2025-10-07, 10:06
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Hur nära vän var du? Utveckla hur det såg ut? Åkte ni på semester tillsammans? Firade ni midsommarafton ihop? Ringde ni varandra varje dag? Har du varit med på någon av hennes barns födslar? Berätta mer.

Vilka specifika frågor. Är det vad som definierar en vänskap att man rest, firar midsommar och är med på förlossningar?

Det räcker med att jag säger att jag varit henne nära under en period. Som de flesta av hennes vänner, dejter, partners. Väldigt intensivt en period och sedan börjar saker framstå som underligt och man drar sig bort från henne.

När jag kände henne hade hon inte autism eller ADHD så gissar att det tillkommit senaste åren. Inte heller några hudbesvär fanns på tal då.
Citera
2025-10-07, 10:09
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Där ser man… vad exakt ljög hon om?

Minns jag det rätt är det ingen annan i släkten som har samma uppfattning om barndomen eller föräldrarna som Ellie har.

Hon sörjde dom på ett varmt sätt förr, tatuerade in mom&dad, gick till kyrkogården osv. Sen plötsligt satt hon i tv och berättade att både föräldrarna och hon haft missbruksproblematik. Det var inget någon runt om familjen eller Ellie kände till eller trodde på.
Citera
2025-10-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Minns jag det rätt är det ingen annan i släkten som har samma uppfattning om barndomen eller föräldrarna som Ellie har.

Hon sörjde dom på ett varmt sätt förr, tatuerade in mom&dad, gick till kyrkogården osv. Sen plötsligt satt hon i tv och berättade att både föräldrarna och hon haft missbruksproblematik. Det var inget någon runt om familjen eller Ellie kände till eller trodde på.
Exakt så. Hon ljuger om allt. Hon har inte haft missbruksproblematik. Hon har Münchausen.
Citera
2025-10-07, 16:56
Medlem
Boken hon skrivit är ingen sanning i?
Citera
2025-10-07, 17:10
Medlem
Borde inte hennes gofoundme sida som skulle sponsra hennes resor till Malmö tas bort. Hon reser ju inte längre dit.

Ellie stäng ner den gofoundme sidan då du inte längre åker på CAP behandling till Malmö din bedragare.
Citera
2025-10-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Borde inte hennes gofoundme sida som skulle sponsra hennes resor till Malmö tas bort. Hon reser ju inte längre dit.

Ellie stäng ner den gofoundme sidan då du inte längre åker på CAP behandling till Malmö din bedragare.
Ja 153000kr skattefritt
Citera
2025-10-07, 17:56
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igloo500
Ja 153000kr skattefritt

Undrar om hennes följare är medvetna om summan…?
Citera
2025-10-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi

Går att anmäla insamlingen , vet dock inte om det hjälper .
Citera
2025-10-07, 18:23
Medlem
Citat:
Undrar om hennes följare är medvetna om summan…?

En del är ju stolta över vad som samlas in och skriver det till sina följare. Känns som att Ellie vill ha pengarna men ändå inte riktigt kan stå för det och för summan. För då är man ärlig om det och visar upp det.

Sen kan vi räkna med det som hon sparat på CAP-behandlingarna som hon fick gratis. Inläggen och storiesarna om detta har hon inte reklammärkt (vilket hon borde gjort varje gång hon pratade om det + visade filmer därifrån) och då skattade hon säkert inte på behandlingarna (vilket man ska). Samtidigt säger hon ju att hon jobbat med redovisning/ekonomi (i flera år på deltid). Då VET hon ju verkligen att man ska skatta på sådana här saker.
Citera
2025-10-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonjaRovardotterr
Går att anmäla insamlingen , vet dock inte om det hjälper .

Nej, för det är väl inget fel eller olagligt med den. Att det är omoraliskt är ju en subjektiv åsikt och inget GoFundMe bryr sig om.
Citera
2025-10-07, 18:46
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
En del är ju stolta över vad som samlas in och skriver det till sina följare. Känns som att Ellie vill ha pengarna men ändå inte riktigt kan stå för det och för summan. För då är man ärlig om det och visar upp det.

Sen kan vi räkna med det som hon sparat på CAP-behandlingarna som hon fick gratis. Inläggen och storiesarna om detta har hon inte reklammärkt (vilket hon borde gjort varje gång hon pratade om det + visade filmer därifrån) och då skattade hon säkert inte på behandlingarna (vilket man ska). Samtidigt säger hon ju att hon jobbat med redovisning/ekonomi (i flera år på deltid). Då VET hon ju verkligen att man ska skatta på sådana här saker.

Ja jag skrev om just reklammarkering här för ett tag sedan.. det är massor hon inte markerat med reklam … men jag har eg ingen koll på hur man anmäler… undrar om någon här inne har bättre koll o har lust att lägga lite tid på det… orättvist att en del åker på miljonbelopp i böter fast dom eg är bra på att markera medans andra som aldrig gör det kommer undan.
Citera
2025-10-07, 19:07
Citat:
Ja jag skrev om just reklammarkering här för ett tag sedan.. det är massor hon inte markerat med reklam … men jag har eg ingen koll på hur man anmäler… undrar om någon här inne har bättre koll o har lust att lägga lite tid på det… orättvist att en del åker på miljonbelopp i böter fast dom eg är bra på att markera medans andra som aldrig gör det kommer undan.
Anmäler väl till Konsumentverket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in