Citat:
Ursprungligen postat av
IVidere
Så då gör det inget eftersom det är 2014-2024 avtalet som gäller. Endast 23 av 31 medlemsländer klarar alltså målet på 2 % sista året i avtalet. Vet inte varför man försvarar detta då det är viktiga pengar till NATO.
Dock är vad narrativet varit att NATO-länderna inte betalar, men avtalet berättar att det är vid först vid DETTA årets slut som man ska uppfylla dessa två procent.
Vet inte ens vad försvara betyder här och med tanke på avtalen är vad de är.
Och det är först 2025 som det ens existerar en poäng.
SÅ varför har donalds ljugit sedan 2016 om detta för?(Och med tanken att det är först detta år man ska uppfylla 2%.)
Älskar när någon som du inte tänker efter och inbillar sig den säger något.
Samtidigt blir det komiskt att hört detta sedan 2016 och om de hemska länderna som inte har betalar sin del av militären, och att det
inte ens än är ett existerande argument för något.
Men var inte ledsen, snart så är det inte en lögn längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Det finns en skrivning om att alla medlemmar ska lägga minst 2% , men , det finns ingen konsekvens om man inte gör det.
Bra att det tas upp till debatt.
Dock den mest intressanta delen är att de ljugit om detta sedan 2016, och inte ens än har vi nått datumet som det ska vara 2%.
Undrar om de vet själv varför de ljugit så länge, jag misstänker de inte har en susning och att de bara upprepar vad sekten berättar för dom att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
PumpDump2
Jag har lyssnat en del på amerikanska podcast inför valet och det börjar bli allt mer vanligt att både repuplikaner samt demokrater är skeptiska till Nato.
Tror dom flesta amerikaner, civila likväl dom med makt, har tröttnat på att leka världspolis.
Man ska komma ihåg att USA var neutralt som Sverige i andra världskriget tills dagen de själva blev attackerade.
NATO har ingen betydelse för att USA har
IBLAND agerat världspolis.
För NATO är en
försvarspakt och inget annat.
Sen vet jag inte vad vi ska göra med ointelligenta människor i USA som inte fattar NATO´s betydelse för fred och stabilitet.