Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-04, 09:22
Medlem
De senaste timmarna har alltså judarna begått följande krigsbrott

Genocide alert: In the past two hours:
- A new massacre at the entrance to Al-Nasr Children's Hospital,
- Destruction of fishing boats,
- Targeting homes with solar panels,
- Bombed the maternity hospital's electricity generator,
- Bombed dozens of homes with residents unable to escape.
- Flattened Al Azhar University
#GazaGenocide
https://nitter.net/RamAbdu/status/1720701462240465169#m

Som denna danska läkare säger i videon, judarnas rasism är det som har resulterat i detta mördande.
🚨"It's a racist, complete racist colonial thinking, feeling, attitude, moral, that has to be behind that kind of collective punishment."
https://nitter.net/faizal_mammar/status/1720709046104158537#m

Israel är en mycket mycket sjuk stat, precis som nazityskland som hjärntvättades och mördade på samma princip.
Citera
2023-11-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Historien och gamla kartor talar emot dig, området benämndes just som Palestina. Och det naturliga blir då att kalla dess innevånare, oavsett hur löst sammansatt de var, för palestinier.

Oavsett vad krävs det ingen djup moralisk diskussion för att inse att det är fel att fördriva människor från landområden som de har bebott kontinuerligt sista tusen år.

Historisk och bibliskt vet vi att området kallades Israel. 135 e kr döpte en tyrranisk Romersk härskare (Hadrian) om landområden till Palestina, i ett försök att utrota Judarnas identitet. Det andra judiska upproret "Bar Kokhba".

Bar Kokhba Revolt, also called Second Jewish Revolt, (132–135)

https://www.britannica.com/event/Bar-Kokhba-Revolt

Redan på 1800-talet började Judarna återvända och bygga upp det till största delen ÖDE området som är deras arvedel. Då kom araber från angränsande länder för att få arbete och bosatte sig där. Bara för att man bor i ett område med ett specifikt namn betyder inte det att man har någon rätt till det eller att man är ett folk med det namnet.

Israel är dock historiskt och bibliskt ett folk med det namnet.

Så hur du än vrider och vänder på steken har du ändan bak.
Citera
2023-11-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De som gjorde undersökningen var i Gaza och frågade folk där. Den Steffo intervjuade kan ju ha sagt det för att Hamas skulle döda hans föräldrar annars eller att de får inte komma hem.

Ett av skälen för Hamas anföll kan ha varit att de ville ha en "Rally around the flag" effekt. Så vi får se vad invasionen får för effekt.

Jag är skeptisk mot undersökningar i diktaturer. Men de blir mer trovärdigare när folk svarar att de är mot diktaturen.
Det är din personliga uppfattning, men jag litar mer på den upprepade trenden, i stort sett inte en enda muslim runt hela världen är emot Hamas! Samtliga hatar juden!

Finns ju folk i trådarna här som hävdar att det inte ens var Hamas som utförde attacken den 7:e oktober. Utan att det skulle varit knarkande ungdomar som klätt ut sig till Hamas krigare!!!! Den ena muslimen är tokigare och mer förvirrad än den andra!
Citera
2023-11-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men varför har man då antagit dessa länder som nya medlemmar i anti-USA organisationen BRICS?
Tror faktiskt inte främst Kina eller Ryssland vill direkt lägga sig i konflikten runt Israel.
Men absolut likt USA till Israel, lämna säkerhetsgarantier till de berörda muslim-länderna.
Med detta i ryggen kan det helt förändra situationen i området!

För att pengar är pengar, och affärer är affärer. Kina låset in sina muslimer, hur skulle det se ut om man hjälper andra men sätter sims i läger
Citera
2023-11-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du beskriver inte vad media rapporterat, i vart fall inte vad jag sett.

Media har rapporterat, från en enda källa, att Hamas tagit upp terroristers namn på en lista över vilka som skulle godkännas för transport men att dessa namn vägrats transport.

https://www.timesofisrael.com/hamas-tried-to-send-fighters-to-egypt-in-ambulances-for-wounded-gazans-us-official/amp/

Ditt påstående att man faktiskt transporterat terrorister i ambulanser är nytt för mig, men jag kan ju ha missat något. Vilka medier har rapporterat om att sådana transporter faktiskt skett? Uppriktig fråga.

