Citat:
Ursprungligen postat av
Freddsflashback
Jag är 32, lever ett rätt "ungkarlsliv" och är väldigt lycklig. Sover gott på helger, okej dejtingliv, knappt någon stress.
Jag tänker mycket på framtiden, vill liksom inte vara "ungkarl" i 40årsåldern, och tänker på om jag borde skaffa barn när den dagen kommer. Ser inte någon stark fördel men är orolig att jag ångrar de.
Ni som varit pappor i några år, och helst varit i min sits innan ni blev pappor, skulle ni säga att sovmornarna och gaming-stunderna är värda att byta bort? Genuin fråga
Jag är cirka 60 och har fyra barn och tre barnbarn.
Ja, det var några småbarnsår där sovmorgnar och egentid var en "bristvara" men det var, och är, väldigt värt det.
I bekantskapskretsen har jag några jämnåriga som aldrig hittade rätt på relationsfronten om som aldrig "stadgade" sig och fick barn.
De är väldigt ensamma idag, och med ett undantag så vill jag hävda att ingen av dem är nöjda med tillvaron.
Undantaget är en person som fullständigt nördat ner sig i en hobby.
Med det sagt så saknar du historik här på Fb.
Det finns ett antal personer här som inte har barn, och som gör världen en tjänst genom att inte sprida sina gener vidare till nya generationer.
Inget i din trådstart antyder att du skulle vara en av dessa, men jag vill påpeka det.
Mitt råd:
Snöa inte in dig på att skaffa barn, men hitta rätt partner och gör det som känns rätt utifrån det.