Jag matchade med en tjej på tinder, Vi har inte träffats men vi tänkte göra det. Mitt problem är dock jag vet de fan, har sett bilder på henne och på vissa bilder ser hon väldigt bra ut medans på andra ser hon överdrivet smal ut, äckligt smal.
Kan inte avgöra om hon är smash or pass, så jag vill höra era åsikter. Skulle ni kunna dejta någon med 16.5 i BMI?
Allt under 18.5 Räknas som underviktig, och 18.5-25 är normalvikt.
Senast redigerad av Woodiedo 2023-10-23 kl. 13:34.
Träffa henne irl och se om du är attraherad eller inte.
Men för att svara på din fråga, jag hade nog inte velat dejta en som är ”för smal” och inte heller ”för tjock”.
Jag matchade med en tjej på tinder, Vi har inte träffats men vi tänkte göra det. Mitt problem är dock jag vet de fan, har sett bilder på henne och på vissa bilder ser hon väldigt bra ut medans på andra ser hon överdrivet smal ut, typ äckligt smal.
Kan inte avgöra om hon är smash or pass, så jag vill höra era åsikter. Skulle ni kunna dejta någon med 16.5 i BMI?
Jag var tvungen att googla för att ställa ditt BMI i relation till verkligheten. Fick då några exempel:
Jag matchade med en tjej på tinder, Vi har inte träffats men vi tänkte göra det. Mitt problem är dock jag vet de fan, har sett bilder på henne och på vissa bilder ser hon väldigt bra ut medans på andra ser hon överdrivet smal ut, äckligt smal.
BMI hit och dit, släpp det, finns bar ett sätt att kontrollera om hon är en bra sänghalmspartner:
Äckligt smalt är de väl inte, men förvänta dig ingen rumpa eller bröst skulle jag säga om inte silikontuttar.
Motfråga: Varför frågar du en dejt om hennes bmi? Det bör du skapa en tråd om ifall de är okej eller ej, låter helt sjukt! Speciellt sjukt att döma någon utifrån dennes bmi haha
Det beror också på hur gammal tjejen är. Är hon ung, kan det vara positivt att hon har ett lågt BMI, då kvinnor tenderar att lägga på sig vikt med tiden. En bra investering, så att säga.
Men det verkliga testet kommer först när man träffas. Har man trevligt ihop och attraktion uppstår bör ett lågt BMI inte ge anledning att avstå fortsatt kontakt och utveckling.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!