Citat:
Ursprungligen postat av
Woodiedo
Jag matchade med en tjej på tinder, Vi har inte träffats men vi tänkte göra det. Mitt problem är dock jag vet de fan, har sett bilder på henne och på vissa bilder ser hon väldigt bra ut medans på andra ser hon överdrivet smal ut, äckligt smal.
Kan inte avgöra om hon är smash or pass, så jag vill höra era åsikter. Skulle ni kunna dejta någon med 16.5 i BMI?
Allt under 18.5 Räknas som underviktig, och 18.5-25 är normalvikt.
Jag googlade lite. Exempelvis en så pass tung aktör som den nationella sjukvården i England (NHS) klassar en vikt på 15 - 17.5 som möjlig mild/medelsvår Anorexia. Man kan förstås lida av någon ämnesomsättnings-, tarmsjukdom eller födoämnesallergi som gör det väldigt svårt att lägga på sig vikt också. Däremot svårt att tänka mig att en vuxen - eller åtminstone fysiskt fullmogen kvinna - i annat än sällsynta fall helt naturligt kan ligga på ett så lågt BMI som 16.5.
Givet det så är det väl som andra har skrivit hur du upplever henne fysiskt när ni träffas på en dejt som betyder något. Alla har ju sina premisser. Du skriver inte hur gamla ni är, men som ung är det kanske naturligt att man kan tänka sig smalare personer både som kille och tjej. Om jag minns min första riktigt seriösa flickväns mått någorlunda så bör hon ha haft ett BMI på 19 och absolut max 20. Hon var smal, späd kanske man kan säga, men inte så smal att jag inte tyckte hon var kvinnlig. Med åren har jag däremot mer och mer kommit att föredra mer kurviga kvinnor och tar hellre ett par, tre kilo för mycket än tvärtom. Fast det är lite skillnad också när man själv och damerna börjar komma upp kring 50: Då är tyvärr riktigt smala kvinnor allt oftare lika med - förlorat all eller nästan all känsla av kvinnlig fysik.