2023-10-18, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Fattar inte vad Reinfeldt gr p fotboll, han kan ingenting om fotboll och har ingenting dr att gra dessutom har han ingen humor.

Fr mig r det en gta att han trs visa sig offentligt efter sin tid som statsminister sjlvklart mste han ha livvakter hela tiden.

Reinfeldt hade absolut ingenting p matchen att gra han kan lika grna spotta folk i ansiktet jag skiter fullstndigt i om han r ensam eller har livvakter jag stnger av direkt om han visar sig p tv.

Har ingen koll p fotboll men hatar ocks Reinfeldt. Hur fick han jobbet?
Citera
2023-10-18, 23:01
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Allts Jessica r bde smart och vacker. Vad r Fredde?
Citera
2023-10-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Alla tillfllen r bra tillfllen att kasta skit p Reinfeldt. Speciellt nr den av honom ptvingade mngkulturen och muslimimporten drabbar oskyldiga svenskar.
Frstr ni rasister,nazister inte eliten precis nr det gller tnka logisskt mm men t o m en idiot vet invandrare var hr p 80,90 talet dvs lngt innan 2006 reinfeldt blev statsminister !
Citera
2023-10-18, 23:13
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Har ingen koll p fotboll men hatar ocks Reinfeldt. Hur fick han jobbet?

Som med alla andra topptjnster sklart, genom "kontakter"
Citera
2023-10-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Detta hade vart intressant att reda ut nu nr bowlingklotet gtt ut och dementerat att det skulle ha hnt. Antagligen frsker han i klassisk politiker-stil slinka undan genom att vrida och vnda p saker lite grann, typ att " det var ingen poliseskort de var faktiskt spo livvakter/vktare" eller liknande bs.
Tydligen kom eskort-uppgiften frn TV4.
Otippat att dylik hittepuppgift frn slaskmedia rkar skapa fokusfrflyttningsvnliga konflikter.
Citera
2023-10-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det var mycket mygel, fiffel och korruption. Reinfeldts arbetslinje ansgs av mnga (inklusive mig) som ett sunt alternativ till Perssons olika stt att gmma undan folk i vuxendagis, pysselsttning och andra former av bidragsberoende. Hade det inte varit fr finanskrisen 2008 s tror jag att Reinfeldt hade kunnat genomfra nnu mer bra saker p dessa omrden.

Invandringen var aldrig en frga som avgjorde valet 2006. Reinfeldt gick inte till val p ppna hjrtan 2006, nr han vl visade var han stod i denna frga s brjade ocks vljarna lmna M.

Vi som lever idag kan lngta tillbaka till 2006, precis som man d kunde lngta tillbaka till 1980-talet d Sverige p en del stt var nnu bttre. Oavsett regering s har Sverige frsmrats p mnga stt nda sedan 1970-talet. Framfr allt har mnga stora industrifretag lmnat landet eller kpts upp. Det r bara under senare r som vissa nya fretag har brjat etablera sig. Jag tnker d p Spotify, Klarna med mera. Dessa fretag anstller dock relativt f lgutbildade, s vi har ftt en arbetsmarknad som dels har flera lgutbildade samtidigt som det finns frre jobb till dessa. Diverse plusjobb, ltsasjobb och annat r bara olika stt som regeringar har frskt maskera dessa bakomliggande problem, men de lser inte de bakomliggande problemen.

Skolan har ocks varit ett sorgebarn i mnga r trots alla lften om att fixa skolan. Detta gr tminstone delvis tillbaka till kommunaliseringen som genomfrdes just av Persson som ett stt att skjuta ver statens kostnader p kommunerna. Det hr r ett av de dliga arv som Persson lmnade efter sig, och som pverkar oss n idag.
Att den svenska skolan skulle vara dlig r nog mest en myt. Det r i frsta hand elever med andra modersml som har dragit ner resultaten. De inhemska eleverna presterar fortfarande p samma niv som tidigare. Man kan vl ven sga att friskolereformen under Carl Bildt har haft en strre effekt p skolan n kommunaliseringen.

Det framstr dock som en ganska naiv instllning att tro att Alliansens politiska projekt bara gick ut p att f fler jobb, snka skatterna och minska utanfrskapet. D har man inte frsttt att de borgerliga partierna i hg utstrckning r lojala mot nringslivet. Det r drfr som de sljer ut gemensamma tillgngar, fastigheter, statliga fretag och har privatiserat sjlva driften av vlfrden.

Reinfeldt gick bara ett steg lngre och slde ut den strsta gemensamma tillgngen vi har. Hela landet som sdant. Han delade ut Sverige som ett aktieinnehav till folk frn hela vrlden enligt principen att minska den statliga kontrollen. Hur kunde man inte se det komma?

Hur kunde Reinfeldts spinndoktorer och pr-kampanjer som "nya moderaterna" kpas utan problem av en majoritet?
Citera
2023-10-18, 23:20
Medlem
[quote=Gulblendkarringen|86107939]Jaha, s Reinfeldt, Bonnierpressen, Schyman, Sahlin mfl kan bara g ut och sga att "vi hade fel" och s r de befriade frn ansvar. /QUOTE]

Nej inte bara, vi hade felet ska kompletteras med ca livstids fngelsestraff.
Citera
2023-10-18, 23:32
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Buhu. Jag kan kalla det migrationspolitik om det r s viktigt.

Fr vrigt tog sig terroristen till Europa 2011, d Sverige var verlgset strsta asylmagneten i EU, och till Sverige illegalt 2012 under Reinfelds regeringsperiod och dmdes d till drygt 2 rs fngelse. Efter fngelsetiden str inget om att utvisningen 2014 misslyckades, s de rdgrna kan knappast hllas ansvariga fr att terroristen fanns i EU och Sverige. Att det inte hade varit ngon strre skillnad med rdgrnt styre 2006-14 vb migration och allmnt flum r en annan sak. Reinfeldt var statsminister nr terroristen tog sig till EU och Sverige.
D var det allts SD som misslyckades fr de hade ju majoritet tillsammans med borgarna som bara hade 173 mandat.
SD drev inte sdana hr frgor fr att de var mer intresserade av att sttta Moderaternas hgerpolitik i form av jobbskatteavdrag, RUT-avdrag och ROT-avdrag som de 20 SD-riksdagsledamterna kunde tjna nnu mer pengar p.
Citera
2023-10-18, 23:49
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det framstr dock som en ganska naiv instllning att tro att Alliansens politiska projekt bara gick ut p att f fler jobb, snka skatterna och minska utanfrskapet. D har man inte frsttt att de borgerliga partierna i hg utstrckning r lojala mot nringslivet. Det r drfr som de sljer ut gemensamma tillgngar, fastigheter, statliga fretag och har privatiserat sjlva driften av vlfrden.

Reinfeldt gick bara ett steg lngre och slde ut den strsta gemensamma tillgngen vi har. Hela landet som sdant. Han delade ut Sverige som ett aktieinnehav till folk frn hela vrlden enligt principen att minska den statliga kontrollen. Hur kunde man inte se det komma?
Folk var naiva. Alliansen gick till val p att minska bidragsberoendet, f fler i jobb och liknande. Folk trodde p det.

Hur mnga hgerregeringar hade Sverige haft innan dess i modern tid? Jag kan p rak arm komma p fljande:
Flldin 1976-1978 (C+M+L),
Ullsten 1978-1979 (L),
Flldin 1979-1981 (C+M+L),
Flldin 1981-1982 (C+L),
Bildt 1991-1994 (C+M+L+Kd).
L hette Fp frut och Kd hette Kds frut.
Av dessa hade alla utom Bildts regering mer eller mindre gt rum innan Olof Palmes dd, dvs. de fanns inte frska i det kollektiva minnet. Bildts regering fick ocks hantera en ganska kaotisk situation med finansmarknadskrasch (kopplad till fastighetsmarknaden) och ett krig i Jugoslavien som skapade interna flyktingstrmmar i Europa. Mnga var beredda att ge de borgerliga/Alliansen en ny chans och hoppades (tyvrr) felaktigt att de inte skulle behva navigera i en nya finanskris denna gng. Dessutom var det mnga under 30 r som inte var vuxna nr Bildt hll lda och drfr hade svrt att bilda ngon insatt uppfattning baserat p egna erfarenheter.

