Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-06, 00:13
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26

Undra varför hon inte ha nån kontakt med sina syskon.

Syskonen sa upp kontakten med henne när hon satt och ljög om deras döda föräldrar i morgonsofforna både på SVT och TV4.
Citera
2025-10-06, 00:14
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinkille
Syskonen sa upp kontakten med henne när hon satt och ljög om deras döda föräldrar i morgonsofforna både på SVT och TV4.

Där ser man… vad exakt ljög hon om?
Citera
2025-10-06, 00:16
Medlem
intedinkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagnyday
Tro mig det mesta i hennes liv är lögn. Hon har alltid haft den ena konstiga sjukdomen efter den andra å dessutom basunerat ut det till alla. I alla år jag har känt henne har hon kommit med lögner. Hon har Münchausen. Hon bytte namn där i allt också. Jag tycker så synd om hennes barn. Vad jag vet så är 2 av dom hos sin pappa nu som hon påstod ha misshandlat dom. Också en lögn. Den äldsta verkar hon strunta i trots massor av problem. Hon gör sig sjuk, det är inte på riktigt. Jag tycker så synd om hennes barn. Å sättet hon belastar sjukvården på. Hon har aldrig varit missbrukare heller. Det var också en lögn för att få uppmärksamhet. Dom flesta omkring henne ger upp, hon bara ljuger. Jag vet inte vart man ska vända sig för att uppmärksamma detta så hon får rätt hjälp.

Jag har också varit nära vän med Ellie tidigare, när hon fortfarande hette Jessica, och jag står bakom det du skriver.
Inget hon säger är sant, hon ljuger och ändrar sina livshistorier hela tiden.

Hon ser inte bara till att få nya diagnoser och sjukdomar utan ändrar även hela sin personlighet i perioder.
Citera
2025-10-06, 00:35
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Hon VAR fattig när hon bodde i Stocholm.. sen flyttade hon till Norrsundet o fick betydligt bättre ekonomi.. så pass bra ekonomi att hon har ett matkonto på närmare 15k i månaden.

Vad menar du att jag skulle vara avundsjuk på? Hennes förträffliga hus? Hennes kriminella son? Hennes hud som är i toppform? Hennes otroliga ordningssinne? Hennes 711 sjukdomar?

Inga pengar i världen skulle få mig att vilja byta med henne..
Jag skulle inte ens starta en gofoundme om jag så fick ett dödligt cancerbesked för jag har så jag klarar mig ändå!

Du skriver:
"det fanns inget på hennes bankkonton innan huset.. o efter husköp så har hon shoppat hutlöst så pengarna hon skulle renovera huset för är slut…"

Mitt svar:
Ingen, absolut ingen bank i Sverige godkänner ett bolån om "det inte fanns något på Ellies bankkonto innan huset".
Det är ett krav på 15% i kontantinsats.
När Ellie fick sitt bolån var det dessutom hårdare krav på att få ett bolån.

Antingen hade hon till kontantinsatsen som är 15% eller så hade hon hela summan som huset kostade dvs 400 000 kr men jag har för mig att hon har sagt att hon har bolån, men är inte 100% säker här.

Oavsett så hade hon pengar när hon bodde i lägenheten i Stockholm, alltså fanns det pengar på kontot INNAN HUSET.
Hon köpte huset för 400 000 kr och 15% av det är 60 000 kr. Så det hade hon innan försäljningen av lägenheten.
Här har du svart på vitt att du "tolkat" fel.

Jag synade dig. Svar på detta?
Senast redigerad av LadyFaz 2025-10-06 kl. 00:39.
Citera
2025-10-06, 00:42
Citat:
Jag har också varit nära vän med Ellie tidigare, när hon fortfarande hette Jessica, och jag står bakom det du skriver.

Hon ser inte bara till att få nya diagnoser och sjukdomar utan ändrar även hela sin personlighet i perioder.

