2023-10-27, 18:38
Medlem
DeletedUsers avatar
Efter att ha hållit på med onlinedejting ett tag så har jag det mest radikala helvete att bevittna. Det är numera inte möjligt att komma i kontakt med till synes vettiga människor med bra prioriteringar via dejtingplattformer ( detta gäller precis lika mycket män som kvinnor). Gemene människor på Flashback verkar tro att det bara är någonting som drabbar männen och att det är hos kvinnorna felet ligger men det omvända gäller precis lika mycket.
Ta Badoo som exempel, de flesta konversationer via den appen börjar med vanliga konversationsöppnare för att sedan gå över till sexulla meddelanden som mannen skriver i syfte att bli upp kåtad för att sedan fråga om bilder ( något som gjort att jag inte använder appen).
Ta Tinder som exempel, den appen kryllar av oseriösa användare som inte ens klarar av att skriva en normal mening till sina matcher eller ens använda normala bilder utan att blanda in en massa fjantbilder på sig själva t.e.x festbilder eller kort med konstiga ansiktsuttryck.
Ta Hinge som exempel, detta ska vara en seriös dejtingapp men där förekommer det ofta att konversationerna dör ut och ingen är intresserad av ett genuint utbyte.
Jag blev utbjuden av två användare via den appen senaste gången men tackade nej till båda på grund utav personerna har en vilja träffa attityd istället för en vilja lära känna attityd ( något som skapar stora problem). Allting handlar om vad hanarna kan få ut av en istället för vad de själva har att erbjuda. Så marknaden är förstörd på grund utav båda könen.
Hur ska man förhålla sig till detta?
Citera
2023-10-27, 18:41
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Efter att ha hållit på med onlinedejting ett tag så har jag det mest radikala helvete att bevittna. Det är numera inte möjligt att komma i kontakt med till synes vettiga människor med bra prioriteringar via dejtingplattformer ( detta gäller precis lika mycket män som kvinnor). Gemene människor på Flashback verkar tro att det bara är någonting som drabbar männen och att det är hos kvinnorna felet ligger men det omvända gäller precis lika mycket.
Ta Badoo som exempel, de flesta konversationer via den appen börjar med vanliga konversationsöppnare för att sedan gå över till sexulla meddelanden som mannen skriver i syfte att bli upp kåtad för att sedan fråga om bilder ( något som gjort att jag inte använder appen).
Ta Tinder som exempel, den appen kryllar av oseriösa användare som inte ens klarar av att skriva en normal mening till sina matcher eller ens använda normala bilder utan att blanda in en massa fjantbilder på sig själva t.e.x festbilder eller kort med konstiga ansiktsuttryck.
Ta Hinge som exempel, detta ska vara en seriös dejtingapp men där förekommer det ofta att konversationerna dör ut och ingen är intresserad av ett genuint utbyte.
Jag blev utbjuden av två användare via den appen senaste gången men tackade nej till båda på grund utav personerna har en vilja träffa attityd istället för en vilja lära känna attityd ( något som skapar stora problem). Allting handlar om vad hanarna kan få ut av en istället för vad de själva har att erbjuda. Så marknaden är förstörd på grund utav båda könen.
Det fetstilta visar bara att det inte spelar någon roll vad vi män än gör.

Skriver vi oskyldigt "hej" och "vad gör du" för att sedan föreslå fika någonstans klockan 19:00 så blir ni tröttnade för att killen är så tråkig...

Hur vill ni ha det?
Citera
2023-10-27, 18:46
Medlem
Citat:

Att de har en 'vilja-träffa'-attityd ska nog tolkas som att de inte vill slösa tid på att spendera väldigt mycket tid med någon som kanske egentligen bara vill ha lite uppmärksamhet och tidsfördriv.
Citera
2023-10-27, 18:50
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det fetstilta visar bara att det inte spelar någon roll vad vi män än gör.

Skriver vi oskyldigt "hej" och "vad gör du" för att sedan föreslå fika någonstans klockan 19:00 så blir ni tröttnade för att killen är så tråkig...

Hur vill ni ha det?

Problemet är att folk inte vågar eller klarar av att vara trevliga nuförtiden utan konversationen genomsyras av en "jag är inte så intresserad attityd men vill du ses ändå" attityd. Ni ska bete er neutralt men trevligt.
Citera
2023-10-27, 18:52
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Problemet är att folk inte vågar eller klarar av att vara trevliga nuförtiden utan konversationen genomsyras av en "jag är inte så intresserad attityd men vill du ses ändå" attityd. Ni ska bete er neutralt men trevligt.
Tjejer gillar inte snälla trevliga killar
Citera
2023-10-27, 18:54
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Hej jag tycker samma. Ska vi träffas o ligga kanske jag är snäll, har rätt liten penis dock men annars är jag fin o go

Allt mellan 12- 18 funkar men du är ett bra exempel på den ointresserade kategorin som utgör majoriteten.
Citera
2023-10-27, 18:57
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Allt mellan 12- 18 funkar men du är ett bra exempel på den ointresserade kategorin som utgör majoriteten.
På vilket sätt tillhör jag den ointresserade kategorin? Vilka kriterier är det?
Citera
2023-10-27, 18:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Att de har en 'vilja-träffa'-attityd ska nog tolkas som att de inte vill slösa tid på att spendera väldigt mycket tid med någon som kanske egentligen bara vill ha lite uppmärksamhet och tidsfördriv.

Exakt och det är det som är problemet. Hade det varit sexappar och liknande så funkar det men annars så vill man ha mer stil på användarna på vanliga plattformar. De är de själva som signalerar att de bara vill ha tidsfördriv.
Citera
2023-10-27, 18:58
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Tjejer gillar inte snälla trevliga killar

Jag gillar det men män kanske inte gillar vänliga tjejer.
Citera
2023-10-27, 19:00
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
På vilket sätt tillhör jag den ointresserade kategorin? Vilka kriterier är det?

Den kategorin bryr sig om vad kvinnan har att tillföra så som sex istället för att vilja bekanta sig med henne. Sexuella indikationer är den främsta kriterien.
Citera
2023-10-27, 19:01
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Bara losers som använder appar så det är inte så konstigt. (Finns undantag) Prova prata med någon du tycker är intressant irl.
Citera
2023-10-27, 19:02
Medlem
SmegmaFris avatar
Hur ser du ut i ansiktet och kropp?
För det är knappast något större problem för en trevlig kvinna att hitta en vettig partner vare sig på en dejtingapp eller i verkligheten.
Förutom om du är ett psykfall då förstås. Dom är singla av en anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in