2023-10-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
En nyare tråd med över 2.000.000 visningar på Flashback slår 10.000 mrkoll.

Det mystiska är att media tiger. Utsatta sexarbetare från Thailand får tåla en torsk från Whalgrens nöjesfabrik utan större rubriker.

Pust...hela tråden är baserad på att media gick ut med artikeln "Svensk nöjesprofil åtalas för sexköp". Utan media hade ingen här vetat det minsta om detta. Utan media hade du knappt vetat om att det pågår ett krig i Ukraina
Citera
2023-10-31, 14:06
Medlem
Att man som kändis ens går in på dessa skumma thaimassageställen, finns flera i min stad men jag skulle vara rädd att nån såg mig gå in där, och då är jag en nolla ingen bryr sig om
Citera
2023-10-31, 15:09
Medlem
SveaBunkerns avatar
FÖRUNDERSÖKNINGSPROTOKOLL:

https://web.archive.org/web/20231031...sprotokoll.pdf

Stämningsansökan (Stockholms tingsrätt B 16363-23 / 2023-10-25):

https://web.archive.org/web/20231031...ngsansokan.pdf

Citat:
Tilltalade
Niclas Hans Ivar Wahlgren (19650708-****)
Företräds av Mikael Gonzalez.

Ansvarsyrkanden m.m.

KÖP AV SEXUELL TJÄNST
5000-K1082969-23

Niclas Wahlgren har skaffat sig en tillfällig sexuell förbindelse mot ersättning. Det hände den 12 januari 2022 på Armfeltsgatan 14, Stockholm, Stockholms stad.

Niclas Wahlgren begick gärningen med uppsåt.

Lagrum: 6 kap 11 § brottsbalken i sin lydelse före 1 augusti 2022

Bevisning

1. Den tilltalades egna uppgifter (förundersökningsprotokoll s. 70-79). Den tilltalade erkänner brott.

2. Stockholms tingsrätts dom i mål B 826-22 (förundersökningsprotokoll s. 7-21) för att bevisa att det har sålts sexuella tjänster på den aktuella adressen som den tilltalade besökt, samt för att bevisa hur bokföringen avseende sexuella tjänster gått till.

3. Karta samt uppgifter om den tilltalades bankomatuttag (förundersökningsprotokoll s. 25, 27, 36 och 41) för att bevisa att den tilltalade gjort ett kontantuttag i nära anslutning till brottsplatsen den aktuella dagen.

4. Uppgifter om swishnummer till massagesalongen, kontoutdrag avseende den tilltalade, prislista på massagesalongen samt redogörelse för hur salongens bokföring sker och salongens bokföring den aktuella dagen (förundersökningsprotokoll s. 29-30, 32-34 och 36) för att bevisa att den tilltalade besökt salongen den aktuella dagen, betalat 400 kr via swish och att den tilltalade har köpt en sexuell tjänst i samband med massage som betalades kontant.
Citera
2023-10-31, 16:11
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern

]

Massage med Happy End för 400kr. Det var billigt minsann. Antar att Niclas var stammis på Armfeldtsgatan 12. Det blev nog en Handtralla i veckan minst.
Citera
2023-10-31, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Thai-salong behöver inte alltid betyda bordell, men man får mer kroppsnära massage där
jämfört med standard svensk "Carinas Massage & Friskvård" det vet alla män.

Polisen bevakar även thai-salonger i mindre kommuner. I min hemstad stängde polisen en thaisalong där unga thai tjejer hade blaskat med olja för att sen erbjuda handtralla, det stod i lokaltidningen. Det var nog många män som i likhet med Niclas fick sitta i polishuset och prata ut. Dvs. vanliga skötsamma svenska män med ordnade förhållanden, samtidigt som invandrade gangsters fortsätter att spränga och våldta, vilket även det sker utanför storstäderna.

Handtralla på Thaisalong är ett harmlöst brott, tycker uppriktigt sagt synd om både Niclas och Paolo.

