Citat:
Ursprungligen postat av
David_S
Ett gäng pundare!
Min polare som satt med en av dessa och han var verkligen ingen hårding på kåken.
Lätt att vara hård och tuff i en liten håla som Tranås. Samtliga GM är garagepundare och inga gangsters.
Otroligt sjukt brott att läsa om!
Men rörande det du säger så.är det vanligt att särskilt illa omtyckta killar har det besvärligt i fängelse och inte är framträdande tuffa. Vilket roar andra intagna. Många har narcissistiska drag och det är se ner ellwr se upp till som gäller, tills dem de ser upp till är deras syndabockar.
Och i missbruksvärlden är det hala typer som oftast. De kan alltså begå sadistiska brott med andra men är sällan dumma nog att inte försöka känna av temperaturen i rummet de befinner sig i. Jag vet inte vad "fuckface" betyder men tänker alltid på de där killarna och tjejerna som ser på omvärlden med illa dolt förakt och självgoda flin. De är aldrig kaxiga ensamma om det inte är någo särskilt försvarslösa såsom deras barn eller partner. Annars är de hala för att passa in och inte göra något dumt före andra. De väntar på någon som kan styra dem.
De är de som utsattes så mycket som barn att de lärde sig att hålla sig väl och inställlsamt till sina förövare (föräldrar ofta) och man kan känna deras kuvna falskhet, spelade lojhet och personlighetsstörning på lukten de ger ett rum.
Råttor. De är ofta råttor och råttor klarar sig överallt i alla miljöer och simmar bra från sjunkande skepp.
Alla dåliga (kontroversiella) ledare håller förövrigt tillbaka så fort de tror att de riskerar social skada (att bli utsatta) eftersom de om de är framträdande i gruppen för snabbt vet att de kan utsättas. Trots allt är mobbning och härskartekniker deras enda melodi. Därav behöver de hitta olika människor dom istället sticker ut och kan angripas för att höja deras obefintliga "status". De ligger lågt eftersom de synar gruppen efter hackkycklingar. Utan särskilt sårbara, framträdande människor kam de utsättas istället för att bli ledare eller som oftast, börja subtilt ge sig på måltavla innan en ledare ger klartecken om att det är ok varpå de kan gå på hårdare för att
imponera och
fjäska mot ledartyper för att den "rätta" ledaren ska skap ett följe, mobb, drev.
I fängelset har de flesta låg intelligens eller funktionshinder i form av personlighetsstörningar som gör att de inte kan avläsa omvärlden helt även om somliga narcissistister och psykopater kan ha utvecklad kognitiv empati. De tänker efter deras funktionshinder. Därför roas de av andras svagheter. Som de föraktar att se.
Men jag är kvinna. Jag har tittat på de här människorna som blir missbrukare sedan jag var I nedre tonåren och det är bara så som det är. Majoriteten av dem var inte några som var lika normerande som de var manipulativa och sökte efter sätt att manipulera omgivningen som små när de redan var sjuka. Alla missbrukande män eller snarare 70-85 av männen har det där i ansiktet i mötet med oss kvinnor som visar att de är svaga. Personlighetsstörda. Lite som om knark och alkohol gör att deras narcissism som de tror att de döljer bra- speglas i deras ansikten.
Finns skäl till att det blir kaos bland kriminella och det har med att de är hala och manipulativa. Även mot varandra. Samt att de inväntar rätt tillfälle till att ta makt ifrån andra. Om de var duktiga socialt skulle de ha bättre ledarskap och inte blanda sig med människor som bara sitter och väntar på ett skäl att få ge sig på dem. Alltså miljön gör att riskerna ökar. För att markera måste de därför ta till mer våld då de som de markerar mot redan är våldsamma och med psykotiska/narcissistiska drag
Svartenbrant sa att det enda en psykopat fruktar är en större psykopat. Ett känt citat från honom
Sedan är väl gränserna mellan missbrukare och gangsters rätt flytande. Det är samma personligheter. De som verkligen är skickliga ledare är nog inte de första att tas ner. De får nog inte samma besvär med de där svajiga och nätverka nog mycket bättre och gör nog mer pengar. Men dem vet jag inte något om. Det är inte min värld. Missbruk och kriminalitet.