2023-11-04, 19:04
Medlem
nickeh84s avatar
Kan man försvara att bomba en FN-skola och oskyldiga barn?
Citera
2023-11-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du vet om att israels ekonomi är som Sveriges ungefär.
Vem fan skall betala för allt detta.

Det skrev jag ju. Avgifter för fast-track, avgifter för att ha restauranger och butiker i anslutning till säkerhetskontrollerna, reklam etc. Ytterst blir de palestinierna eller deras bidragsfinansiärer som får stå för kostnaderna.

För israeliska skattebetalare bllr det en bra affär. Kostnaderna för Iron Dome minskar ordentligt om IDF slipper skjuta ner raketer från Hamas, slipper röja upp från raketer som slår ner och slipper avbryta sina arbeten för att söka skydd från raketer.
Citera
2023-11-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84

Bara om man kommer från Polen och inte har något samvete och begått/er allvarliga brott som leder till fängelse utan att sota för det, det vill säga ingen mindre än Benjamin Netanyahu Mileikowsky.
Citera
2023-11-04, 19:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Nej bara Israel gör det idag. Blinken utrycker oro nu angående civila och barn. Det blir mer och mer spänt mot Erdogan med såg jag.
Citera
2023-11-04, 19:16
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Ja det är jag i min frustration. Du har helt rätt.

Men när jag är lugn och saklig är vad jag vill endast fred. Förhandlingar är det som behövs nu. Hamas måste släppa gisslan och Hamas ledningen ska gripas.
Man bör sluta bomba. Det räcker med blockaden för fan. Ren ondska av Israel som helt skiter i vad USA FN eller omvärlden säger. Tragiskt att folk här inne fortfarande hejar på när man få se bilder som är så brutala att man mår illa.

Hamas ledning bor på lyxhotell i Qatar, innan den här attacken betraktades Hamas av de andra radikala islamistiska organisationer som förrädare eftersom Israel bidrog till att skapa Hamas, eftersom man ville splittra palestinier och Arafats rörelse Fatah som styr på Västbanken, där också Palestinas president finns.

Netanyahu ville inte förhandla om en tvåstatslösning med den erkände av omvärlden Abbas därför behövde man en radikal terrororganisation som Hamas som motpart med vilken man behövde inte förhandla.
Och under tiden kunde Israel bygga nya judiska bosättningar på ockuperad palestinsk mark.

Hamas rörelsen som tog emot pengar från Israel betraktades av de flesta araber som förrädare, tills nu... nu är de tvungna att erkänna de och stödja de.
De andra terrororganisationer är avundsjuka och förbannade ,då ingen annan terrororganisation har lyckats tillfoga Israel sådan skada.
Nu kommer Hamas få hundratals miljoner dollar i bidrag från shejker och vanliga araber och alla de föräldralösa pojkar kommer ansluta sig till Hamas.
Deras organisation kommer växa.
Citera
2023-11-04, 19:17
Medlem
Hamas dödade 5 sionistiska soldater tidigare idag.
Citera
2023-11-04, 19:19
Medlem
baggebo1s avatar
Ny stridsfilm från Hamas:

https://twitter.com/IranObserver0/st...57321083912403
Citera
2023-11-04, 19:25
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
TV4 Nyheternas sänding ikväll är i det närmaste en perfekt propagandafilm från Hamas.
Citera
2023-11-04, 19:27
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Juden kan fortsätta vandra som den alltid har gjort. Judar och zigenare. Vandrande folk med hokuspokus för sig. Judar suger blodet ur nyfödda pojk penisar. Judar dödade Jesus Judar är raistser på en nivå dom flesta inte förstår. Judar ser ju som bättre än allt och alla. Judar är ubermench och vi andra är undermench. Vita väst nissar är nyttiga idioter för juden.

Så som gazas behandlas vill judarna göra med hela världen.

”Detta har jag sagt er för att ni inte skall komma på fall. De skall utesluta er ur synagogorna, ja, den tid kommer då den som dödar er tror sig bära fram ett offer åt Gud.” (Johannes 16:16)

Jesus pratar här om judarna och avrundar det med att dom gör det för att de INTE lärt känna Fadern. Vilket beskriver både ortodoxa judar OCH sionistiska sekulära sådana. Så ja, jag känner till vad du försöker säga.

Btw. Kristna sionister är falska kristna, vilka det finns i mängder.
Citera
2023-11-04, 19:27
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Nej det kan man inte. Bara Israel.
Citera
2023-11-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Nej det kan man inte. Bara Israel.

Alla människor försvarar Israels kamp mot den islamiska terrorismen.
Citera
2023-11-04, 19:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Israel kommer troligen att skylla på Hamas som vanligt.

Jag tror vi eventuellt börjar se slutet för omvärldens tålamod kring Israels agerande.
I många år så har många kritiker till Israels agerande riskerat att bli kallade för antisemiter oavsett hur saklig kritiken har varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in