2026-07-02, 12:06
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam

Tycker du verkligen han gör så himla mycket mer än henne? Det är ju hans hem också. Han måste ju göra 50% och hon 50%, ge och ta lite, men ungefär.
Har han hoppat in i en familj med ett litet barn måste han ju axla den rollen eller inte vara sambo. Han är ju en vuxen för det lilla barnet om han bor där.

Han är ju också elak i en del kommentarer till/om henne som hon inte förstår hennes. Han kör med en humor hon inte förstår och när hon frågar honom om förklaring så förklarar han aldrig. Hur kan det vara schyst kommunikation?

Videon där M är taskig mot hunden är redigerad så du kan inte se det längre. Hon tog bort de delarna ur videon när det kom kommentarer om att han sparkade på hunden.
[/quote]
Han kör med sarkasm och ironi. Det förstår inte barn eller människor med autism. Dessutom finns det alltid en sanning i det. Nåt man tycker fast man säger det annorlunda. Taskigt.
Citera
2026-07-02, 12:13
Medlem
Citat:
Han kör med sarkasm och ironi. Det förstår inte barn eller människor med autism. Dessutom finns det alltid en sanning i det. Nåt man tycker fast man säger det annorlunda. Taskigt.

Precis. Och jag älskar sarkasm och ironi och att min partner driver med mig. Jag förstår skämten och har självdistans och kan driva med mig själv också.

Men hon förstår inte detta. Då blir det taskigt att fortsätta. De har ju varit tillsammans i typ 2 år. Då borde han lärt sig vad hon förstår för kommunikation och inte. Ändå fortsätter han säga saker och hon står som ett frågetecken.
Sett flera gånger att hon frågar honom både två och tre gånger för att försöka förstå men han förklarar inte, typ skrattar eller säger ”men det var inget”. Det tycker jag är respektlöst. Hon känner sig säkert dum när han inte ens förklarar.
Det är som att han börjar prata portugisiska, ett helt annat språk, som hon inte kan.
Senast redigerad av PamBam 2026-07-02 kl. 12:20.
Citera
2026-07-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Läkaren sa väl till henne att banta. Tror inte ens hon fick nån tid till röntgen.
Tycker det är konstig att hon fick tid fort. Min vän fick vänta tre månader för att få en röntgen. Först fick hon sprutor för smärtan sen röntgen.
Citera
2026-07-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Tycker det är konstig att hon fick tid fort. Min vän fick vänta tre månader för att få en röntgen. Först fick hon sprutor för smärtan sen röntgen.
Hon ljuger om allt och vården vet med största sannolikhet vad hon går för. Dem är inte dumma och hon är inte den enda!
Citera
2026-07-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Hon ljuger om allt och vården vet med största sannolikhet vad hon går för. Dem är inte dumma och hon är inte den enda!
Varför ska vården göra något för henne när det enda hon gör är att kritisera den?
Finns massor av människor som VILL ha hjälp från vården. Hon tar bara upp tid hon ändå inte vill ha.
Citera
2026-07-02, 13:29
Medlem
askungens avatar
Kolla senaste inlägget på insta. Hon är så stressad för att få ur sig detta. Och hon hade varit frisk utan vården menar hon!
Varför i helvete fortsätter hon att ta upp tid för människor som är sjuka och uppskattar hjälpen?
Gå till din jävla kinesolog och kristallhealing så löser det sig ihop med den hälsosamma livsstilen chips och pepsi!

Kräks på hennes attityd!

Hon kan verkligen inte scrolla förbi ett inlägg som kritiserar henne. Det måste outas och komma med långa utlägg 🤐
Citera
2026-07-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Jag fick vänta ett helt år på röntgen för jag är för ung men jag har konstaterad artros redan innan, så man borde tagit det mer på allvar för jag kunde inte ens gå utan att halta och gråta. Hon går omkring; badar och pratar påverkat. Hon borde fått gå till fysioterapeut först istället för att slösa tid på röntgen. Det är redan långa köer dit som det är.
Är säkert inget fel på höften som röntgen kan göra något åt. Hon behöver träna, gå ner i vikt och eventuellt göra ultraljud för att se inflammation om det inte ger sig.

Men nu sitter hon på IG igen och säger att det är omega3/balansolja som minskat hennes inflammation i kroppen och därför är det säkert det som hjälpt hennes hud. Plus andra tillskott hon ätit i 1,5 år.
Då kan man undra varför hon gått till sjukvården + fortfarande går dit när de bara gör henne illa enligt henne.