Alliansen hade allts en stor frdel av att vara relativt oprvade kort. Ovanp detta ska man komma ihg att debatten kring invandring fortfarande var vldigt kontrollerad, det fanns f utvecklade alternativmedier och forum som Flashback var oknda fr allmnheten. Leijonborgs utspel i valet 2002 gjorde ocks att mnga (felaktigt) trodde att Alliansen ville stlla krav p invandrare i stllet fr att ge dem en kravls tillvaro. Alla lften om sprktest blev sedan till luft, men det kunde inte folk veta 2006 nr de gick och rstade.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2023-10-18 kl. 23:56.
Citera
2023-10-19, 00:26
Medlem
KOMAeLMJs avatar
Fd. journalist p Sydsvenskan:

<<Jag tycker inte Reinfeldt borde ha lmnats kvar p stadion utan polisskydd. Jag hade hellre sett att han fick promenera tillbaka till hotellet, ensam. S hade han ftt lite spnning i tillvaron.

Samma spnning som alla andra i publiken nr de lmnade stadion fr att ta sig hem.

Lite av samma spnning mnga i Sverige numera knner i spren av hans politiska grning.

Jag gr sida vid sida med folket, vars frtroende jag br, som Reinfeldt en gng s minnesvrt beskrev sitt ledarskap.

Sjlvfallet nskar jag att Reinfeldt skulle kunna genomfra denna promenad helt oantastad. Och med till visshet grnsande sannolikhet skulle han ocks ha kommit fram till sitt hotell i samma skick som nr han lmnade stadion.

Som ni skert lst och hrt r risken fr att halka i badkaret och sl ihjl sig strre n risken fr att ddas i ett terroristdd eller att bli en av dem som skjuts av misstag i det svenska gngkrig som brjar anta colombianska proportioner.

Jag tycker inte heller att vi ska glmma Reinfeldts arroganta bemtande av dem som pekade p fljderna av hans ppna era hjrtan-politik:

Hur var det att fira jul i kollaps? Brann granen? Tog maten slut? Ramlade huset ihop?

Det r klart att Reinfeldt, Borg, Fridolin, Romson, Lf, Hgglund, Lfven, Andersson och alla deras vilt applderande ja-sgare frn d vill dra ett streck ver det som hnt och g vidare. De vill inte behva ta ansvar. De vill fortstta att flyta ovanp, oberrda.

Frr drog de rasistkortet. Numera drar de ven Finspngskortet. De som har frckheten att avkrva dem politiskt ansvar beskrivs som nazister redo att hnga folk i nrmaste lyktstolpe. S gr de sig sjlva till goda offer medan offren fr deras politik grs till onda frvare.

Att knna frakt fr de ansvariga bakom denna politik - alla de som sger att de inte sg det komma - r rimligt. Om de dessutom vgrar erknna sitt ansvar r det det enda rimliga

Mats Skogkr 👌
@Skogkar
Oct 17>>

https://nitter.net/Skogkar/status/1714229419689042341
Senast redigerad av KOMAeLMJ 2023-10-19 kl. 00:29.
Citera
2023-10-19, 02:33
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Frstr ni rasister,nazister inte eliten precis nr det gller tnka logisskt mm men t o m en idiot vet invandrare var hr p 80,90 talet dvs lngt innan 2006 reinfeldt blev statsminister !

-Oh du briljerar med dina kunskaper-Vi darrar.
Citera
2023-10-19, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Jag frstr dock inte hur man kunde vara s missnjd med Gran Perssons regering att man till varje pris var sig tvungen att rsta p alternativet (som var Reinfeldt).

Nr Gran Persson frlorade var folk trtta p att han var bufflig, hade haft makten lnge och byggde en herrgrd fr egna pengar. Tillstndet i landet var det inget fel p. Det gr inte att jmfra med Stefan Lfven dr allt missnje handlade om skjutningar, sprngningar och ett allmnt kaos i landet. Tiden fram tills 2006 framstr som rena guldldern med dagens mtt mtt.

Hgmod gr fre fall r nog rtt uttryck.
Nja det var ju om jag kommer ihg rtt 7mandat som skiljde i slutndan s det var ju inte s att hela befolkningen var missnjd.
Det som avgjorde till stor del att sossarna gick bakt tror jag berodde p att Gran deklarerat att han tnkte sluta efter valet och att han sg Mona som sin naturliga efterfljare, det var i vart fall avgrande fr min del att inte rsta p S, sedan fanns det ju idioter som exempelvis Paulo Roberto som p allvar gick p det dr om att M skulle vara det nya arbetarpartiet och att alla skulle f en tusenlapp mer i plnboken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in