Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-20, 14:10
  #1
Medlem
Om alla länder blev rika, utvecklade länder skulle det inte bli några flykting- eller invandrarkonflikter.

Det beror på att om det vore ett land där alla var rika skulle det inte finnas något behov av att åka utomlands.

Vilken metod behövs för att göra alla länder i världen välmående?
Citera
2023-10-20, 14:13
  #2
Medlem
Om vi utrotar alla länder utom ett så är alla länder på jorden utvecklade länder.
Citera
2023-10-20, 14:42
  #3
Medlem
En ny jord. Vi förbrukar redan nu mer av jordens resurser än vad som är hållbart.
Citera
2023-10-20, 14:52
  #4
Medlem
pn222jws avatar
En tremiljarders-värld...vi är för många.
Citera
2023-10-20, 15:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Om alla länder blev rika, utvecklade länder skulle det inte bli några flykting- eller invandrarkonflikter.

Det beror på att om det vore ett land där alla var rika skulle det inte finnas något behov av att åka utomlands.

Vilken metod behövs för att göra alla länder i världen välmående?
Sekularisering.
Citera
2023-10-20, 16:24
  #6
Medlem
En relevant fråga.

Men innan man kan ge ett vettigt svar på den frågan måste man fråga sig vad man skall ha som mål.
Maximal materiell välfärd? Maximal social inneslutning o gemenskap? Maximal hälsa?

För även om miljoner "fattiga" vill komma hit så är det bara en liten bråkdel av alla som bor i "fattiga" länder. De flesta väljer att tanna kvar. Är det bara jag som är intresserad av vad dom finner för glädje i sina liv?

För skall man se strikt statistiskt på problemet så verkar det ju som om de flesta har funnit något som är bättre än det vi har. Åtminstone så bra att de inte vill hit. Så visst blir man lite nyfiken?
Jag tror jag funderar på det problemet istället på hur alla länder skall bli "rika". För det verkar inte vara så eftersträvansvärt för många.
Citera
2023-10-20, 18:29
  #7
Medlem
Bubba00s avatar
En grundförutsättning är att landet befolkas av ett kulturbärande folk. Med andra ord saknas grundförutsättningen på sina ställen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback