Citat:
Ursprungligen postat av
Freddsflashback
Jag r 32, lever ett rtt "ungkarlsliv" och r vldigt lycklig. Sover gott p helger, okej dejtingliv, knappt ngon stress.
Jag tnker mycket p framtiden, vill liksom inte vara "ungkarl" i 40rsldern, och tnker p om jag borde skaffa barn nr den dagen kommer. Ser inte ngon stark frdel men r orolig att jag ngrar de.
Ni som varit pappor i ngra r, och helst varit i min sits innan ni blev pappor, skulle ni sga att sovmornarna och gaming-stunderna r vrda att byta bort? Genuin frga
Jag r cirka 60 och har fyra barn och tre barnbarn.
Ja, det var ngra smbarnsr dr sovmorgnar och egentid var en "bristvara" men det var, och r, vldigt vrt det.
I bekantskapskretsen har jag ngra jmnriga som aldrig hittade rtt p relationsfronten om som aldrig "stadgade" sig och fick barn.
De r vldigt ensamma idag, och med ett undantag s vill jag hvda att ingen av dem r njda med tillvaron.
Undantaget r en person som fullstndigt nrdat ner sig i en hobby.
Med det sagt s saknar du historik hr p Fb.
Det finns ett antal personer hr som inte har barn, och som gr vrlden en tjnst genom att inte sprida sina gener vidare till nya generationer.
Inget i din trdstart antyder att du skulle vara en av dessa, men jag vill ppeka det.
Mitt rd:
Sna inte in dig p att skaffa barn, men hitta rtt partner och gr det som knns rtt utifrn det.