Under alla förhållanden har IDF inte presenterat några bevis för att den här ambulansen faktiskt transporterade någon terrorist och man får inte beskjuta ambulanser lite på känn när man har misstankar, inte om man är ryska armén i Ukraina och inte om man är IDF i Gaza.

Det är gammal taktik Hamas har använt och använder.

https://www.youtube.com/watch?v=7O114V9PdmM

vidare

"On January 26, 2009, the Australian Sydney Morning Herald (referred to in the Goldstone Report) published an article by Jason Koutsoukis, who interviewed Muhammad Shriteh, a Gazan ambulance driver who evacuated the wounded during Operation Cast Lead. He said that during most of Operation Cast Lead he would “coordinate with the Israelis before we pick up patients… so they would not shoot at us.” He said that the more immediate threat was from Hamas, who would “lure the ambulances into the heart of a battle to transport fighters to safety” (Se länk)

"Muhammad Shriteh added that on a number of occasions during Operation Cast Lead Hamas operatives tried to take over ambulances belonging to Al-Quds Hospital [located in Tel al-Hawa in Gaza City]. Hospital employees usually received warnings beforehand and removed all the ambulances from the hospital grounds to make it seem as though they were in use, returning them only after the Hamas operatives had left." (Se länk)

https://www.terrorism-info.org.il/en/20683/
Citera
2023-11-04, 09:33
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
VA?
Är du helt tappad, eller är du helt enkelt en produkt av decennier utav kusingifte?
Blir ju inte mer kristallklart än så, bara att romppa in på TV4:as sida och kika på inlägget!

Ni unibrow muslimer är för festliga med era förnekelser av sanningar, ni litar inte ens på det egna folket.
Ingen normalbegåvad västerlänning går på era desinformations kampanjer, enbart inavlade muslimer med pekfingret viftande i luften skrikande Alluha Akbar får på ett trams 😂

Nu var ju min invändning att uppfattningen hos en enskild palestinsk person som bor i Sverige kanske inte utgör fullt bevis för uppfattningen hos 2,4 miljoner palestinier som bor i Gaza och inte att du inte skulle ha sett en intervju där personen ifråga uttryckte sig så.

Att du inte begrep det beror nog på att du inte är så duktig på att ta till dig skriven svenska. Det är faktiskt lite festligt att du anklagar mig för att vara en ”unibrow muslim” när det är du som skriver som om du lärde dig svenska i en förort där få boende firar jul eller åker skidor och inte jag.
Senast redigerad av MrEGrey 2023-11-04 kl. 09:45.
Citera
2023-11-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Det är din personliga uppfattning, men jag litar mer på den upprepade trenden, i stort sett inte en enda muslim runt hela världen är emot Hamas! Samtliga hatar juden!

Finns ju folk i trådarna här som hävdar att det inte ens var Hamas som utförde attacken den 7:e oktober. Utan att det skulle varit knarkande ungdomar som klätt ut sig till Hamas krigare!!!! Den ena muslimen är tokigare och mer förvirrad än den andra!

Har du frågat alla muslimer i hela världen? Jag frågade två muslimska vänner och de var i mot Hamas.

Att Starshit eller vad han heter har bisarra idéer om att knarkade personer utförde attacken 7:e säger ju inget om vad alla muslimer tycker.

Starshit borde se denna video. Men han kommer väl hävda att Ghazi Hamad är en knarkande ungdom.

https://www.youtube.com/watch?v=ZG2pfNE5pIU
Citera
2023-11-04, 09:37
Medlem
Så om jag förstått rätt…

Palestina fick ett demokratiskt val.
De valde terrorgruppen Hamas.
Hamas lade ner demokratiska valet.
Landet blev (mer) ruinerad under Hamas.
Hamas attackerar Israel (för att dra uppmärksamheten ifrån interna problem eller för att de är fanatiker? Bägge?)
Israel försvarar sig.

Hur kan man ens tycka synd om folket som röstade fram en terrorgrupp?

