2023-10-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Då kommer jag o tänka på Running in the family ...Level 42... Guden Mark King

https://www.youtube.com/watch?v=x4m41bBPJvA
Ash bra referens där!
Citera
2023-10-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Ingen direktsändning på TV4 den här gången där Strömstedt lurar en kollega att prata ut?
Varför ska detta vara en så stor grej så fort det är en "kändis"?
Sex säljs och köps hela tiden, även när media inte fått tips om någon kändis.
Men hur tröga är ni! 😂

För femtielfte gången - Paolo bokade SJÄLV intervju för han ville prata ut om hur synd det är om honom.

Och det var bandat, inte direktsändning.
Citera
2023-10-27, 19:27
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Så om jag uppfattat FUPen rätt så gjordes köpet i början av januari-22, någon vecka senare slog polisen till mot massagesalongen o efter det har flera personer åtalats under 2022-2023. Nu va det Niklas tur o han blev meddelad misstanke om brott 10/10. Han måste ju insett ganska kort efter tillslaget i Jan-22 o folk började åtalas att han skulle åka dit tids nog?! Så frågan är ju när han berättade för familjen om sitt äventyr?! Han träffade ny flickvän hösten-22 o enligt henne va han en fantastisk underbar man, för att sedan göra slut några månader senare… o han slutade plötsligt på radion i april-22… Han har ju hållt ovanligt låg profil o inte synts mycket alls på resten av familjen Ws sociala medier sista året…
Känslan blir ju att dom vetat om detta o att dom inte fått veta det nyligen. Men o andra sidan hur i helvete kan P döpa sin nya show till Happy Ending OM hon redan visste om att detta skulle komma?!
Så många frågor…

Jag tycker det lutar åt att Pernilla gjort ett väl övervägt genidrag. Hon måste ha vetat länge vad brorsan gjort. Hon har förstått det kommer komma fram så småningom. Det är fanimej det bästa jag hört att hon nu kallar sin show Happy Ending.

Hon kan lyckas skoja bort snedsteget och dränka framtida nätdiskussioner om brorsan med namnet på sin show. Well played, Pernilla. Well played.
Citera
2023-10-27, 19:28
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har ingen koll på NWs karriär, men lär väl inte bli fler barnprogram ivf. Minsta kan kan förvänta sig givet landets syn på sexköp.
Näe kanske blir onlyfans med goat angela white?
Citera
2023-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Bevis och bevis. De anser han köpt sex enbart baserat på att han tog ut 1000 kr i bankomat en stund innan. När jag läste FUP kunde jag inte se något mer än det. Han kunde nekat in i kaklet. Han hade inte fått varken hårdare eller mjukare straff om han nekat. Han kan alltså bara vinna på att inte göra polisens arbete.

Nu gjorde klantskallen polisens och åklagarens arbete enkelt och fick ingenting för det.
100%

Polisen som spanade på massagestudion kände igen honom och noterade tidpunkt för när han kom(!) och lämnade.
Polisen fick under razzian tillgång till handskrivna anteckningar gällande personalkostnader, inkomster på massage, namn på massör etc.
Massagestudion förde inte kundregister, men polisen kunde via handskrivna anteckningarna utreda om kunden köpt enbart massage, eller andra ”tilläggstjänster”.
NW ankom runt lunch, och ända kunden som inte köpte (eller fick köpa) tilläggstjänster antecknades senare på kvällen.
Via bankutdrag så såg utredarna att NW hade båda swishat för massage, och dessutom gjort bankomat-uttag några minuter innan, på 1000kr.

Hade NW varit smart, så hade han nekat för sexköp, och hävdat att han var osäker på om massagestudion tog Swish/kort, därför hade han säkrat upp sig med lite cash.
När han kom in i receptionen, så såg han att han visst fick betala med Swish, och gjorde så.
1000 kronorna hade han fortfarande på fickan då han lämnade massagen, och brände de sedan på krogen.

”jag kan inte förstå varför ägaren har gjort felanteckning om mig efter mitt besök. Jag köpte hälsomassage på ungefär en timme, och inget annat. Kanske hon sparade personalkostnader på att felregistrera mitt besök?”

”Vadå, tror ni mer på en hormammas handskrivna budget, än på mig? Det får ni gärna ta i rätten. Hejdå”.

Obeskrivlig klantigt att erkänna med så svaga indicier.
Citera
2023-10-27, 19:41
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Så om jag uppfattat FUPen rätt så gjordes köpet i början av januari-22, någon vecka senare slog polisen till mot massagesalongen o efter det har flera personer åtalats under 2022-2023. Nu va det Niklas tur o han blev meddelad misstanke om brott 10/10. Han måste ju insett ganska kort efter tillslaget i Jan-22 o folk började åtalas att han skulle åka dit tids nog?! Så frågan är ju när han berättade för familjen om sitt äventyr?! Han träffade ny flickvän hösten-22 o enligt henne va han en fantastisk underbar man, för att sedan göra slut några månader senare… o han slutade plötsligt på radion i april-22…

Man kan ju fråga sig om sexköpet var orsaken till att han slutade på NRJ, officellt handlade om att:

"den nya ledningen och jag olika åsikter som gör att jag inte kan stå för innehållet längre" (jag=NW)

eller var det så att NW sade upp sig i tid eftersom han visste att sexköpet ändå skulle leda till hans avsked. NW sade upp sig i jan -22, men han hade 3 månaders uppsägningstid. Förekom NW överhuvudtaget i radion efter att han hade sagt upp sig i januari förra året ?