Hur nära vän var du? Utveckla hur det såg ut? Åkte ni på semester tillsammans? Firade ni midsommarafton ihop? Ringde ni varandra varje dag? Har du varit med på någon av hennes barns födslar? Berätta mer.
Senast redigerad av LadyFaz 2025-10-06 kl. 00:44.
Citera
2025-10-06, 00:58
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyFaz
Du skriver:
"det fanns inget på hennes bankkonton innan huset.. o efter husköp så har hon shoppat hutlöst så pengarna hon skulle renovera huset för är slut…"

Mitt svar:
Ingen, absolut ingen bank i Sverige godkänner ett bolån om "det inte fanns något på Ellies bankkonto innan huset".
Det är ett krav på 15% i kontantinsats.
När Ellie fick sitt bolån var det dessutom hårdare krav på att få ett bolån.

Antingen hade hon till kontantinsatsen som är 15% eller så hade hon hela summan som huset kostade dvs 400 000 kr men jag har för mig att hon har sagt att hon har bolån, men är inte 100% säker här.

Oavsett så hade hon pengar när hon bodde i lägenheten i Stockholm, alltså fanns det pengar på kontot INNAN HUSET.
Hon köpte huset för 400 000 kr och 15% av det är 60 000 kr. Så det hade hon innan försäljningen av lägenheten.
Här har du svart på vitt att du "tolkat" fel.

Jag synade dig. Svar på detta?

Hon har inga bolån.. hon sålde lägenheten innan hon köpte huset.. enda kostnaden för huset är driftkostnad.

Mitt svar är att du är en IDIOT.

Så … nu kan du sluta citera mig.. tänker inte svara på fler idiotiska inlägg från dig.
Du får tycka det du tycker.. tänker inte övertala dig el övertyga dig om något annat.
Citera
2025-10-06, 00:58
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dagnyday
Tro mig det mesta i hennes liv är lögn. Hon har alltid haft den ena konstiga sjukdomen efter den andra å dessutom basunerat ut det till alla. I alla år jag har känt henne har hon kommit med lögner. Hon har Münchausen. Hon bytte namn där i allt också. Jag tycker så synd om hennes barn. Vad jag vet så är 2 av dom hos sin pappa nu som hon påstod ha misshandlat dom. Också en lögn. Den äldsta verkar hon strunta i trots massor av problem. Hon gör sig sjuk, det är inte på riktigt. Jag tycker så synd om hennes barn. Å sättet hon belastar sjukvården på. Hon har aldrig varit missbrukare heller. Det var också en lögn för att få uppmärksamhet. Dom flesta omkring henne ger upp, hon bara ljuger. Jag vet inte vart man ska vända sig för att uppmärksamma detta så hon får rätt hjälp.

"I alla år jag har känt henne" så du är en gammal vän till Ellie? Intressant.
OK, så enligt dig har hon Münchausen. Om så är fallet, har hon en allvarlig psykisk sjukdom.
Är det så?

Du verkar extremt insatt i hennes hela liv. Enligt dig är hela hennes existens en lögn.
Vad är det för konstiga sjukdomar hon har haft då? Vad mer i hennes liv är en lögn eftersom du skriver "att det mesta i hennes liv är lögn" Berätta!
Senast redigerad av LadyFaz 2025-10-06 kl. 01:49.
Citera
2025-10-06, 01:47
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Hon har inga bolån.. hon sålde lägenheten innan hon köpte huset.. enda kostnaden för huset är driftkostnad.

Mitt svar är att du är en IDIOT.

Så … nu kan du sluta citera mig.. tänker inte svara på fler idiotiska inlägg från dig.
Du får tycka det du tycker.. tänker inte övertala dig el övertyga dig om något annat.

Okej, jag är en idiot.

Jag visste inte att hon sålde lägenheten innan, men det visste du uppenbarligen.

Jag har följt Ellie sedan hon flyttade in i huset, för då kom just den videon upp i mitt flöde på Youtube.
Allt innan det har jag inte sett så därav hade jag inte all korrekt info.

Är det ändå inte lite creepy att du som avskyr Ellie så fruktansvärt mycket kan allt om hennes liv?
Jo, mycket creepy.

Sist men inte minst:
Titta på denna YT-videon. https://www.youtube.com/watch?v=2xpmb2DQXNk

Här säger hon flera gånger att hon klarat sig pga. att hon har sparkapital.

