Citat:
Jag har trots över tio års tids sjukskrivning hållt mig på fötter ekonomiskt men inte har det varit lätt men har funkat och jag betalat punktligt enligt alla regler. Skulder jag hade när jag blev sjuk hänger fortfarande kvar som jag betalar varje månad. Har under åren tagit lån vid vissa tillfällen när det handlar om att hjälpa min sjuka mamma som nu är avliden. Har haft koll och betalat av som överenskommet. Men jag gick in i vad som nog var en djup depression efter att en fruktansvärd händelse drabbade en nära familjemedlem. Efter att familjemedlemmen kunde ta hand om sig själv igen stod jag där och hade inte ens öppnat brev och räkningar under en period pga egen utmattning osv
Det är helt mitt eget fel trots omständigheter, jag är medveten om det.
Jag har nu skulder som inte kan fortsätta att avbetalas utan måste betalas in helt eftersom de ligger hos eller är i snabbfilen till kronofogden. Jag har uttömt de möjligheter som ev kunde funnits med samlingslån och liknande. Det går inte. Jag blir inte godkänd någonstans, inte ens på de sämsta lånemöjligheterna.
Är det meningen att jag ska gå under nu trots att skulderna inte är kanonstora (av de som gått t KF) Handlar om ca 30-40.000 och ja det är ju mycket pengar uppenbarligen eftersom mitt liv hänger på det nu.. men ändå inte så pass att livet borde behöva gå åt h-e kan man tycka.. Har funderat på go fund me eller liknande men ingen skulle ju betala ngt till mig där heller…. Varför skulle dom? Vad fan ska jag göra? Skuldsanering ja kanske men det är ju ändå ”bara” 30.000 det handlar om… Tar tacksamt emot tips och diverse hån och liknande, kanske kan hitta ngt som kan hjälpa mig igenom detta 😔
Det är helt mitt eget fel trots omständigheter, jag är medveten om det.
Jag har nu skulder som inte kan fortsätta att avbetalas utan måste betalas in helt eftersom de ligger hos eller är i snabbfilen till kronofogden. Jag har uttömt de möjligheter som ev kunde funnits med samlingslån och liknande. Det går inte. Jag blir inte godkänd någonstans, inte ens på de sämsta lånemöjligheterna.
Är det meningen att jag ska gå under nu trots att skulderna inte är kanonstora (av de som gått t KF) Handlar om ca 30-40.000 och ja det är ju mycket pengar uppenbarligen eftersom mitt liv hänger på det nu.. men ändå inte så pass att livet borde behöva gå åt h-e kan man tycka.. Har funderat på go fund me eller liknande men ingen skulle ju betala ngt till mig där heller…. Varför skulle dom? Vad fan ska jag göra? Skuldsanering ja kanske men det är ju ändå ”bara” 30.000 det handlar om… Tar tacksamt emot tips och diverse hån och liknande, kanske kan hitta ngt som kan hjälpa mig igenom detta 😔
Nu får du väl ändå ge dig. Kom tillbaka när du har 2.5 miljoner i skulder (som mig) som ökar med 16.000 i ränta per månad, utan möjlighet till skuldsanering. Då suger det rejält