NW träffade Fitness-Rebecca i oktober -22. Det tog slut i mars i år.

Kände Fitness-Rebecca till Niclas handtralla på Armfeldtsgatan 12 ?

Fick Niclas en gratis handtralla av Fitness-Rebecca ?
Citera
2023-10-27, 19:47
Medlem
Om thaimassösen väljer att ge mig sitt samtycke gratis, och jag accepterar att ha sex med henne, och jag sedan efter akten råkar tappa 1000 kr på golvet när jag går hem, det kan de väl ändå inte ha några invändningar emot
Citera
2023-10-27, 19:50
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
,
Jag ser det mer reflexmässigt hur jag reagerat i hans ställe. Jag hade blånekat. Innan dess hade jag försökt vara anonym, polisen skall inte kunna identifiera personer som fått massage och avrunkning.

Avrunkning är inte mycket att hänga upp sig på, ingår inget våld.

Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Var det inte thaitantens bokföring som avslöjade honom?

Läste FUP och så som jag förstår det hade man bara följande: Span har sett honom gå in i salongen. Han har tagit ut 1 000kr kontant strax innan han gick dit. Hon som masserat har gjort en notering att hon inte ska ha betalt för massagen. Tydligen så fungerade det så att om tjejerna tog betalt för en sexuell tjänst så fick de inte ta del av pengarna för själva massagen. Väldigt luddigt kan jag tycka, och väldigt tveksamt om det hade hållt i rätten om han inte erkänt.
Men jag kan ha missförstått något.
Senast redigerad av herrcarlsson 2023-10-27 kl. 20:04.
Citera
2023-10-27, 19:54
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Så om jag uppfattat FUPen rätt så gjordes köpet i början av januari-22, någon vecka senare slog polisen till mot massagesalongen o efter det har flera personer åtalats under 2022-2023. Nu va det Niklas tur o han blev meddelad misstanke om brott 10/10. Han måste ju insett ganska kort efter tillslaget i Jan-22 o folk började åtalas att han skulle åka dit tids nog?! Så frågan är ju när han berättade för familjen om sitt äventyr?! Han träffade ny flickvän hösten-22 o enligt henne va han en fantastisk underbar man, för att sedan göra slut några månader senare… o han slutade plötsligt på radion i april-22… Han har ju hållt ovanligt låg profil o inte synts mycket alls på resten av familjen Ws sociala medier sista året…
Känslan blir ju att dom vetat om detta o att dom inte fått veta det nyligen. Men o andra sidan hur i helvete kan P döpa sin nya show till Happy Ending OM hon redan visste om att detta skulle komma?!
Så många frågor…

Precis, jag tror som du att han fick reda på av polisen ganska tidigt att han skulle komma att förhöras om händelsen framöver. Därför kände han sig nog skyldig att berätta för familjen och arbetsgivaren så snart som möjligt vad som hade hänt för han visste ju inte riktigt när förhöret skulle komma utan bara att det skulle komma. Detta gjorde förstås både flickvännen och arbetsgivaren skraja med tanke på vad som hände Paolo så de avslutade relationerna med honom.

Varför tog det sådan tid innan åtalet kom frågas det i tråden. Om vi ser på vanliga brottsmål så tar de också tid att utreda och vissa mål kommer inte upp i tingsrätten förrän flera år efter det att händelsen har skett vilket är förödande i grunden eftersom många både vittnen och offer har börjat glömma detaljer vid den tiden och då är det förstås svårare att fälla buset. De tilltalade och deras advokater älskar förstås detta för då vet de att man inte kan fälla de tilltalade.

Tittar vi på sådana här sexköpsmål så tar det förstås tid att kartlägga kundkontakter, kolla banköverföringar osv under en längre period. Man tittar ju inte bara på den aktuella dagen som man förleds att tro om man läser artiklarna i medierna, utan man vill ju se om det hela följer ett mönster och om det har skett liknande sexköp flera gånger under en längre period eller om det var en engångshändelse.

En sak att komma ihåg: I vårt rättssystem tillämpas fri bevisning och det ser vi i det här fallet med NW.... Jag kommenterar inte detta vidare utan det har ni ju redan kommenterat i tråden.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-10-27 kl. 19:57.
Citera
2023-10-27, 19:59
Medlem
Vem bryr sig köpa sex är väl som att köpa ett flak öl av en kines? Släkten har väl kapital, så han behöver väl inte gör något mer i livet. Kanske skönt för honom?
Citera
2023-10-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Vem bryr sig köpa sex är väl som att köpa ett flak öl av en kines? Släkten har väl kapital, så han behöver väl inte gör något mer i livet. Kanske skönt för honom?

Förtidspensionär kanske! Han är ju ändå 58år!
Citera
2023-10-27, 20:06
Medlem
Citat:
Förtidspensionär kanske! Han är ju ändå 58år!

Ja, finns nog mer pengar att köpa flickor för. Lev nu Niklas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in