2026-07-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen

I gårdagens vlogg lämnade dom stranden 13:45 efter att ha varit där i tre timmar. Hon väljer alltså att åka till stranden de timmar som man ska undvika solen.
Hon verkar älska bränd mat, och huset som består av asbest...hon jobbar aktivt på någon form av cancer...

Det är intressant att hennes hud klarar av att vara på stranden i ca 3 timmar när solen är som starkast…

För det andra - hennes hud kommer fortsätta vara sådär tjockt läderaktig och ärrig (som den är tex på halsen och nacken) när hon utsätter det för så mycket sol. Hon borde skydda det helt från sol första året.
Citera
2026-07-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det är intressant att hennes hud klarar av att vara på stranden i ca 3 timmar när solen är som starkast…

För det andra - hennes hud kommer fortsätta vara sådär tjockt läderaktig och ärrig (som den är tex på halsen och nacken) när hon utsätter det för så mycket sol. Hon borde skydda det helt från sol första året.

Ja precis och absolut inte vara i solen den tid på dagen då UV faktorn är som högst. Det ska ju egentligen ingen vara men definitivt inte någon med skadad hud.
Citera
2026-07-02, 11:14
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam

Eller hur! Man kan ha det gott och sitta i skuggan. Ett parasoll hade varit ypperligt
Citera
2026-07-02, 11:18
Medlem
Tänk så olika vi tänker, jag tycker det är Ellie som utnyttjar Stefan, han är barnvakt och slav. Hon är elak o dryg mot honom o hans barn.
De tillsammans blir bara snuskigare o snuskigare!
I vilken video o tid ser man Mellon sparka Stina?
[
QUOTE=Tindra13|95326316]
Han utnyttjar henne! Är helt övertygad.
[/quote]
Citera
2026-07-02, 11:20
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Ja precis och absolut inte vara i solen den tid på dagen då UV faktorn är som högst. Det ska ju egentligen ingen vara men definitivt inte någon med skadad hud.
Precis!
Citera
2026-07-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AniaraMara
Jag tror egentligen att hennes autism är svårare än hon själv förstår.
Hon skulle behöva en boendestödjare som hjälper henne strukturera upp vardagen.
Hon kan ju helt uppenbart inte ta hand om varken sig själv eller hemmet.
Hon har försökt att städa, rensa och att bli minimalistisk i flera år när hon bodde i Stockholm. Det har aldrig gått. Det första problemet är att hon inte vill kasta eller skänks bort saker. Det är bara att kasta och kasta! Det man inte använt på 6 månader kommer man aldrig att använda. För hon behöver inte ens titta i alla påsar och sopsäckar för det är inget hon kommer behöva.

Sen problem två, är att hon hon bara flytta runt skiten. Från rum till rum.

Hyr dit en container och bara kasta. Även din mammas jävla saker som hon asade med. Alltså daler från en hel lägenhet. Hon har inte tittat på de sakerna sen hon flyttade upp till Norrsundet.
Citera
2026-07-02, 11:38
Medlem
Hon borde börja med 12-12-12 metoden. Det är en enkel och rolig metod faktiskt. Sen finns det massa med tips på nätet.

Vad är 12 12 12-regeln för att rensa ut?
12:12:12-delen syftar på: 12 saker att slänga, 12 föremål att donera och 12 föremål att återplacera på sin rätta plats . Det är ett nytt sätt att se på ett rum, med särskild uppmärksamhet på föremålens syfte och deras värde för ett utrymme.
Citera
2026-07-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmeliaTara
Tänk så olika vi tänker, jag tycker det är Ellie som utnyttjar Stefan, han är barnvakt och slav. Hon är elak o dryg mot honom o hans barn.
[
QUOTE=Tindra13|95326316]
[/quote]

Tycker du verkligen han gör så himla mycket mer än henne? Det är ju hans hem också. Han måste ju göra 50% och hon 50%, ge och ta lite, men ungefär.
Har han hoppat in i en familj med ett litet barn måste han ju axla den rollen eller inte vara sambo. Han är ju en vuxen för det lilla barnet om han bor där.

Han är ju också elak i en del kommentarer till/om henne som hon inte förstår hennes. Han kör med en humor hon inte förstår och när hon frågar honom om förklaring så förklarar han aldrig. Hur kan det vara schyst kommunikation?

Videon där M är taskig mot hunden är redigerad så du kan inte se det längre. Hon tog bort de delarna ur videon när det kom kommentarer om att han sparkade på hunden.
Citera
2026-07-02, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Hon har försökt att städa, rensa och att bli minimalistisk i flera år när hon bodde i Stockholm. Det har aldrig gått. Det första problemet är att hon inte vill kasta eller skänks bort saker. Det är bara att kasta och kasta! Det man inte använt på 6 månader kommer man aldrig att använda. För hon behöver inte ens titta i alla påsar och sopsäckar för det är inget hon kommer behöva.

Sen problem två, är att hon hon bara flytta runt skiten. Från rum till rum.

Hyr dit en container och bara kasta. Även din mammas jävla saker som hon asade med. Alltså daler från en hel lägenhet. Hon har inte tittat på de sakerna sen hon flyttade upp till Norrsundet.
Det är just det som kan vara problemet med autism och ADHD. Att man inte klarar av att kasta, inte klarar av att hålla ordning. Att man behöver hjälp att strukturera upp saker och ting.
Tvivlar på att S är till någon större hjälp med tanke på hur hans hus såg ut och hur han hanterat pengar. De behöver hjälp båda två.
Citera
2026-07-02, 11:50
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av PamBam 2026-07-02 kl. 11:54.
Citera
2026-07-02, 11:57
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmeliaTara
[
QUOTE=Tindra13|95326316]
[/quote]
Jag tycker också Ellie utnyttjar Stefan...han är dumsnäll
Citera
2026-07-02, 12:00
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Haha tänker samma. Har samma bryggare hemma och haft i flera år men den ser verkligen inte ut så.
Sen häller hon vatten i vattenbrhållaren från den smutsiga kaffekannan. Det gör det inte bättre!
Jag har en separat vattenkanna som jag håller i vatten med just för att jag märkte att det annars blev fult i behållaren.
Ellie gör inga uppdateringar om höfterna på insta nu. Pratar bara om det i vloggen. Hon har väl kommit på att hon inte kan nysta i sina lögner så lätt när hon ljuger på både youtube och insta.

I gårdagens vlogg lämnade dom stranden 13:45 efter att ha varit där i tre timmar. Hon väljer alltså att åka till stranden de timmar som man ska undvika solen.
Hon verkar älska bränd mat, och huset som består av asbest...hon jobbar aktivt på någon form av cancer...

Jag gillar att hon är öppen med att hon dricker pepsi och äter chips nu och inte försöker dölja det. Bara lite för sent... är säker på att hon ljuger om så mycket annat!
Jag har likadan också. Mer än 10 år gammal och den är fräsch fortfarande.
Det som stör mig mest är alla predikningar om hur farligt vissa saker är sen har hon glömt det en månad senare eller så gör hon saker som inte är bra alls. Hon talar mot sig själv hela tiden. Predika inte hur saker och ting är farliga när du inte är konsekvent, Ellie!
Sen kommer hon snart städa sin kaffebryggare. Hon läser ju här 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in