Ja just det. För det är något psykiskt fel som gör att hon behöver denna uppmärksamhet som hon får av sjukdomar.
Citera
2026-07-02, 13:37
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Jag fick vänta ett helt år på röntgen för jag är för ung men jag har konstaterad artros redan innan, så man borde tagit det mer på allvar för jag kunde inte ens gå utan att halta och gråta. Hon går omkring; badar och pratar påverkat. Hon borde fått gå till fysioterapeut först istället för att slösa tid på röntgen. Det är redan långa köer dit som det är.
Är säkert inget fel på höften som röntgen kan göra något åt. Hon behöver träna, gå ner i vikt och eventuellt göra ultraljud för att se inflammation om det inte ger sig.

Men nu sitter hon på IG igen och säger att det är omega3/balansolja som minskat hennes inflammation i kroppen och därför är det säkert det som hjälpt hennes hud. Plus andra tillskott hon ätit i 1,5 år.
Då kan man undra varför hon gått till sjukvården + fortfarande går dit när de bara gör henne illa enligt henne.

Ja just det. För det är något psykiskt fel som gör att hon behöver denna uppmärksamhet som hon får av sjukdomar.
Det är knappast provet man i första hand tar för att undersöka inflammation i kroppen. Snarare ett prov som det norska företaget gjorde för att sälja sin olja. Låter fejk i mina öron iallafall..där kan man snacka företag som tjänar pengar på sjuka
Citera
2026-07-02, 13:40
Medlem
Zinzino balansolja! Dyr jävla bluff.
Det företaget har Konsumentverket varnat för i flera år. Dom har till och med fått böter för falskmarknadsföring. Ett MLM företag i bästa pyramidanda. Grundarna av företaget tjänar miljoner nedans återförsäljarna knappt går runt.
Zinzinos affärsidé bygger på att kunderna gör blodtester för att bevisa att deras Omega-3/Omega-6-kvoter är ur balans. Konsumentverket och experter menar att det vetenskapliga stödet för dessa kvoter och rekommendationer är bristfälligt.
Hon som startade den stora gofundme var väl just återförsäljare av Zinzino.
Fy fan
Citera
2026-07-02, 13:44
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Zinzino balansolja! Dyr jävla bluff.
Det företaget har Konsumentverket varnat för i flera år. Dom har till och med fått böter för falskmarknadsföring. Ett MLM företag i bästa pyramidanda. Grundarna av företaget tjänar miljoner nedans återförsäljarna knappt går runt.
Zinzinos affärsidé bygger på att kunderna gör blodtester för att bevisa att deras Omega-3/Omega-6-kvoter är ur balans. Konsumentverket och experter menar att det vetenskapliga stödet för dessa kvoter och rekommendationer är bristfälligt.
Hon som startade den stora gofundme var väl just återförsäljare av Zinzino.
Fy fan
Dom är alla samma skrot och korn då...
Citera
2026-07-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Det är knappast provet man i första hand tar för att undersöka inflammation i kroppen. Snarare ett prov som det norska företaget gjorde för att sälja sin olja. Låter fejk i mina öron iallafall..där kan man snacka företag som tjänar pengar på sjuka

Ja så tänker jag också.
Men om hon nu tror på detta prov och oljan då borde hon ju inte behöva gå till sjukvården med höften heller som hon tror är en inflammation i leden pga Dupixent. Hon agerar ju som att hon inte tror på provet och oljan, att det bara blev en ursäkt och försvar nu. Men hon är ju helt kokkobello med sitt agerande.
Börjar tyvärr fundera på om det ändå borde göras en orosanmälan på M som växer upp i detta, fokus och oro på mammans sjukdom hela tiden, inga gränser och han får misshandla djur utan konsekvens, han äter rent av bara skräp hemma. Det bådar ju inte gott för att han ska växa upp till en frisk person både fysiskt och mentalt (och bete sig bra).

Han får nog ett riktigt uppvaknande och en chock när han ska börja ”6års” och första klass. Och det är hennes fel.
Tråkigt också hur lite hon verkar fokusera på Ms utveckling nu för tiden. Förr tränade hon matte och läsning och att skriva varje dag med honom. Man behöver inte träna varje dag men nu är fokus bara på henne.

Tänk också på vilken tid hon lägger på att filma och redigera varje dag. Oftast när han är hemma dessutom.
Citera
2026-07-02, 13:46
Medlem
Frågan är om dagens inlägg räknas som motprestation för gofundme insamlingen? Har hon köpt skiten från henne som startade insamlingen så kanske det är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in