Citat:
Ursprungligen postat av
Jagduvidom
Ja det är jag i min frustration. Du har helt rätt.
Men när jag är lugn och saklig är vad jag vill endast fred. Förhandlingar är det som behövs nu. Hamas måste släppa gisslan och Hamas ledningen ska gripas.
Man bör sluta bomba. Det räcker med blockaden för fan. Ren ondska av Israel som helt skiter i vad USA FN eller omvärlden säger. Tragiskt att folk här inne fortfarande hejar på när man få se bilder som är så brutala att man mår illa.
Hamas ledning bor på lyxhotell i Qatar, innan den här attacken betraktades Hamas av de andra radikala islamistiska organisationer som förrädare eftersom Israel bidrog till att skapa Hamas, eftersom man ville splittra palestinier och Arafats rörelse Fatah som styr på Västbanken, där också Palestinas president finns.
Netanyahu ville inte förhandla om en tvåstatslösning med den erkände av omvärlden Abbas därför behövde man en radikal terrororganisation som Hamas som motpart med vilken man behövde inte förhandla.
Och under tiden kunde Israel bygga nya judiska bosättningar på ockuperad palestinsk mark.
Hamas rörelsen som tog emot pengar från Israel betraktades av de flesta araber som förrädare, tills nu... nu är de tvungna att erkänna de och stödja de.
De andra terrororganisationer är avundsjuka och förbannade ,då ingen annan terrororganisation har lyckats tillfoga Israel sådan skada.
Nu kommer Hamas få hundratals miljoner dollar i bidrag från shejker och vanliga araber och alla de föräldralösa pojkar kommer ansluta sig till Hamas.
Deras organisation kommer växa.