Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Bevis och bevis. De anser han köpt sex enbart baserat på att han tog ut 1000 kr i bankomat en stund innan. När jag läste FUP kunde jag inte se något mer än det. Han kunde nekat in i kaklet. Han hade inte fått varken hårdare eller mjukare straff om han nekat. Han kan alltså bara vinna på att inte göra polisens arbete.
Nu gjorde klantskallen polisens och åklagarens arbete enkelt och fick ingenting för det.
100%
Polisen som spanade på massagestudion kände igen honom och noterade tidpunkt för när han kom(!) och lämnade.
Polisen fick under razzian tillgång till handskrivna anteckningar gällande personalkostnader, inkomster på massage, namn på massör etc.
Massagestudion förde inte kundregister, men polisen kunde via handskrivna anteckningarna utreda om kunden köpt enbart massage, eller andra ”tilläggstjänster”.
NW ankom runt lunch, och ända kunden som inte köpte (eller fick köpa) tilläggstjänster antecknades senare på kvällen.
Via bankutdrag så såg utredarna att NW hade båda swishat för massage, och dessutom gjort bankomat-uttag några minuter innan, på 1000kr.
Hade NW varit smart, så hade han nekat för sexköp, och hävdat att han var osäker på om massagestudion tog Swish/kort, därför hade han säkrat upp sig med lite cash.
När han kom in i receptionen, så såg han att han visst fick betala med Swish, och gjorde så.
1000 kronorna hade han fortfarande på fickan då han lämnade massagen, och brände de sedan på krogen.
”jag kan inte förstå varför ägaren har gjort felanteckning om mig efter mitt besök. Jag köpte hälsomassage på ungefär en timme, och inget annat. Kanske hon sparade personalkostnader på att felregistrera mitt besök?”
”Vadå, tror ni mer på en hormammas handskrivna budget, än på mig? Det får ni gärna ta i rätten. Hejdå”.
Obeskrivlig klantigt att erkänna med så svaga indicier.