Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-04, 09:52
Medlem
GeoMeoSeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Alltså du verkar inte förstå hur underättelseverksamhet fungerar.

Israel kan inte presentera bevis för hela världen - eftersom de har fått informationen från en operativ agent. Det är enda möjlihheten att veta att det är Hamas terrorister på ambulansen. Presenterar de bevis måste de röja agenten.
Därför blir det generelles uttalelser.

Och oavsett om Israel presenterar bevis - så kommer hälften hävda att de är falska. Det betyder att man är lika långt men har röjt agentens identitet i onödan.

Utan man inriktar sig på att presentea bevisen för Sina allierade - med USA och diverse eu underättelsetjänster. Som hemlighetsstämplad info.
För så länge man har dessa «med sig» så kan inte mycket hända oavsett.

Äntligen någon som förstår hur det fungerar
Citera
2023-11-04, 09:53
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Jag hörde med Dina muslimska vänner, och de sa till mig att de gav support till Hamas?

Du förstår poängen, Inga kända muslimer med autoritet, influencers eller liknande. Eller länder med majoritetsbefolkningen som är muslimer, Tar avstånd från Hamas.

Hamas är en förbjuden organisation i Egypten, Jordanien, Bahrain och Förenade arabemiraten.
Citera
2023-11-04, 10:01
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Alltså du verkar inte förstå hur underättelseverksamhet fungerar.

Israel kan inte presentera bevis för hela världen - eftersom de har fått informationen från en operativ agent. Det är enda möjlihheten att veta att det är Hamas terrorister på ambulansen. Presenterar de bevis måste de röja agenten.
Därför blir det generelles uttalelser.

Och oavsett om Israel presenterar bevis - så kommer hälften hävda att de är falska. Det betyder att man är lika långt men har röjt agentens identitet i onödan.

Utan man inriktar sig på att presentea bevisen för Sina allierade - med USA och diverse eu underättelsetjänster. Som hemlighetsstämplad info.
För så länge man har dessa «med sig» så kan inte mycket hända oavsett.

Jo, jag förstår mycket väl hur underrättelseverksamhet fungerar. Det finns inget som indikerar att IDF skulle ha fått information på detta vis utanför din egen föreställningsvärld. Det finns ännu mindre något som indikerar att man skulle ha delat info med ”eu underrättelsetjänster”. Det finns heller inget som alls tyder på att detta skulle vara något som är planerat på en högre nivå på förhand utan det verkar av den knapphändiga information vara fråga om plötsligt uppdykande mål och eldgivning.

Man har definitivt inte USA med sig i detta. Den tilltagande irritationen från Biden efter bombningarna av flyktinglägret är tvärtom påtaglig liksom att USA distanserar sig från IDFs agerande.

Det är nog få länders regeringar som tar Israels uppgifter på den Israeliska regeringens eller IDFs hedersord. Fram med bevis eller ta emot de diplomatiska konsekvenserna är nog det val Israel har att göra. Om man nu alls har bevis, vilket man vad jag sett inte gjort gällande.
Senast redigerad av MrEGrey 2023-11-04 kl. 10:12.
Citera
2023-11-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Tack för info. Jag förvånas inte alls över om Hamas skulle ägna sig åt detta beteende eftersom Hamas inte har någon respekt för några som helst krigslagar, men jag har aldrig sett belägg för det i denna eller tidigare konflikter så det där var intressant.

Korkat av IDF att inte skaka fram någon bevisning för att det skett i denna konflikt och i all synnerhet i detta fall. Jag tror nämligen inte att vi hört det sista om denna sak. Det var redan upprörd stämning i Europa och den västra hemisfären efter bombningarna av flyktinglägret och det här lär inte bli mer muntert. Det värsta för svensk del är att det används för att splittra väst.

Det är inte så enkelt att skaka fram bevis, som man kan visa upp på än gång. Sen för Israel är det mest viktigaste att visa upp bevis för USA:s ledning. Så får de vittna inför senaten. Blinken vittnade inför senaten. Han sa att Hamas hade ugnsstekt en israelisk bebis 7:e okt. Sådant är viktigt för det är am kongressen som håller i plånboken. Europa, flashback och allt annat är mindre viktigt.
Citera
2023-11-04, 10:09
Medlem
Fy fan vad sjuka judarna är, bombade just ytterligare skola där civila palestiner samlats för skydd!

UNRWA school in Jabalia refugee camp struck: Reports
We are getting reports of a strike on al-Fakhoora school in Jabalia refugee camp, where many displaced people are sheltering.

The school is run by the UN agency for Palestinian refugees.

Al-Fakhoora school is the largest in the north, located inside the Jabalia refugee camp.

The school was hosting thousands of people who had fled previous air strikes from different parts of the north of Gaza.
https://www.aljazeera.com/news/liveblog/2023/11/4/israel-hamas-war-live-20-dead-in-israeli-attack-on-school-ministry

Som jag visat tidigare är Israel och tyska nazisterna extremt lika, lika sjuka, lika rasistiska, lika folkmordstörstande regimer som båda måste stoppas!
(FB) Är zionism/Israel vår tids nazism? Vilka likheter ser ni?
Citera
2023-11-04, 10:22
Medlem
Citat:
Hamas är en förbjuden organisation i Egypten, Jordanien, Bahrain och Förenade arabemiraten.

Anledningen är att dessa länder är korrupta såtillvida att de får pengar från USA, som i sin tur är det land som säkerställer sionisternas existens.

Men från Palestina dyker det upp heroiska män som krossar judesvinen. Länge leve Hamas.
Citera
2023-11-04, 10:23
Medlem
Citat:
Jag hörde med Dina muslimska vänner, och de sa till mig att de gav support till Hamas?

