2023-10-25, 00:25
Medlem
Jag r 32, lever ett rtt "ungkarlsliv" och r vldigt lycklig. Sover gott p helger, okej dejtingliv, knappt ngon stress.

Jag tnker mycket p framtiden, vill liksom inte vara "ungkarl" i 40rsldern, och tnker p om jag borde skaffa barn nr den dagen kommer. Ser inte ngon stark frdel men r orolig att jag ngrar de.

Ni som varit pappor i ngra r, och helst varit i min sits innan ni blev pappor, skulle ni sga att sovmornarna och gaming-stunderna r vrda att byta bort? Genuin frga
Citera
2023-10-25, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddsflashback
Jag r 32, lever ett rtt "ungkarlsliv" och r vldigt lycklig. Sover gott p helger, okej dejtingliv, knappt ngon stress.

Jag tnker mycket p framtiden, vill liksom inte vara "ungkarl" i 40rsldern, och tnker p om jag borde skaffa barn nr den dagen kommer. Ser inte ngon stark frdel men r orolig att jag ngrar de.

Ni som varit pappor i ngra r, och helst varit i min sits innan ni blev pappor, skulle ni sga att sovmornarna och gaming-stunderna r vrda att byta bort? Genuin frga

Jag r ingen pappa, men vill bara sga att allt kommer i annan dager nr man ska ta hand om ett nytt liv, det gr inte att frestlla sig. Allt r vrt att byta ut mot livets mirakel. Inte fan kommer du sitta nr du r 80 och tnka p dina skna gamingstunder, nej, d vill du tnka p det som faktiskt betydde ngot i livet.
Citera
2023-10-25, 00:33
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

r 60+ och fick barn ett par r innan din lder, inte jtteplanerat men vi hade en stabil relation. Har du en stabil relation s skaffa barn nu s du hinner och orkar med dem. Alla separerar och skiljer sig i dag, se till att vara beredd p det och ha samboavtal/ ktenskapsfrord med en riktig jurist och inget papper du laddat ned p ntet. Lycka till!
Citera
2023-10-25, 00:38
Citat:
Ingen pappa kommer att svara nej p den frgan eftersom det vore att direkt nska sina barn ogjorda. Det gr emot den mnskliga naturen.

En bifrga; varfr skulle du inte vilja vara en 40-rig ungkarl? Vad r det i dig som drar dig till familjebildandet? Du har ju uppenbarligen ingen naturlig drift dit, d hade du redan haft barn. Du trivs rtt bra med livet som det r, varfr inte fortstta s? Eller r det frestllningen om vad du "borde" ha vid en viss lder? Driften att passa in i mallen?
Citera
2023-10-25, 01:17
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Jag r cirka 60 och har fyra barn och tre barnbarn.
Ja, det var ngra smbarnsr dr sovmorgnar och egentid var en "bristvara" men det var, och r, vldigt vrt det.
I bekantskapskretsen har jag ngra jmnriga som aldrig hittade rtt p relationsfronten om som aldrig "stadgade" sig och fick barn.
De r vldigt ensamma idag, och med ett undantag s vill jag hvda att ingen av dem r njda med tillvaron.
Undantaget r en person som fullstndigt nrdat ner sig i en hobby.

Med det sagt s saknar du historik hr p Fb.
Det finns ett antal personer hr som inte har barn, och som gr vrlden en tjnst genom att inte sprida sina gener vidare till nya generationer.
Inget i din trdstart antyder att du skulle vara en av dessa, men jag vill ppeka det.

Mitt rd:
Sna inte in dig p att skaffa barn, men hitta rtt partner och gr det som knns rtt utifrn det.
Citera
2023-10-25, 01:58
Om du slipper fr mycket barnansvar s ja och om det kan bli bra men inte bara drfr. Att g till dagis r inte vrt det. Spruta mugg p klinker s slipper du verdriven mda, fast det vl bara psykfall p sna stllen numera. Hade du varit yngre... men ven det r vl fr sent i din lder eftersom du kommer hinna bli gammal och trtt. Det ska ske medan man har som mest kraft i kukssen.
Citera
2023-10-25, 02:42
Medlem
elastikmandens avatar
Som att vi inte redan vet att planeten inte lngre rcker till. Naturligtvis r det en vidrig tanke att hlla sina instinkter om att frka si i skack. Men vilken framtid har vi att bjuda dessa evt. Sm oskyldiga varelser? Sjlv kommer jag inte att lta min sjlviskhet f vertag, men adoption av ett redan befintligt barn, verkar mera humant och realististisk. Tror vi skall bromsa det hela lite.
https://www.worldometers.info/world-population/
Citera
2023-10-25, 02:59
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Som att vi inte redan vet att planeten inte lngre rcker till. Naturligtvis r det en vidrig tanke att hlla sina instinkter om att frka si i skack. Men vilken framtid har vi att bjuda dessa evt. Sm oskyldiga varelser? Sjlv kommer jag inte att lta min sjlviskhet f vertag, men adoption av ett redan befintligt barn, verkar mera humant och realististisk. Tror vi skall bromsa det hela lite.
https://www.worldometers.info/world-population/

Du e helt borta mannen. Vad pratar du om? Media har lurat dig upp och ner. Vrden r stor och planeten frisk. Det nda som hindrar folk r relationer och ekonomi.

Mer barn mer gldje. Livets krydda r inte materiella grejer.
Citera
2023-10-25, 03:04
Medlem
cerns avatar
Javisst men inte att ta hand om barnen, det r kvinnors ansvar att gra.
Citera
2023-10-25, 03:31
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Du e helt borta mannen. Vad pratar du om? Media har lurat dig upp och ner. Vrden r stor och planeten frisk. Det nda som hindrar folk r relationer och ekonomi.

Mer barn mer gldje. Livets krydda r inte materiella grejer.

Ha ha, ja mjligen i den pyttevrld du, lever i.
Citera
2023-10-25, 04:44
Medlem
brunnsangs avatar
Har ett par barn och det r inget jag ngonsin kommer ngra. Dom r 90% av mitt liv och ger mig s mycket gldje och krlek. Jag var en riktig slacker nr jag fick barn och levde som dig ungefr, var egentligen inte jttesugen p att bli pappa men knde att vi "gjort allt vi vill" redan s vi testade. Man vxer in i det snabbt.

Om jag var i din sits s skulle jag frst och frmst fundera p vad du kan erbjuda ett barn fr framtld, hur bor du nu? r du njd med ditt jobb? Vill du kanske studera i nrtid? Har du en stabil tjej som du kan se bli dina barns mor?

Sdanna saker r vrda att reda ut innan man bara skaffar barn fr sen kan det vara fr sent att frndra sin livssituation.
Citera
2023-10-25, 05:30
Medlem
SlaytanicShredders avatar
Jag har tv barn. En pojke och en flicka. De r det bsta som har hnt mig och jag kan inte tnka mig tanken att jag ngrar att jag skaffade dom.

I min situation s var spdbarnsldern det jobbigaste, det var inte jtte mycket smnlsa ntter men kvllar och annat gick t till att passa upp p barn. Men nr dom kommer upp dr i 3-rs ldern d brjar det roliga nr de brjar prata och man kan brja gra lite annat med dom. Nu r mina barn 4 och 6 r. Nr dom sover p kvllarna har jag tid att spela tv-spel utan problem ett par timmar. Och ven s att mina barn tycker om att spela s vi gr det tillsammans ibland, dock mer barnanpassade spel sklart.

S det r verkligen vrt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in