Fuck around, find out.
Citera
2023-11-04, 09:42
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Det är gammal taktik Hamas har använt och använder.

https://www.youtube.com/watch?v=7O114V9PdmM

vidare

"On January 26, 2009, the Australian Sydney Morning Herald (referred to in the Goldstone Report) published an article by Jason Koutsoukis, who interviewed Muhammad Shriteh, a Gazan ambulance driver who evacuated the wounded during Operation Cast Lead. He said that during most of Operation Cast Lead he would “coordinate with the Israelis before we pick up patients… so they would not shoot at us.” He said that the more immediate threat was from Hamas, who would “lure the ambulances into the heart of a battle to transport fighters to safety” (Se länk)

"Muhammad Shriteh added that on a number of occasions during Operation Cast Lead Hamas operatives tried to take over ambulances belonging to Al-Quds Hospital [located in Tel al-Hawa in Gaza City]. Hospital employees usually received warnings beforehand and removed all the ambulances from the hospital grounds to make it seem as though they were in use, returning them only after the Hamas operatives had left." (Se länk)

https://www.terrorism-info.org.il/en/20683/

Tack för info. Jag förvånas inte alls över om Hamas skulle ägna sig åt detta beteende eftersom Hamas inte har någon respekt för några som helst krigslagar, men jag har aldrig sett belägg för det i denna eller tidigare konflikter så det där var intressant.

Korkat av IDF att inte skaka fram någon bevisning för att det skett i denna konflikt och i all synnerhet i detta fall. Jag tror nämligen inte att vi hört det sista om denna sak. Det var redan upprörd stämning i Europa och den västra hemisfären efter bombningarna av flyktinglägret och det här lär inte bli mer muntert. Det värsta för svensk del är att det används för att splittra väst.
Citera
2023-11-04, 09:42
Medlem
Citat:
Har du frågat alla muslimer i hela världen? Jag frågade två muslimska vänner och de var i mot Hamas.

Att Starshit eller vad han heter har bisarra idéer om att knarkade personer utförde attacken 7:e säger ju inget om vad alla muslimer tycker.

Starshit borde se denna video. Men han kommer väl hävda att Ghazi Hamad är en knarkande ungdom.

https://www.youtube.com/watch?v=ZG2pfNE5pIU

Jag hörde med Dina muslimska vänner, och de sa till mig att de gav support till Hamas?

Du förstår poängen, Inga kända muslimer med autoritet, influencers eller liknande. Eller länder med majoritetsbefolkningen som är muslimer, Tar avstånd från Hamas.
Citera
2023-11-04, 09:48
Medlem
GeoMeoSeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hongkongfot
Så om jag förstått rätt…

Palestina fick ett demokratiskt val.
De valde terrorgruppen Hamas.
Hamas lade ner demokratiska valet.
Landet blev (mer) ruinerad under Hamas.
Hamas attackerar Israel (för att dra uppmärksamheten ifrån interna problem eller för att de är fanatiker? Bägge?)
Israel försvarar sig.

Hur kan man ens tycka synd om folket som röstade fram en terrorgrupp?

Fuck around, find out.

Kortfattat, ganska exakt så.
Citera
2023-11-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey

Korkat av IDF att inte skaka fram någon bevisning för att det skett i denna konflikt och i all synnerhet i detta fall. Jag tror nämligen inte att vi hört det sista om denna sak. Det var redan upprörd stämning i Europa och den västra hemisfären efter bombningarna av flyktinglägret och det här lär inte bli mer muntert. Det värsta för svensk del är att det används för att splittra väst.

Alltså du verkar inte förstå hur underättelseverksamhet fungerar.

Israel kan inte presentera bevis för hela världen - eftersom de har fått informationen från en operativ agent. Det är enda möjlihheten att veta att det är Hamas terrorister på ambulansen. Presenterar de bevis måste de röja agenten.
Därför blir det generelles uttalelser.

Och oavsett om Israel presenterar bevis - så kommer hälften hävda att de är falska. Det betyder att man är lika långt men har röjt agentens identitet i onödan.

Utan man inriktar sig på att presentea bevisen för Sina allierade - med USA och diverse eu underättelsetjänster. Som hemlighetsstämplad info.
För så länge man har dessa «med sig» så kan inte mycket hända oavsett.

Exempel: Israel presenterade bevis på att Hamas skickade en raket mott ett palestinske sjukhus. Det var ljudupptag. Någon tror på det, någon inte och menar fortfarande att det var Israels raket.

Men Israel går aktivt ut och tar ansvar för Sina handlingar.
De har sagt att set var dem som tog ut ambulanserna och flyktinglägret.
Senast redigerad av abracadabra1619 2023-11-04 kl. 09:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in