmänna förintelsepolicy mot Palestina.

Citat:
Vad snackar du om ens?

Jag snackar om Israels krigsbrott, folkmord, fördrivning, tortyr och massmord på barn, kvinnor och civila i Gaza. Det måste du väl ändå kunna fördöma?
Citera
2023-11-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Nä det gjorde jag inte jag skrev att judar har INTE varit där under åren 700-1800 det innebär att det inte finns en kontinuitet i befolkningen av judar som har bott där. Nutida judar som kommer utifrån är andra än de antika judarna som bodde där för länge sedan.

...uppenbarligen menade jag att du använde att muslimerna (som du hellre kallar palestinierna) var där mellan dem åren...
Citera
2023-11-04, 01:31
Avstängd
Citat:
Även om vi låtsas att Hamas-raketer faktiskt är ett relevant problem för Israel så finns det liksom ingenting som rättfärdigar massmord på småbarn och civila i Gaza. Att medvetet bomba ambulanskonvojer, sjukhus, skolor, kyrkor och tätbebyggda bostadsområden är ett ohyggligt krigsbrott, vilket hela den civiliserade mänskligheten förstår.

Och självklart har palestinierna en rätt att försvara sig mot olagliga israeliska bosättningar, IDF-dödspatruller och Israels allmänna förintelsepolicy mot Palestina.

Jag snackar om Israels krigsbrott, folkmord, fördrivning, tortyr och massmord på barn, kvinnor och civila i Gaza. Det måste du väl ändå kunna fördöma?

Jävligt illa, kan du fördöma Hamas massmord på Israeliska civila?
Citera
2023-11-04, 01:33
Medlem
[quote=Skogsvatte|86286032]Även om vi låtsas att Hamas-raketer faktiskt är ett relevant problem för Israel så finns det liksom ingenting som rättfärdigar massmord på småbarn och civila i Gaza. Att medvetet bomba ambulanskonvojer, sjukhus, skolor, kyrkor och tätbebyggda bostadsområden är ett ohyggligt krigsbrott, vilket hela den civiliserade mänskligheten förstår.

Låtsas att det är ett relevant problem? Är du sjuk i huvudet? Personligen hade jag inte behövt låtsas att det är ett problem om någon försökte mörda mig varje dag under decennier. Sen att Israel har Iron dome gör det inte mindre ondskefullt, för alla vet att dessa raketer hade skickats även om Israel inte hade det.
Citera
2023-11-04, 01:33
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Jävligt illa, kan du fördöma Hamas massmord på Israeliska civila?

Vi försöker en gång till: tänker du fördöma Israels krigsbrott, folkmord, fördrivning, tortyr och massmord på barn, kvinnor och civila i Gaza. Det kan väl inte vara så svårt?

Eller är du bara en SD-thaifruhycklare som ogillar muslimer?
Citera
2023-11-04, 01:36
Medlem
Citat:

De som vill utrota befolkningen i Gaza har inte vuxit upp i ett koncentrationsläger och skulle de göra det i sitt nästa liv så skulle de vara mesar som bara väntade på nästa chans att få kyssa fötterna på deras förtryckare.
Mänsklighetens bottenskrap.
Citera
2023-11-04, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
...uppenbarligen menade jag att du använde att muslimerna (som du hellre kallar palestinierna) var där mellan dem åren...

Lokalinvånarna "palestinierna" bytte religion från diverse forntida polyteismer till judendom därefter till kristendom och sedan till islam. I början av 1900-talet var de flesta palestinier kristna. Det spelar ingen roll vad Palestinierna har för religion för tillfället för frågan vems land det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in