Du skriver:

Jodå, hon hade sparkapital på "hennes bankkonton" innan hon köpte huset. Då har vi rett ut det.
Senast redigerad av LadyFaz 2025-10-06 kl. 02:05.
Citera
2025-10-06, 05:30
Citat:
"Trolljägarna spelas inte in längre, kan vara bra att veta." Ja, det vet jag men vem vet det kanske kommer tillbaka eller i annan tappning som ex. "Vad är det för hemskt Ellie Sandin gjort egentligen". Tack för upplysningen, jag får vara här om jag vill.

Som jag skrev hon ljuger och vilseleder. Det är det hemska hon har gjort! Med över 20.000 följare så har hon ett ansvar för vad hon vräker ur sig.
Titta på hennes vloggsr innan hon flyttade så och jämfört.

När nån så kategoriskt försvara en person helt okritiskt så drar jag mig ur den här diskussionen.
Senast redigerad av Pluppskan 2025-10-06 kl. 05:34.
Citera
2025-10-06, 08:13
Medlem
Ellie blev också anklagad för att snott pengar från sin döda mamma. När mamman hade dött så hade Ellie varit inne på mammans konto och fifflat med hennes pengar. Det upptäcktes när bodelningen gjordes.
Citera
2025-10-06, 08:53
Medlem
Citat:
Hoppas Aschberg knackar på båda eras dörr och att ni båda får vara med i "Trolljägarna". Det hade verkligen passat er. Mår ni bra när ni skriver så här om Ellie? Det är så elakt.

Trolljägarna var för grannar som var oense.och jag är inte granne med Ellie..
Jag har alltid gillat Ellie innan försvarar henne men sedan fick jag upp ögonen och det kommer du med göra en dag
Citera
2025-10-06, 09:10
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Okej, jag är en idiot.

Jag visste inte att hon sålde lägenheten innan, men det visste du uppenbarligen.

Jag har följt Ellie sedan hon flyttade in i huset, för då kom just den videon upp i mitt flöde på Youtube.
Allt innan det har jag inte sett så därav hade jag inte all korrekt info.

Är det ändå inte lite creepy att du som avskyr Ellie så fruktansvärt mycket kan allt om hennes liv?
Jo, mycket creepy.

Sist men inte minst:
Titta på denna YT-videon. https://www.youtube.com/watch?v=2xpmb2DQXNk

Här säger hon flera gånger att hon klarat sig pga. att hon har sparkapital.

Du skriver:

Jodå, hon hade sparkapital på "hennes bankkonton" innan hon köpte huset. Då har vi rett ut det.

Hade du följt henne redan innan hon sålde lägenheten så hade du oxå vetat vilken ekonomisk status/kris hon hade… ekonomin var en av alla anledningar till att hon sålde lägenheten o flyttade till ett hus utan avgifter. Hon hade inte råd att bo kvar, hon hade inte råd med bankens skenande räntor, hon hade inte råd att försörja sina barn!(i Stockholm)

Du misstar mig för någon annan användare här inne… jag avskyr inte henne så fruktansvärt.. det är ett väldigt starkt uttryck du använder dig av!
Jag retar mig på hennes hyckleri, jag stör mig på hur hon särbehandlar sina barn, jag ogillar hur hon sprider ”sin” information till hennes följare.. det är STOR skillnad på det du anklagar mig för!!

Att jag vet dessa saker är just för att jag följt henne längre än dig o detta har hon alltså berättat o pratat om i sina vloggar på youtube… hur skulle jag annars veta? Tror du jag är någon spion av något slag?

Vi 2 har inte rett ut någonting för du är fortfarande en IDIOT!

Jag drar mig oxå ur vidare diskussion med dig.. du försvarar någon som du helt uppenbart inte har hela bilden av o har mage att gång efter annan påstå att jag är både det ena med det andra för att sen inte kunna be om ursäkt när du misstog dig.
Du kanske ska läsa det JAG har skrivit o inte tolka in vad andra skrivit o få det till att det är jag som borde få trolljägarna på mig… herregud du är ju precis det du anklagar mig för.. projicera inte dina tillkortakommanden på mig!
Senast redigerad av Eg0x3 2025-10-06 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in