Du förstår poängen, Inga kända muslimer med autoritet, influencers eller liknande. Eller länder med majoritetsbefolkningen som är muslimer, Tar avstånd från Hamas.

Nu skrev personen alla muslimer. Personen skrev inte auktoriteter mm. Jag har tyvärr inte förmågan att läsa någons tankar.
Citera
2023-11-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hongkongfot
Så om jag förstått rätt…

Palestina fick ett demokratiskt val.
De valde terrorgruppen Hamas.
Hamas lade ner demokratiska valet.
Landet blev (mer) ruinerad under Hamas.
Hamas attackerar Israel (för att dra uppmärksamheten ifrån interna problem eller för att de är fanatiker? Bägge?)
Israel försvarar sig.

Hur kan man ens tycka synd om folket som röstade fram en terrorgrupp?

Fuck around, find out.
Precis så!
Samt att sossarna i Sverige erkände Palestina som en egen stat.
Samt att man skickat ner miljarder svenska skattekronor i något de kallade ”utvecklingsbidrag” de pengarna gick till utveckling och utbyggnad av Hamas tunnelsystem under Gaza, sedan har ju Hamas en massa coola pickuper och jeepar, uniformer och vapen med.

De pengarna skulle gått till bla vattenavsaltningsanläggningar, man började bygga en men fick lägga ner bygget då rören stals ständigt. Palestinierna har i stort sett inte något för att vara självförsörjande. Likt gökungar sitter de på röven med öppen mun och gapar om att bli matade.
Citera
2023-11-04, 10:35
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Anledningen är att dessa länder är korrupta såtillvida att de får pengar från USA, som i sin tur är det land som säkerställer sionisternas existens.

Men från Palestina dyker det upp heroiska män som krossar judesvinen. Länge leve Hamas.

Påståendet var att inga länder med muslimsk majoritet tar avstånd från Hamas. Påståendet är en uppenbar lögn.

Jag håller inte med dig om något i ditt andra stycke och ser fram mot att Hamas knäcks och blir en lika bortglömd företeelse som så många f.d. terroristorganisationer som bara de särskilt intresserade minns. Hur många av skribenterna här känner till PFLP, PFLP-GC, Svarta September och liknande organisationer? Få skulle jag tro. Jag ser fram mot att Hamas namn fogas till den listan av bortglömda, impotenta spillror till terroristorgansationer - bortglömda av de flesta, föraktade av de få som minns dem.
Citera
2023-11-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu skrev personen alla muslimer. Personen skrev inte auktoriteter mm. Jag har tyvärr inte förmågan att läsa någons tankar.
Sedan kan man tänka lite själv, men viljan finns helt enkelt inte, inte hela tiden försöka vända saker och ting till sin egna desinformations agenda.

Men det är ändå rätt roande att följa den muslimska propaganda maskinen och desinformationen som basuneras ut, till ingen nytta för människorna nere i Gaza.
Många rubelsamlare i trådarna nu, riktig kul att se det idoga arbetet.
Citera
2023-11-04, 10:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
God morgon till alla muslimer i propaganda maskinen, skall bli en intressant dag och se vad det blir för desinformationskampanjer idag! Jobba hårt så skall nog rubelsamlingen öka!
Får vi se då: igår var det utklädda knarkare som utförde attacken den 7:e oktober 2023, absolut inte Hamas, nej nej det var knarkande ungdomar som var utklädda till Hamas, och Hamas i sin tur var ju en produkt som Israel skapat, igår var en riktigt roande dag, skrattade mig harmynt.
Får vi se vad propaganda maskinen kan hitta på idag, kanske att Iran är en vapensupermakt som kan jämna Israel med marken på 3 minuter samt den amerikanska flottan, man kanske även kastar in lite Hisbolah elit styrkor?!?!
Jaja vi hoppas att dagen blir lika roande som igår!
Hur har det gått i Gaza i natt? Många döda Hamas? Har israelerna tagit hela Gaza city nu? Någon som har en kort sammanställning?
Tror du att debatten här är koordinerad på nåt sätt, eller? Är du fläng? Eller, vad fattas dig?

Vad ska man göra med de här trådarna om vår tids viktigaste händelser — det är frågan. Om man går tillbaka kanske 8-10 år i tiden och tittar på trådarna då så såg det alltså inte ut så här. Så mycket kan jag säga. I dag är det sida upp och sida ned med inlägg som hånar och attackerar varandra typ på nivån "du är muslim", "du är en fitta", "horunge", "Abdullah", "stick härifrån, vatnik". "Desinformation". "Troll". Oläsligt och rätt obegripligt att det är tillåtet. En separat chatt-tråd typ Battle Royale kunde kanske vara nåt.
Citera
2023-11-04, 10:45
Medlem
Citat:
Tack för info. Jag förvånas inte alls över om Hamas skulle ägna sig åt detta beteende eftersom Hamas inte har någon respekt för några som helst krigslagar, men jag har aldrig sett belägg för det i denna eller tidigare konflikter så det där var intressant.

Korkat av IDF att inte skaka fram någon bevisning för att det skett i denna konflikt och i all synnerhet i detta fall. Jag tror nämligen inte att vi hört det sista om denna sak. Det var redan upprörd stämning i Europa och den västra hemisfären efter bombningarna av flyktinglägret och det här lär inte bli mer muntert. Det värsta för svensk del är att det används för att splittra väst.

Jag ska lägga till att Israel har ett problem, vare sig de gör rätt eller fel, så torskar de troligen informationskriget på sikt. Det även om USA är deras viktigaste publik. När X antal palestinier har dött och eller USAs befolkning ser tillräckligt många döda. Så kommer pressen från USA bli hård. Så Israel försöker troligen så snabbt som möjligt stärka sin position i Gaza så en vapenvila inte bli negativ för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in