Kling & Klang däremot är säkert såå stolta över att ha lyckats haffa dessa två brottslingar, samtidigt som de kissar på sig när de ska på utryckning till Tensta och Rinkeby.

Vet inte hur man kan tycka synd om dom, dom har ju innan detta stått och sagt dom är för femenism, är emot att kvinnor utnyttjas osv.

Hadde varit en helt annan sak om nåt självutnämnt gubbäckel som var "öppen " med sexköp, hade åkt fast.

Nu blir det så jävla falskt på nåt vis.
Niklas wahlgren har väl inte på något sätt setts som en dålig person eller som skulle kunna köpa sex.

Rätt åt dom tycker jag.
Citera
2023-10-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern

https://web.archive.org/web/20231031...ngsansokan.pdf

Hur vet dom att han köpt sex om han inte hade erkänt det?
För att dom ska bevisa det måste dom väl princip ha kameror i rummet.
Citera
2023-10-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Hur vet dom att han köpt sex om han inte hade erkänt det?
För att dom ska bevisa det måste dom väl princip ha kameror i rummet.
Han var ju så dum så han erkände. Förhöret finns någon sida bakåt.
Citera
2023-10-31, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Vet inte hur man kan tycka synd om dom, dom har ju innan detta stått och sagt dom är för femenism, är emot att kvinnor utnyttjas osv.

Hadde varit en helt annan sak om nåt självutnämnt gubbäckel som var "öppen " med sexköp, hade åkt fast.

Nu blir det så jävla falskt på nåt vis.
Niklas wahlgren har väl inte på något sätt setts som en dålig person eller som skulle kunna köpa sex.

Rätt åt dom tycker jag.

Nu är inte jag något stort fan av feminism men visst måste man kunna vara feminist utan att tycka att prostitution automatiskt är kvinnoförtryck och utnyttjande?
Det finns ju en del sexpositiva feminister också.

Han behöver inte vara en dålig person utan det är nog mer dina fördomar. Tycker det är helt rätt av dom att inte gå i fällan och börja ursäkta sig. Är helt sjukt att så många kräver ursäkter från familjemedlemmar. Som om det inte vore illa nog att dom kräver ursäkter från den som begått ”brottet” så ska anhöriga dessutom behöva göra det.

Lugna ner er folk, sex är inte så laddat som ni vill göra det. Folk kan väl få knulla lite.
Citera
2023-10-31, 17:27
Medlem
Här i norra sverige verkar det inte vara samma sak.

Jag har ganska ont, pga att kroppen börjar ge upp.

Jag har varit hos diverse massagesalonger, utan något snusk eller erbjudande om sådant.

Nu har jag hittat rätt, fantastisk massör. Absolut seriös.

Här parkerar min kropp.
Citera
2023-10-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Nu är inte jag något stort fan av feminism men visst måste man kunna vara feminist utan att tycka att prostitution automatiskt är kvinnoförtryck och utnyttjande?
Det finns ju en del sexpositiva feminister också.

Han behöver inte vara en dålig person utan det är nog mer dina fördomar. Tycker det är helt rätt av dom att inte gå i fällan och börja ursäkta sig. Är helt sjukt att så många kräver ursäkter från familjemedlemmar. Som om det inte vore illa nog att dom kräver ursäkter från den som begått ”brottet” så ska anhöriga dessutom behöva göra det.

Lugna ner er folk, sex är inte så laddat som ni vill göra det. Folk kan väl få knulla lite.

"Folk kan väl få knulla lite" Folk kan få knulla hur mycket de vill så länge det är frivilligt.
Citera
2023-10-31, 20:01
Medlem
Läste precis FUP. Visst hade han klarat sig om han inte hade erkänt?
Citera
2023-10-31, 20:05
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Att man som kändis ens går in på dessa skumma thaimassageställen, finns flera i min stad men jag skulle vara rädd att nån såg mig gå in där, och då är jag en nolla ingen bryr sig om
Äh Niclas var naiv och trodde att han minsann inte skulle åka fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in