Citat:
Ursprungligen postat av
Spritsson
Vidrigt att försöka bagatellisera de stackars människor som tvingas in i prostition och sexslaveri.
Anonyma utnyttjade unga tjejer som mot betalning tvingas utföra förnedrande sexaktiviteter med män som hänsynslöst utnyttjar deras utsatthet.
Ett stort hyckleri när Pernilla Whalgren och Niclas Whalgrens ex sätter sig i en stor podd och plockar ner exempelvis Paolo Roberto men håller käften om kändisen Niclas.
Pernilla Whalgren har till och med den vidriga smaken att sätta upp en show som heter Happy Ending. Humor?
Det är en skam att Sveriges journalistkår inte ifrågasätter. Skäms på er.
Niclas är en torsk och horbock och ytterligare en kändis som låter sin kåthet ta sig rätten att utnyttja någon för att få sexuell tillfredställelse.
Ett jävla as som stöttar den vidriga människohandeln och samhällets baksida.
Självklart bagatelliserar jag inte några som hamnat inom trafficking men som du säkert förstår är det extremfallen och har ingenting med sexköp generellt att göra. De flesta gör det av fri vilja.
Det är inget övergrepp att köpa sex i sig självt. Sexköpslagen är förövrigt en enormt dålig lag som bara bygger på sexualmoral och ideologi och inte på något verkligt.
Dom flesta som säljer sex tjänar mer än vad dom flesta bara kan drömma om. Koncentrera dig istället på dom som faktiskt gör det under tvång och som på allvar på utnyttjade.
Och ang det osmakliga i att sätta upp en show med samma namn. Är det ens något hon visste om då? Troligtvis men inte helt säkert och gör hon det som en rolig grej så ja ok, det finns väl värre saker att skämta om. Det här med sex på lite okonventionella sätt är ju inte något som alla tycker är lika fasansfullt och skandalöst. En del har ju lite mer avspänd inställning.
Podden du nämner lyssnade jag förövrigt på och jag tycker det mest var hennes kollega som var rätt hysterisk medan hon själv inte verkade tycka att det nödvändigtvis var det värsta om kunde hända.
Förövrigt fattar jag inte på vilket sätt det är så hemskt att vara ”horbock” att man tycker att tidningarna inte borde skriva om något annat än det här. Ni vill bara ha mer skvallerjournalistik.