Fd. journalist p Sydsvenskan:
<<Jag tycker inte Reinfeldt borde ha lmnats kvar p stadion utan polisskydd. Jag hade hellre sett att han fick promenera tillbaka till hotellet, ensam. S hade han ftt lite spnning i tillvaron.
Samma spnning som alla andra i publiken nr de lmnade stadion fr att ta sig hem.
Lite av samma spnning mnga i Sverige numera knner i spren av hans politiska grning.
Jag gr sida vid sida med folket, vars frtroende jag br, som Reinfeldt en gng s minnesvrt beskrev sitt ledarskap.
Sjlvfallet nskar jag att Reinfeldt skulle kunna genomfra denna promenad helt oantastad. Och med till visshet grnsande sannolikhet skulle han ocks ha kommit fram till sitt hotell i samma skick som nr han lmnade stadion.
Som ni skert lst och hrt r risken fr att halka i badkaret och sl ihjl sig strre n risken fr att ddas i ett terroristdd eller att bli en av dem som skjuts av misstag i det svenska gngkrig som brjar anta colombianska proportioner.
Jag tycker inte heller att vi ska glmma Reinfeldts arroganta bemtande av dem som pekade p fljderna av hans ppna era hjrtan-politik:
Hur var det att fira jul i kollaps? Brann granen? Tog maten slut? Ramlade huset ihop?
Det r klart att Reinfeldt, Borg, Fridolin, Romson, Lf, Hgglund, Lfven, Andersson och alla deras vilt applderande ja-sgare frn d vill dra ett streck ver det som hnt och g vidare. De vill inte behva ta ansvar. De vill fortstta att flyta ovanp, oberrda.
Frr drog de rasistkortet. Numera drar de ven Finspngskortet. De som har frckheten att avkrva dem politiskt ansvar beskrivs som nazister redo att hnga folk i nrmaste lyktstolpe. S gr de sig sjlva till goda offer medan offren fr deras politik grs till onda frvare.
Att knna frakt fr de ansvariga bakom denna politik - alla de som sger att de inte sg det komma - r rimligt. Om de dessutom vgrar erknna sitt ansvar r det det enda rimliga
Mats Skogkr 👌
@Skogkar
Oct 17>>
https://nitter.net/Skogkar/status/1714229419689042341