2024-10-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranbo123
Tranås Tidning skriver nu att samtliga: Liam, David och Kim överklagar hovrättens dom till Högsta domstolen:

https://www.tranastidning.se/2024-09...lagas-till-hd/

Tidningen skriver att HD ger prövningstillstånd i ungefär en procent av alla fall som kommer in. Vad tror ni? Finns det risk att HD kommer ta upp mordbranden i Tranås?

I hovrätten är det juridiskt utbildad personal till skillnad mot tingsrätten och att de gör samma bedömning tyder på att detta inte kommer tas upp i hd som ett prejudicerande fall.
Citera
2024-10-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Tycker ändå L svarar rätt sanningsenligt i sitt förhör
Sanningsenligt? Vad vet du om det? Var du på plats? Var det du som sa till räddningstjänsten att ingen var kvar i lägenheten trots att du visste sanningen?
Citera
2024-10-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Vet någon vad L sa i tele samtalet
Du vet precis vad som sas, spela inte dum!
Citera
2024-10-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnybealrigth
Sanningsenligt? Vad vet du om det? Var du på plats? Var det du som sa till räddningstjänsten att ingen var kvar i lägenheten trots att du visste sanningen?

Jag menar att han svarar iaf på frågorna och hans svar kan ju stämma. Nu gjorde de inte det men han bemöter iaf frågorna och har svar
Citera
2024-10-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnybealrigth

De va väll hans pappa som pratade med räddningstjänsten
Citera
2024-10-29, 16:33
Medlem
Såg nu enligt Tranås Tidning att Högsta Domstolens besked har kommit. Tyvärr har min prenumeration gått ut. Kan någon läsa artikeln?

https://www.tranastidning.se/2024-10...ige-sebastian/
Citera
2024-10-29, 17:04
Medlem
Högsta domstolen tar inte upp fallet utan fastställer livstidsdomarna på alla 3
Citera
2024-10-29, 18:38
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brexit..

Så jävla rätt.
Citera
2024-10-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brexit..

Tack Brexit för besked! Har nu skaffat en ny prenumeration på Tranås Tidning så att jag kan hänga med på alla grova brott som sker i stan. Trodde det skulle bli lugnare nu när David, Kim och Liam sitter inne, men det verkar vara precis tvärt om. Har någon koll på vem som nu styr narkotikamarknaden i Tranås?
Citera
2025-01-02, 22:02
Medlem
Någon som kan lägga upp fupen igen?
Citera
2025-01-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keffEdu1

Dom smutskastar med all rätt.
SN hade en grov psykos på station på onsdagen å skrek hur hon hade varit där och sett allt. HUR hon hade legat i sängen bredvid SS innan allt hände. Hon har även sagt att hon tryckte i SS en hel del "blåbär"(benzo) samma natt för att "han inte skulle vakna"
SN är en person som är sjuk i huvudet. Helt sönder pundad på något som heter kristall/kiki och även ful blå.

SN var på plats och hon hjälpte dom ha ihjäl SS.
SNs egna ord på stationen :" Jag var med sabel hela natten. Dom bad mig få i han några blå så han inte vaknar när dom kommer in.. och jag gjorde det?!!!! Jag gjorde det.. för lite jävla kiki"

(FB) Mordförsök i Tranås 24/1-16

Inlägg 16 på denna sida så säger man att SN står skriven på samma adress som DÖ.

Då fanns det möjligtvis mera motiv för DÖ än bara att SS sålde på "fel område"
Har SN & DÖ varit ett kärlekspar?😄
Citera
2025-01-09, 12:39
Medlem
Tror ärligt inte L fattade vad som skulle ske och att han sen snackar på visst sätt i telefon behöver inte betyda att han var delaktig, men han ska ju ha dränkt den där snubben i ån och kommit undan så tror det är karma att han nu sitter livstid för ett mord han inte begått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in